نوشته شده توسط : hamiransteel

اسدالله فرشاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در گفتگویی با اشاره به وضعیت فولاد سازان در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری همه تولید کنندگان عزمشان را برای افزایش تولید جزم کرده اند. پیش بینی من هم افزایش تولید و بهره وری تولیدات در سال جاری می باشد. همچنین فولادسازان کشور در راستای افزایش بهره وری از نیروی انسانی و تولیدات نهایت تلاششان را خواهند کرد. در شرایط فعلی با وجود تحریم ها اعمال شده بر روی محصولاتی اعم از الکترود گرافیتی، تامین قطعات پیشرفته فولادی برای ریخته‌گری مداوم، برخی فروآلیاژها، برخی روغن‌های ویژه، برخی تجهیزات ابزار دقیق و تامین قطعات از سوی امریکا، فولاد سازان کشور همچنان به روند پیشرفت خود ادامه می دهند.

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، فرشاد در ادامه افزود: در حال حاضر در تلاش هستیم تا مجتمع های بزرگ فولاد سازی را در حاشیه خلیج فارس مانند مجتمع مکران و سهامداران فولاد قشم را ایجاد کنیم و چون ابعاد این پروژه ها بسیار عظیم می باشد و داشتن اهلیت برای سرمایه گذاران امری مهم است، در نتیجه تلاششان در این راستا بسیار زیاد می باشد.

وی در ادامه با اشاره به روند ساخت مجموعه چادرملو از سال ۱۳۹۲ تا کنون اظهار داشت: در شرایط فعلی مقایسه مجموعه سهامداران و کنسرسیوم‌هایی که با خانواده چادرملو در حال کار هستند، با سال ۱۳۹۲ اصلا قابل مقایسه نیست. در آن موقع تنها موضوع گندله و سنگ آهن بود اما با در حال حاضر سرمایه‌گذاری سنگین انجام شده طی سالهای اخیر و پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده چادرملو وارد حوزه فولادسازی نیز شد و ارزش داراییی‌های چادرملو فوق‌العاده افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در پایان درباره شرایط آهن و فولاد غدیر ایرانیان گفت: ر حال حاضر ما طرح افزایش ظرفیت را در دستور کار قرار داده ایم. همچنین فاز یک فولادسازی فولاد شاهرود راه‌اندازی شده است و در مورد گندله‌سازی بهاباد کار مهندسی تمام شد، ساخت داخل برخی اقلام شروع شده است و کارهای ساختمانی شروع است و اجرای آن هم به خوبی پیش می‌رود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازرار فولاد، میزان صادرات طی دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است بطوری در سال ۹۵ میزان صادرات ۶ میلیون تن و در پایان سال ۹۶ حدود ۸ میلیون تن ه ثبت رسیده است.

بد عهدی امریکا و پایبند نبودن به برجام موجب شد تا اهداف کشور ما که رسیدن به صادرات ۱۲ میلیون تن در سال ۹۷ بوده در هاله از ابهام قرار گیرد و در وضعیت نا مشخصی باشد. صادراتی که می تواند  با یک مدیریت و چشم انداز قوی جایگزین اقتصاد نفتی کشور گردد.

اگرچه مسئله تحریم برای کشور ما یک مسئله جدید نیست اما با توجه به وضعیت فعلی کشور برای حفظ بازار های صادراتی در بخش فولاد  باید تدابیر اصولی اندیشید. در نتیجه در این راستا باید راهکار های مختلفی را در دستور کار قرار دهیم. در این میان شاهد سهم بالای کشور های عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، شمال افریقا و جنوب شرق آسیا از بازار های صادراتی انواع محصولات فولادی کشور هستیم.

اگرچه برخی از کشور های اروپایی نیز فولاد کشور ما را وارد می کنند و می توان گفت در بازار های صادراتی فولاد ما سهم دارند. با توجه به این موضوع، باید موقعیت جغرافیایی این کشور ها را مورد بررسی قرار داد تا در صورتی که این کشور ها خواستار خرید محصولات فولادی ایرانی بودند بتوانیم سناریو های مختلفی را طراحی کنیم.

