رقابت در صادرات محصولات میانی فولاد
نوشته شده توسط : hamiransteel

در جامعه های امروزی اکثرا می کوشند تا با انجام دادن برنامه های از پیش تعیین شده در رشد اقتصادی جامعه خود گامی بردارند. یکی از مهم ترین عامل هایی که برای رشد اقتصاد یک کشور لازم است، توسعه و افزایش مصرف فولاد است. اما اگر قرار باشد که نیاز های فولاد یک کشور با واردات فولاد تامین شود، قطعا اقتصاد آن کشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد. به همین جهت دولت مردان در صدد آن هستند که کارخانه های تولید فولاد را در داخل کشور احداث کنند تا نیاز های یک کشور به فولاد، در خود همان کشور و توسط بازار داخلی تامین شود. اما احداث کارخانه های تولید فولاد علاوه بر مشکلات زیست محیطی ای که ایجاد می کند، به هزینه های بالایی نیز نیازمند است. با توجه به آنچه که ذکر شد، در حال حاضر دولت مردان سعی می کنند تا با مورد استفاده قرار دادن فولاد خام و احداث کارخانجات نوردی اقتصاد کشور را رونق بخشند.

به جهت آن که با احداث کارخانه های نوردی و استفاده از تولیدات این کارخانه ها میزان نیاز به واردات تا حد زیادی کاهش می یابد، عوارض سنگینی نیز برای واردات این قبیل کشورها وضع میشود که نتیجه این امر به مشکل برخوردن سایر کشور ها برای صادرات به این کشور ها خواهد بود. اما با وجود این تفاسیر لازم به ذکر است که صادرات محصولات میانی به این کشور ها جذابیت های خاص خودش را دارد! به عنوان مثال کشور روسیه قصد دارد تا میزان صادرات بیلت و اسلب خود را افزایش دهد. کمپانی اوراز روسیه در صدد آن است که میزان محصولات میانی خود را تا 27% افزایش دهد.

در ادامه مطالب فوق لازم به ذکر است که صادرات اسلب حدود 50% و صادرات بیلت حدود 20% افزایش یافته است. اما نکته ای که در این زمینه وجود دارد بحث رقابت میان کشورها برای صادرات است که این رقابت های سنگین دامن گیر کشور ما نیز شده است. علی الخصوصدر بخش مقاطع طویل رقابت سخت تری وجود دارد. در حال حاضر نیز به دلایل زیادی از جمله : عوارض وارداتی به این كشور ها، کیفیت، وجود بازار های صادراتی متعدد و ...می توان با قاطعیت اعلام کرد که این دسته از صادرات ها، صادرات مزیتی نام دارد. با توجه به در نظر گرفتن شرایط کنونی بازار فولاد و پیش بینی آینده ی این بازار، به نظر می آید صادرکنندگان محصولات میانی بیشترین تاثیر را بر بازار های فولاد خواهند گذاشت.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: