نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق بررسی های انجام شده از وضعیت کنونی بازار فولاد می توان پیش بینی کرد که به دلیل کاهش تولید فولاد چین می توان به آینده بازار امیدوار بود. همچنین اعلام شده است که در ماه های بین نوامبر و دسامبر شاهد قیمت هایی مانند قیمت های اکنونی خواهیم بود و سپس قیمت ها مجددا روندی رو به بالا و افزایشی به خود خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که از جمله دلایل مهمی که نقش اساسی در کاهش قیمت فولاد داشت، رکوردی بود که از حجم تولید فولاد درماه گذشته زده شده. بدین منظور که در ماه آگوست رکورد تولید فولاد در چین شکسته شد و به دلیل نگرانی از مازاد عرضه، قیمت ها کاهش یافت.

 طبق اضهاراتی که تجار چینی داشته اند اعلام شده: یکی از نشانه های خطرناکی که در بازار وجود دارد، رو به بالا بودن میزان موجودی میلگرد است. لازم به ذکر است که به دلیل کاهش قیمت ها در ماه اکتبر(بعد از تعطیلات رسمی چین)، پیش بینی می شود که قیمت ها روندی بسیار کاهشی به خود بگیرند. چینی ها بر این باورند که به دلیل بالا بودن حجم موجودی در انبار های ورق های گالوانیزه و ... ممکن است با کاهش حجم خرید مواجه شوند.

با وجود تمام این تفاسیر کارشناسان اعلام کرده اند: کاهش قیمت ها در بازار های فولاد چین زیاد طول نخواهد کشید زیرا در ماه آینده میزان تولیدات فولاد در استان هبی چین تا 50% کاهش خواهد یافت. این موضوع بیانگر کاهش عرضه فولاد در چین خواهد بود. 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

گزارشات ارسالی از سوی بازار آهن و فولاد آلمان بیانگر آن است که بهای ورق گرم در بازار های داخلی این کشورافزایش 10 تا 20 یورویی یافته و با قیمت 540 تا 560 یورو در هر تن فوب تحویل کارخانه به ثبت رسیده است. عمده دلیل افزایش قیمت ورق در این کشور می تواند حجم اندک عرضه و افزایش قیمت های وارداتی باشد. لازم به ذکر است که میزان تقاضا افزایش نیافته و در یک حد متوسط می باشد.

از سویی دیگر اگر بخواهیم قیمت ورق گرم وارداتی را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که بهای ورق گرم وارداتی نیز حدود 30 یورو در آخرین روز های ماه آگوست افزایش قیمت داشته است. پیش بینی میشود یک موقعیت و فرصت عالی برای کشور هند و ترکیه بمنظور صادرات ورق ایجاد خواهد شد؛ زیرا در اولین روز های ماه اکتبر یعنی در چند ماه آینده، نتیجه ی نهایی پرونده آنتی دامپینگ علیه ورق گرم برزیل، ایران، روسیه و اوکراین اعلام خواهد شد که اگر این دامپینیگ ایجاد شود یک فرصت خوبی برای صادرات ورق گرم هند و ترکیه ایجاد خواهد شد.

طبق گزارشات ارسالی از فولاد ایران، انجمن فولاد یوروفر اعلام کرده : به دلیل آنکه ما شاهد محدودیت در عرضه ی الکترود هستیم، باید هرچه سریع تر فولاد سازان اروپایی اقدام به جلوگیری از وقفه در تولید را دراولویت کار خود قرار دهند. گفتنی است که فولاد سازان اروپایی سالایانه حدود 226 هزار تن الکترود مصرف می کنند.