از جمله کار هایی که می توان در راستای همکاری با این کشور ها انجام داد عبارتند از: مبادله بر اساس پول کشور های خواستار محصولات فولادی ایران ایجاد بازار مشتر صادراتی با کشور ها، ایجاد هلدینگ های مشترک صادراتی در داخل و خارج از کشور.

با استفاده از این رهکار ها می توان مبادله ها را صورت داد و با تمام قوا به صادرات فولاد پرداخت.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، همانطور که طی روز های اخیر شاهدبوده اید بازار فولاد و مقاطع فولادی از ابتدای هفته روندی صعودی را در پیش گرفته است. اما این روند دلایل مختلفی دارد که از جمله این دلایل می توان چهار عامل را به عنوان مهم ترین عوامل عنوان کرد:

عامل اول تحریم الکترود می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر قیمت شمش دارد. این تاثیر گذاری گاها تا ۵ درصد نیز بوده است.

عامل سوم افزایش قیمت ها معامله سبد میلگرد ذوب آهن اصفهان با ده درصد رقابت می باشد که این عامل نیز موجب شد تا قیمت ها در بازار با افزایش مواجه شود.

عامل سوم نتیجه مذاکرات مسکو بوده که بر خلاف انتظارات مردم صورت گرفته است و بدنبال این نتیجه اظهارات دکتر ولایتی می باشد که جز عوامل افزایش قیمت ها محسوب می گردد.

عامل چهارم و آخر، تحریم های نفتی می باشد که قرار است تا چند روز آتی صورت گیرد که همین امر موجب شده تا ورود دلار نفتی به داخل کشور با مشکلاتی مواجه شود.

این چهار عامل، مهم ترین دلایل افزایش قیمت ها می باشند. طی اولین روز هفته جاری بسیاری از کارخانه های تولید کننده مقاطع فولادی از جمله کرمانشاه از اعلام قیمت ها خود داری کردند. این کارخانه ها دلیل این کار را عدم همکاری با شایعه گران در بازار فولاد اعلام نمودند. علت اصلی اتخاذ این تصمیم به دلیل فقدان هرگونه نشانه مثبت تاثیرگذار بر بازار امروز فولاد داخلی است.  و در کل زمانی که هیچ نشانه تاثیرگذاری مبنی بر بهانه ای برای افزایش قیمت تیرآهن ذوب آهن و سایر کارخانجات مشاهده نمی شود؛ دلیلی برای اشاعه این وضعیت و به نوعی کمک به بازارسازان وجود ندارد.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، علی رغم احتمال افزایش تحریم های کشور امریکا متقاضیان در منطقه خاورمیانه همچنان خواستار خرید بیلت ها فولادی تولید کشور ما هستند که در هفته گذشته چند محموله از این بیلت ها مورد معامله قرار گرفته است.

از جمله کشور هایی که خواستار بیلت فولادی ایران هستند می توان به کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس، شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا اشاره نمود. در شرایطی که کشور امریکا طی اطلاعیه پس از خروج از برجام اعلام کرد که در ماه اوت تحریم های جدید را بر علیه ایران به اجرا خواهد در اورد، فعالان این بازار نسبت به خرید فرآورده های فولادی نیمه تمام از سوی مشتریان آسیایی از ایران ابراز تردید کرده اند.

اما با این شرایط اعلام کرده اند که کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس برای پرداخت پول و حمل محموله هایشان از ایران و همچنین ادامه روند خریدمحصولات فولادی نیمه تمام از ایران راه های تازه ای خواهند یافت.

براساس آمار بدست آمده، در هفته اخر از ماه ژوئن مقدار قابل ملاحظه ای بیلت فولادی تولید ایران برای تولید در ماه اوت توسط شرکت ها و تجار خاورمیانه ای به قیمت هر تن ۴۹۸ تا ۵۰۳ دلار بر روشه عرشه فروخته شد.