60 درصد نیاز از چین وارد می شود از این رو این کمبود می تواند تولید فولاد با کیفیت بالا و متوسط را دچار مشکل سازد. همچنین طبق پیش بینی های انجام شده اخیر، ممکن است که در سال جاری شاهد کاهش 50درصدی صادرات الکترود در چین باشیم که در این صورت این مقدار به 100 هزار تن خواهد رسید. کمبود الکترود در صنعت فولاد اروپا به این دلیل ایجاد شد که در سطح دنیا چند سال اخیر ظرفیت های تولید کاهش داشته و در چین نیز امسال سیاست های زیست محیطی منجر به تعطیلی و کاهش تولید شد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

گرمابی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در آخرین مصاحبه ی خود اعلام کرد: بازار فولاد ایران در طول یکسال گذشته دچار رکود شد و این رکود همچنان ادامه دارد. از جمله مواردی که می توان از آن به عنوان عوامل ایجاد رکود در بازار فولاد اشاره کرد، رکود مسکن – متوقف شدن طرح های عمرانی کشور و رکود در بازار آهن و سنگ آهن می باشد.

در ادامه ی همین مطلب، یکی از اعضای کمیسیون صنایع اعلام کرده: ما همچنان در سال 96 نیز با رکود در بازار مواجه هستیم که این امر ناشی از عدم اجرای سیاست های خروج از رکود است. یکی از مهم ترین عواملی که در رونق یا رکود بازار آهن و فولاد مان تاثیر بسزایی دارد، بخش مسکن است. برای خروج کردن صنعت فولاد مان از رکود، باید ابتدا در شکل گیری رونق در بخش مسکن بکوشیم. دولت نیز باید ایجاد زمینه های رونق در مسکن را در اولیت خود قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر بازار فولاد ایران بشدت شکل رقابتی دارد و به همین جهت، تولیدکنندگان و فروشندگان فولاد در صدد آن هستند که محصولات خود را صادر کنند. با توجه به این موضوع باید متذکر شوم که تامین نیاز بازار داخلی از اولیوت بیشتری برخور دار است.  عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه گفت و گوی خبری خود اعلام کرد: بازار فعلی فولاد ایران توانایی آن را دارد که در بازار های جهانی اقدام به صادرات مواد اولیه و خام کند؛ اما به منظور جلوگیری از ضرر و زیان های تولید کنندگان باید از صدور مواد خام جلوگیری شود.

گرمابی ادامه داد: اگر در بخش های مختلفی از کشور مانند مسکن و بازار فولاد رونقی ایجاد شود، به دنبال آن شاهد رشد تورم نیز خواهیم بود. به همین جهت دولت باید سعی کند تا ضمن ایجاد شرایط رشد در بخش های مختلف کشور، اثرات تورم آن را نیز از بین برد. گرمابی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رکود و تعطیلی معادن کشور نیز تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل عدم تمایل سرمایه گذاران خارجی برای همکاری در بخش معدن شاهد تعطیلی معادن در سالهای اخیر بودیم از این رو به منظور رونق این صنعت مهم و تاثیر گذار در اقتصاد دولت باید موانع جذب سرمایه گذاری خارجی را در بازار حذف کند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

فولاد 7131 فولاد کم آلیاژ با سخت کاری سطحی ( سمانتاسیون) است ، طوریکه سختی پذیری متوسطی در سطح ومغز دارد. از این فولاد در قطعات سخت کاری سطحی استفاده می شود، مانند چرخ دنده های خودرو و تراکتور ، پیچ دنده گرد ، میل بادامک ، پین های زنجیر ، گژن پین ، رینگ ها و اجزای غلتشی بلبرینگ ها و رولربیرینگ های مربوط به کاربردهای معمولی ، شفت ها

کاربردهای فولاد 7131 در صنایع مختلف :

چرخ های دندانه دار کوچک میل مرغک ها

اجزا فرمان

محور پین ها

سنبه ها

 

دمای فرجینگ ( Forging) :1150-850

دمای آنیلینگ ( Annealing) : 700-650

دمای سختی پذیری( Hardening) : 990-880 ، 870-830

محیط خنک کردن (Quench) :  آب - روغن – حمام نمک

دمای برگشت ( Tempering) : 200-150

دماها برحسب سانتی گراد می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

در حال حاضر شرایطی در بازار فولاد ایجاد شده است که فروشندگان تمایل زیادی به کاهش قیمت دارند تا بدین وسیله حجم فروش خود را افزایش دهند. کاهش قیمت ها در بازار فولاد که از هفته ی گذشته شدت بیشتری به خود گرفت، پیش بینی می شود که در روز های آتی نیز بیشتر شود؛ زیرا با نزدیک شدن به آخرین روز های باقی مانده از شهریور ماه، فروشندگان بیشتر در صدد آن هستند که با کاهش قیمت ها محصولات بیشتری به فروش برسانند تا میزان نقدینگی آنها افزایش یابد.

نیاز به منابع مالی در واحد های فولادی امری طبیعی است که به نظر می رسد بهترین روش برای رسیدن به آن کاهش قیمت ها می باشد. ازجمله مواردی که میتوان به آن به عنوان کاهش قیمت ها در بازار فولاد اشاره کرد عبارت است از : کاهش قیمت شمش فولاد در بازار – کاهش نوسان در قیمت های جهانی – ایجاد شدن یک جو بدبینی به بازار فولاد و نزدیک شدن به آغاز فصل پاییز.

طبق برسی آمار ها و گزارشات منتشر شده از وضعیت کنونی بازار فولاد، به قاطعیت میتوان اضهار کرد که در حال حاضر مشتریان در بازار فولاد تعیین قیمت می کنند. زیرا در طول هفته ی گذشته اکثر واحد های فروش فولاد در ایران قیمت های خود را توافقی اعلام کردند و قیمت مشخصی عنوان نشد. این موضوع بدین معناست که مشتریان سهم بیشتر در تعیین قیمت ها داشته اند. گفتنی است که اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، شاهد کاهش بیشتری در قیمت ها خواهیم بود.

یکی دیگر از موضوعاتی که به کاهش قیمت ها کمک می کند، افزایش عرضه در پایان شهریور ماه می باشد. هفته ی آخر شهریور ماه جزو مهم ترین روز ها برای بازار فولاد بشمار می رود. زیرا در این زمان شمش ها را تعیین قیمت می کنند و سپس تحویل میدهند. از سوی دیگر، هفته ی آخر شهریور ماه یعنی نزدیک شدن به فصل پاییز و این موضوع را می توان به عنوان ضعف بازار فولاد در روز های سرد دانست.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

در جامعه های امروزی اکثرا می کوشند تا با انجام دادن برنامه های از پیش تعیین شده در رشد اقتصادی جامعه خود گامی بردارند. یکی از مهم ترین عامل هایی که برای رشد اقتصاد یک کشور لازم است، توسعه و افزایش مصرف فولاد است. اما اگر قرار باشد که نیاز های فولاد یک کشور با واردات فولاد تامین شود، قطعا اقتصاد آن کشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد. به همین جهت دولت مردان در صدد آن هستند که کارخانه های تولید فولاد را در داخل کشور احداث کنند تا نیاز های یک کشور به فولاد، در خود همان کشور و توسط بازار داخلی تامین شود. اما احداث کارخانه های تولید فولاد علاوه بر مشکلات زیست محیطی ای که ایجاد می کند، به هزینه های بالایی نیز نیازمند است. با توجه به آنچه که ذکر شد، در حال حاضر دولت مردان سعی می کنند تا با مورد استفاده قرار دادن فولاد خام و احداث کارخانجات نوردی اقتصاد کشور را رونق بخشند.

به جهت آن که با احداث کارخانه های نوردی و استفاده از تولیدات این کارخانه ها میزان نیاز به واردات تا حد زیادی کاهش می یابد، عوارض سنگینی نیز برای واردات این قبیل کشورها وضع میشود که نتیجه این امر به مشکل برخوردن سایر کشور ها برای صادرات به این کشور ها خواهد بود. اما با وجود این تفاسیر لازم به ذکر است که صادرات محصولات میانی به این کشور ها جذابیت های خاص خودش را دارد! به عنوان مثال کشور روسیه قصد دارد تا میزان صادرات بیلت و اسلب خود را افزایش دهد. کمپانی اوراز روسیه در صدد آن است که میزان محصولات میانی خود را تا 27% افزایش دهد.