محموله دیگری نیز بوسیله یک تاجر در منطقه بر روی عرشه به فروش رسید که قیمت هر تن آن ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار گزارش شده است.

گزارشات بدست آمده از سوی متال بولتن حاکی از کاهش قیمت بیلت فولادی صادراتی ایران در اخرین هفته ماه ژوئن می باشد که با ۷ دلار کاهش به قیمت ۴۸ تا ۵۰۵ دلار بر روی عرشه فروخته شده است.

در این شرایط بخش اعظمی از ورقه های فولادی تولیدی ایران به جنوب شرق آسیا صادر می شود و قیمت ثبت شده در آخرین پیشنهادات ۵۰۵ دلار بر روی عرشه بوده است. مشتریان ورقه های فولادی در جنوب شرق آسیا گفتند، ورقه های فولادی ایران با احتساب هزینه حمل ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار است و قیمت آن برای تحویل بر روی عرشه نیز ۵۰۵ تا ۵۱۰ دلار می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، در حال حاضر روند کاهش قیمت ها در بازار فولاد که تا قبل از این به عنوان فاز تعدیل و ثتبیت یاد می شد، در حا رخ نمایی در این بازار می باشد. در حقیقت روند کاهشی قیمت ها پس از حدود سه هفته افزایش قیمت در شرایطی اتفاق افتاده است که این بازار قبل از این از عوامل روانی، واقعی و غیر واقعی در مسیر افزایش قیمت ها استفاده می کرد.

طی روز های اخیر شاهد افت جدی قیمت ها در این بازار بوه ایم. این کاهش قیمت ها تا جایی رخ داد که نرخ مصنوعات فولادی از قبیل میلگرد حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه نمود. بدین معنی که قیمت میلگرد در این بازار از سقف قیمت تا کف قیمت حدود ۳۰۰ تومان کاهش یافته است. این اتفاقات در حالی اهمیت پیدا خواهد کرد که به روند افزایش قیمت در این بازار توجه شود.

افزایش قیمت ها در سه هفته اخیر با دوره های دیگر تفاوت هایی داشته است. بدین معنی که در ابتدای این دوره قیمت ها بصورت شتاب زده افزایش یافت و پس از آن به ثبات رسید و موجب وقفه در روند این بازار شد. اما بعد از آن باز هم شاهد افزایش قیمت در این بازار بودیم.

چنانچه بخواهیم روند کاهشی قیمت ها را مورد بررسی قرار دهیم،بعید نیست قرینه شرایط قبلی به وقوع بپیوندد. یعنی «دو مرحله رشد قیمت‌ها» در بازار فعلی هم به دو مرحله «کاهش نرخ» تبدیل شود. بصورتیکه بازار یک روند «کاهش قیمت» داشته باشد و بعد از آن یک «ثبات مقطعی» و در پله بعدی یک کاهش نرخ دیگر. این اتفاق شاید برای بازار فولاد یک مقدار عجیب باشد، چرا که این شرایط را در گذشته به این صراحت و قرینگی تجربه نکرده بود.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، زنجیره فولاد نیازمند برنامه ریزی در بخش بهره برداری معادن تا خط تولید انواع فولاد می باشد. این روند می تواند ارزش افزوده چشمگیری را در این زنجیره ایجاد کرده و در اختیار اقتصاد قرار دهد. این در حالی است که در ایران اگرچه کارشناسان سندی مشخص در زمینه دستیابی به اهداف بلند مدت فولادی تنظیم کرده اند اما برخی حلقه ها با پروژه ها تناسب ندارند و رسیدن به این اهداف را مبهم می کنند.

سیدرضا شهرستانی عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در این مورد بیان کرد: صنعت فولاد به عنوان یکی از شاخصه های توسعه اقتصادی در سراسر کشور به شمار می آید به طوری که تولید و مصرف این محصول نشان دهنده میزان توسعه یافتگی اقتصادی یک منطقه یا کشور می باشد. ایران نیز با در نظر گرفتن امکانات خود، برای رونق صنعت فولاد برنامه ریزی کرده و برای رسیدن به اهداف صنعت فولاد نیازمند سرمایه است. یعنی اگر برای جبران عقب افتادگی در صنعت فولاد کشور به دنبال راهکار هستیم، باید برای تکمیل ظرفیت های مورد نظر به دنبال جذب سرمایه های داخلی یا خارجی باشیم.

وی در ادامه افزود: تأمین سرمایه مورد نیاز جهت تکمیل زنجیره فولاد کشور تا افق ۱۴۰۴ به گونه است که برای تکمیل طرح کنسانتره سازی، گندله سازی، آهن سازی و فولاد سازی به ترتیب حدود ۲، ۱,۳، ۱.۷ و ۳.۸ میلیارد یورو نیاز داریم. حال با در نظر گرفتن این آمارها باید تأکید کنم که مسئولان اگر برنامه ریزی دقیق و متناسب انجام ندهند، صنعت فولاد نمی تواند به این اهداف دست پیدا کند.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، زنجیره فولاد نیازمند برنامه ریزی در بخش بهره برداری معادن تا خط تولید انواع فولاد می باشد. این روند می تواند ارزش افزوده چشمگیری را در این زنجیره ایجاد کرده و در اختیار اقتصاد قرار دهد. این در حالی است که در ایران اگرچه کارشناسان سندی مشخص در زمینه دستیابی به اهداف بلند مدت فولادی تنظیم کرده اند اما برخی حلقه ها با پروژه ها تناسب ندارند و رسیدن به این اهداف را مبهم می کنند.

سیدرضا شهرستانی عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در این مورد بیان کرد: صنعت فولاد به عنوان یکی از شاخصه های توسعه اقتصادی در سراسر کشور به شمار می آید به طوری که تولید و مصرف این محصول نشان دهنده میزان توسعه یافتگی اقتصادی یک منطقه یا کشور می باشد. ایران نیز با در نظر گرفتن امکانات خود، برای رونق صنعت فولاد برنامه ریزی کرده و برای رسیدن به اهداف صنعت فولاد نیازمند سرمایه است. یعنی اگر برای جبران عقب افتادگی در صنعت فولاد کشور به دنبال راهکار هستیم، باید برای تکمیل ظرفیت های مورد نظر به دنبال جذب سرمایه های داخلی یا خارجی باشیم.

وی در ادامه افزود: تأمین سرمایه مورد نیاز جهت تکمیل زنجیره فولاد کشور تا افق ۱۴۰۴ به گونه است که برای تکمیل طرح کنسانتره سازی، گندله سازی، آهن سازی و فولاد سازی به ترتیب حدود ۲، ۱,۳، ۱.۷ و ۳.۸ میلیارد یورو نیاز داریم. حال با در نظر گرفتن این آمارها باید تأکید کنم که مسئولان اگر برنامه ریزی دقیق و متناسب انجام ندهند، صنعت فولاد نمی تواند به این اهداف دست پیدا کند.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، زنجیره فولاد نیازمند برنامه ریزی در بخش بهره برداری معادن تا خط تولید انواع فولاد می باشد. این روند می تواند ارزش افزوده چشمگیری را در این زنجیره ایجاد کرده و در اختیار اقتصاد قرار دهد. این در حالی است که در ایران اگرچه کارشناسان سندی مشخص در زمینه دستیابی به اهداف بلند مدت فولادی تنظیم کرده اند اما برخی حلقه ها با پروژه ها تناسب ندارند و رسیدن به این اهداف را مبهم می کنند.

سیدرضا شهرستانی عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در این مورد بیان کرد: صنعت فولاد به عنوان یکی از شاخصه های توسعه اقتصادی در سراسر کشور به شمار می آید به طوری که تولید و مصرف این محصول نشان دهنده میزان توسعه یافتگی اقتصادی یک منطقه یا کشور می باشد. ایران نیز با در نظر گرفتن امکانات خود، برای رونق صنعت فولاد برنامه ریزی کرده و برای رسیدن به اهداف صنعت فولاد نیازمند سرمایه است. یعنی اگر برای جبران عقب افتادگی در صنعت فولاد کشور به دنبال راهکار هستیم، باید برای تکمیل ظرفیت های مورد نظر به دنبال جذب سرمایه های داخلی یا خارجی باشیم.

وی در ادامه افزود: تأمین سرمایه مورد نیاز جهت تکمیل زنجیره فولاد کشور تا افق ۱۴۰۴ به گونه است که برای تکمیل طرح کنسانتره سازی، گندله سازی، آهن سازی و فولاد سازی به ترتیب حدود ۲، ۱,۳، ۱.۷ و ۳.۸ میلیارد یورو نیاز داریم. حال با در نظر گرفتن این آمارها باید تأکید کنم که مسئولان اگر برنامه ریزی دقیق و متناسب انجام ندهند، صنعت فولاد نمی تواند به این اهداف دست پیدا کند.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، وضعیت بوجود آمده در بازار ارز موقعی تاثیراتش را بر بخش معادن کشور نشان خواهد داد که این بخش از اقتصاد کشور با وجود قدرت بسیاری که دارد همچنان از ثبات کافی برای ایستادگی در مقابل عوامل بیرونی برخوردار نیست. کشور ما با وجود این که جزء 10 کشور برتر جهان از لحاظ تنوع مواد معدنی می باشد، اما تا به امروز نتوانسته از تثبیت معادن خود به عنوان درآمد اصلی استفاده کرده و در مسیر توسعه پایدار معادن حرکت کند.

برای اینکه ضعف بخش معدن کشور را بهتر درک کنیم می توان به کمبود اطلاعات پایه مورد نیاز برای گسترش پهنه معادن اشاره نمود. از زمان انقلاب تا سال 1382، اکتشافات هوایی کشور در غفلت بوده است. با وجود اینکه توسعه اکتشافات هوایی به روش جدید می تواند در تولید محصولات معدنی کمک شایانی کند و میزان تولیدات را تا سه برابر افزایش دهد، اما در حال حاضر شاهد سرعت کم فعالیت های معطوف به اکتشافات هستیم.  

در سال 83 سازمان زمسن شناسی و اکتشافات معدنی کشور نقشه یک‌میلیونیم پتانسیل معدنی کشور را انتشار داد و در سال 96 ز اطلس نقشه‌های پتانسیل‌دار معدنی کشور در مقیاس یکصد هزارم رونمایی کرد. یکی از ضعف های دولت در این بخش کمبود اکتشافت معدنی و توسعه بخش معدن می باشد. در حقیقت چیزی که به وضوح مشخص است، این است که مسئولین بخش معادن بجز شرکت های نیمه خصوصی که خود از سرمایه گذاری های بورسی منفعت می برند، سرمایه چشمگیری برای ایجاد طرح های توسعه ای ندارند و بزرگترین متولی معدن که خود دولت است، هنوز نتوانسته بدهی های خود را به پیمانکاران و کارگران پرداخت کند.

با توجه به وضعیت بوجود آمده، همچنان شاهد برخی از اقدامات ناگوار هستیم. در حال حاضر علی رغم عدم مدیریت معادن کشور، در مواردی که تحولات جهانی موجب پیشرفت و سوددهی شده است، دولت با وضع قوانینی از قبیل عوارض صادراتی موجب توقف معادن شده و در خواست سهم کرده است.

سال جاری در شرایطی به استقبال روز صنعت و معدن رفتیم که اتفاقات اقتصادی جهانی و داخلی وضعیت را برای معدن داران بسیار سخت کرده است. وضعیت بوجود آمده در بازار ارز تاثیرات بسیاری بر روابط معدنکاران ایرانی و جهانی گذاشته است که این امر در نهایت موجب افزایش قیمت فعالیت‌های معدن‌کاری و در نتیجه کاهش رقابت‌پذیری محصولات معدنی خواهد شد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

مقایسه وضعیت بازار فولاد در سال 96 و 97 حاکی از افزایش میزان تقاضا در بورس کالا در کنار آرامش عرضه و معامله طی سال 97 می باشد.

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، افزایش تقاضا در سال 97 نشان دهنده اتفاقات جدیدی در این بازار می باشد. اتفاقاتی که در برگیرنده نکاتی بوده و بررسی آن ها موجب تسهیل تصمیم گیری در این بازار طی دوره های آتی خواهد شد.

آمار های بدست آمده از سوی بورس کالا حاکی از افزایش 2.3 درصدی تقاضا محصولات فولادی طی 3 ماهه ابتدایی سال جدید می باشد. این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود 79 درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش تقاضا در حالی است که در این دوره میزان معاملات نسبت به سال گذشه افزایش چشمگیری نداشته است.

میزان عرضه محصولات فولادی در بورس کالا طی سه ماهه ابتدایی سال جدید حدود یک میلیون و 723 هزار و 925 تن گزارش شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و 685 هزار و 345 تن ثبت شده است. این میزان اگرچه از افزایش 38 هزار و 580 تنی خبر می دهد اما در مقابل خود با دو میلیون و 962 هزار و 894 تن تقاضا رو به رو بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سه ماهه ابتدایی سال 96 حدود یک میلیون و 305 هزار و 894 تن افزایش داشته است. بدین معنی که این افزایش تقاضا در کل 79 درصد ثبت شد ه است. رقمی بزرگ که تقاضا را در برابر ثبات نسبی عرضه‌ها نشان می‌دهد.

طبق آمارهای بدست آمده از بورس‌کالا در فاصله یک‌سال گذشته میزان عرضه با تغییر زیادی مواجه نشده است، این در حالی است که در بخش تقاضا به‌شدت شاهد رشد هستیم.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون فولاد ابزار سردکار، فولاد ابزار گرمکار، فولاد قالب پلاستیک و ... با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان درباره میزان عرضه و تقاضا، و همچنین علت بالا رفتن قیمت انواع محصولات فولادی در گفتگویی اظهار داشت: طی سال جاری ما افزایش قیمت نداشته ایم و میزان تقاضا در کشور درحد معقول می باشد. چنانچه در حوزه تولیدات داخلی صادرات نداشته باشیم، با مازاد تولید مواجه خواهیم شد که این امر می تواند موجب ایجاد مشکلاتی در روند کاری کارخانه ها شود. چنانچه این اتفاق رخ دهد، کارخانه های تولید کننده باید زمان کار خود را کاهش داده و یا محصولاتشان را در انبار ها ذخیره کنند. در نتیجه در حال حاضر به اندازه مصرف داخل تقاضا نیز وجود دارد.
محمد آزاد در ادامه با اشاره به افزایش قیمت محصولات فولادی عنوان کرد: در حال حاضر در پی افزایش نرخ دلار شاهد افزایش قیمت در بازار فولاد هستیم. در حوزه انواع محصولات فولادی، تمامی مواد اولیه در داخل کشور به تولید می رسد و در داخل تامین می گردد اما بدلیل وجود صادرات امکان نادیده گرفتن نرخ های جهانی وجود ندارد.
وی افزود: در شرایط فعلی قیمت هر تن شمش آهن در جهان حدود 510 تا 540 دلار است که نرخ ثابتی نمی باشد. در داخل کشور نیز قیمت شمش را برحسب جهانی اعلام می کنند نه با نرخ ارزی که دولت تعیین می کند. زیرا در صورتی که بخواهند قیمت ها را با نرخ 4200 تومانی دولت محاسبه کنند، از مقداری که بسیار کمتر می شود. اما چنانچه قیمت دلار بر حسب بازار ازاد محاسبه گردد، قیمت ها بالاتر خواهد بود. اگرچه در حال حاضر برای محاسبه قیمت ها میانگین را در نظر می گیرند تا نرخ مناسبی را اعلام کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو شمش فولاد با نرخ ارز دولتی، حدود ۲۳۰۰ تومان می باشد اما آن را با بهای ۲۵۰۰ تا ۲۵۵۰ تومان وارد بورس می‌کنند و زمانی که در بورس معامله می‌شود ۹درصد ارزش‌افزوده هم به آن اضافه می‌شود.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، افزایش نا آرامی های تجاری میان دو کشور چین و آمریکا طی ماه های اخیر موجب شده تا بازار فلزات نیز با بحران های شدیدی مواجه شود. بصورتیکه براساس بررسی های صورت گرفته، قیمت فولاد و سنگ آهن از ابتدای ماه مارس تا به امروز با نوسانات بسیاری زیادی رو به رو شده است.

در این میان نرخ محصولات فولادی در بورس شانگهای طی روز های اخیر بیشترین کاهش را از 29 مارس تا ه امروز داشته که این میزان کاهش 4.3 درصد گزارش شده است. این در شرایطی است که نرخ سنگ آهن در بورس دالیان از 3 مارس با کاهش 6.4 درصدی مواجه شده است.

 با توجه به وضعیت بوجود آمده در بازار، می توان پیش بینی کرد که بازار فولاد و سنگ آهن جهانی در سه ماه آینده روندی کاهش خواهد داشت که این موضوع برای این بازار ها امری نگران کننده می باشد. طی یک ماه اخیر نرخ سنگ آهن در بازار نقدی حدود 3 درصد کاهش یافت و به رقم 64 دلار و 93 سنت رسید که از قیمت از 20 نوامبر تا به امروز کمترین نرخ می باشد.

به عقیده برخی از کارشناسان این حوزه، در حال حاضر یکی از مهم ترین نگرانی ها در بازار که موجب عدم تحرک این بازار شده است، تدام جنگ تجاری میان امریکا و چین می باشد. در حال حاضر کشور امریکا با وضع تعرفه 25 درصدی بر روی وارداتش موجب شده تا با کشور چین به مشکل برخورد.

در حال حاضر این دوکشور بر روی برخی از محصولاتشان از قبیل محصولات پتروشیمی، خودرویی و حتی کشاورزی و صنعتی اقدام به وضع تعرفه های تلافی جویانه کرده اند. این اتفاق تاجایی ادامه پیدا کرد که در نهایت این دو کشور از طریق مذاکره بین رؤسای جمهور صلح کردند تا بتوانند بدین وسیله تعرفه های تجاری را کاهش دهند. با وجود دیدار فوق، بنظر می آید این عمل نمایشی بوده، چراکه در حال حاضر شاهد افزایش تعرفه های تجاری میان دو کشور هستیم.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

بزرگ ترین تولید کننده انواع فولاد های آلیاژی در ایران و خاورمیانه شرکت فولاد آلیاژی ایران می باشد که  شرکت فولاد حامیران عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران را داراست. شرکت فولاد آلیاژی ایران از مدرن ترین کارخانه های تولیدی است که در سال 1378 تاسیس شد.
به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، از مجهز ترین و پیشرفته ترین کارخانه های فولاد سازی می توان به کارخانه فولاد سازی نورد مقاطع سنگین، نورد مقاطع سبک، عملیات حرارتی و تکمیل کاری اشاره کرد که از سطح دانش فنی بالایی برخوردار هستند و فولاد های آلیاژی و مخصوصی را با کیفیت برتر و بر اساس استاندارد های جهانی به تولید می رسانند. محصولات فولاد آلیاژی در بخش هایی از قبیل صنایع خودرو سازی، ماشین سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، ابزارسازی، نیروگاهی، ریلی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی و سایر صنایع ویژه کاربرد بسیار زیادی دارد. 
مهندس مرتضی محمدی، مدیر عامل فولاد آلیاژی ایران طی گفتگویی به اعلام برنامه سال آینده این شرکت در حوزه تولید، فروش، صادرات و طرح های توسعه این واحد تولیدی پرداخت.
 مدیر عامل فولاد آلیاژی ایران عنوان کرد: براساس برنامه ریی های صورت گرفته در سال گذشته، شرکت فولاد آلیاژی توانست در سال 96 به تولید 400 هزار تن انواع محصولات فولادی دست یابد که از این میزان حدود 330 هزار تن فروش داخلی و 7 هزار تن فروش صادراتی داشته است.

وی در ادامه افزود: این مجموعه دارای سطح بالای دانش فنی و همچنین محصولات خاص و منحصر به فردی می باشد به همین دلیل طبق آمار تولیدی، از کل تولیدات این شرکت حدود 90 درصد برای فولاد های آلیاژی بوده و 10 درصد دیگر آن به محصولات صنعتی و ساختمانی اختصاص داده شده است.
مرتضی محمدی در ادامه با اشاره به اهداف فولاد آلیاژی برای سال جاری اظهار کرد: برنامه سال جاری افزایش تولید 20 درصدی و به عبارتی تولید 535 هزار تن مذاب می باشد. براساس چشم انداز سال 97، قرار است میزان فروش این مجموعه در سال جاری به 460 هزار تن انواع محصولات فولادی رسد. برای رسیدن به این اهداف علی الخصوص در بخش تولید، پروژه هایی در بخش های تجهیزات، سیستم ها، نیروی انسانی و بروز رسانی اطلاعات در مجموعه در حال اجرا و فعالیت هایی در این زمینه نیز آغاز شده است.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، از جمله مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد، عدم هماهنگی بخش های مختلف و همچنین عدم اولویت بندی در برنامه ریزی های اقتصادی می باشد که از جمله این نبود اولویت و هماهنگی را می توان صادرات گاز به عمام دانست.

کیوان جعفری طهرانی در اینباره عنوان کرد: با توجه به سهم مشخص شده ایران در بازار محصولات معدنی و صنایع معدنی و همچنین شرایط جدید بازگشت از تحریم ها، در این وضعیت رقبا بیکار نخواهند بود و در این شرایط از دست رفتن سهم کشور در بازار های صادراتی امری حیاتی می باشد.

این کارشناس حوزه معدن و فولاد در ادامه عنوان کرد:در حال حاضر بدور از تمام تحریم ها، کشور ما صادرات 15 تا 20 میلیون تنی را در چشم انداز 1404 در دستور کار خود قرار داده است. اما این مساله نباید فراوموش شود که کشور هایی از قبیل کشور های آسیای غربی علی الخصوص هندوستان و همچنین کشور های خاورمیانه و شمال آفریقا علی الخصوص شیخ نشین های خلیج فارس نیز طرح جامع فولاد و آلمینیوم را در دستور کارشان دارند و در یپاین میان نباید از اهداف آن ها غافل شد.

 وی افزود:کشور هندوستان ابر پروژه ای در دستور کار خود قرار داده است که تا سال 2025 بتواند 220 میلیون تن فولاد را به تولید رسانده و این میزان را در سال 2031 به 300 میلیون تن رساند. همچنین طرح جامع فولاد 15 میلیون تنی عربستان قرار است در سال 2030 محقق شود که تولیداتشان 20 میلیون تن افزایش خواهد یافت. قطر نیز در طرح جامع فولادی خود قرار است میزان تولیداتش را افزایش دهد که البته رقم آن چندان قابل توجه نمی باشد. اما کشور های بحرین و امارات متحده عربی طرح جامع تولید المینیوم را در دستور کار خود دارند که کشور امارات قرار است طی برنامه ای میزان تولید آلمینیوم خود را از 1.5 میلیون تن به 6 میلیون تن در سال 2025 رساند و این کشور را به بزرگ ترین کشور تولید کننده شمش آلمینیوم در جهان مبدل سازد. همچنین طرح جامع فولاد از سوی سلطان‌نشین عمان، از جمله این طرح‌ها و پروژه‌هاست که هر یک رقیبی برای صنعت فولاد و آلومینیوم کشور به‌حساب می‌آیند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1397 | نظرات ()