در ادامه مطالب فوق لازم به ذکر است که صادرات اسلب حدود 50% و صادرات بیلت حدود 20% افزایش یافته است. اما نکته ای که در این زمینه وجود دارد بحث رقابت میان کشورها برای صادرات است که این رقابت های سنگین دامن گیر کشور ما نیز شده است. علی الخصوصدر بخش مقاطع طویل رقابت سخت تری وجود دارد. در حال حاضر نیز به دلایل زیادی از جمله : عوارض وارداتی به این كشور ها، کیفیت، وجود بازار های صادراتی متعدد و ...می توان با قاطعیت اعلام کرد که این دسته از صادرات ها، صادرات مزیتی نام دارد. با توجه به در نظر گرفتن شرایط کنونی بازار فولاد و پیش بینی آینده ی این بازار، به نظر می آید صادرکنندگان محصولات میانی بیشترین تاثیر را بر بازار های فولاد خواهند گذاشت.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

فولاد 1.5920 یک فولاد سمانته از نوع نیکل دار می باشد . در واقع اصطلاح سمانته یا سمانتاسیون به معنی سختکاری سطحی می باشد که در واقع نوعی عملیات حرارتی هستند که سطح نمونه سخت می گردد و مغز نمونه بدون تاثیر سختی می ماند که در واقع می گوییم سطح سخت و مغز چقرمه (نرم) است. درصد کربن فولاد سمانته پایین و حداکثر3/.است. فولادهای سمانتاسیون علاوه بر کربن دارای عناصر آلیاژی دیگر نظیر: سیلیسیم ، کرُم ، فسفر و نیکل می باشند و تحت عملیات حرارتی کربن دهی تولید می شوند . به دلیل درصد پایین کربن بعد از عملیات حرارتی سخت کاری سختی بالایی نخواهند داشت.اگر سطح فولاد با عملیات کربن دهی پرکربن شود سختی سطح بالا می رود .حداکثر نفوذ کربن 2 میلیمتر زیر سطح خواهد بود. فولاد های سمانته سطحی سخت و مغزی نرم و چقرمه و مقاومت به سایش بالایی خواهند داشت و در عین حال مقاومت به ضربه بالایی نیز دارند.

کاربردهای فولاد 1.5920 در صنایع مختلف :

چرخ های تخت

پنیونهای متحرک

چرخهای دندانه دار برای تنش های بالا در ابعاد بزرگتر

***************************************************

دمای فرجینگ ( Forging) :1150-850

دمای آنیلینگ ( Annealing) : 700-650

دمای سختی پذیری( Hardening) : 990-880 ، 870-830

محیط خنک کردن (Quench) :  آب - روغن – حمام نمک

دمای برگشت ( Tempering) : 200-150

دماها برحسب سانتی گراد می باشد.

 

برای اطلاع از قیمت فولاد 1.5920 به صورت روزانه می توانید با بخش " فروش فولاد 1.5920 حامیران" با شماره 02163511 در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق برسی های انجام شده و آمار های منتشر شده از بازار فولاد در طول یک هفته ی گذشته، قیمت بیلت از درب کارخانه حدود 65 دلار در هر تن فوب افزایش داشته است که به دلیل افزایش قیمت آرام و پیوسته زیاد محسوس به نظر نمیاد. با توجه به افزایش قیمتی که در یک هفته ی اخیر در بازار دیده شده، در حال حاضر فعالان بازار در حال برسی بیشتر بازار هستند. زیرا آنها برای تعیین قیمت جدید بیلت نیازمند اعلام قیمت از سوی بازار میلگرد و قراضه هستند. لازم به ذکر است مادامی که کارخانه های بزرگ میلگرد و قراضه اعلام قیمت نکنند، نمی شود به راحتی قیمت جدید بیلت را اعلام کرد.

 

با توجه به در نظر گرفتن شرایط موجود در بازار، به مشکل برخوردن تولید کنندگان نوردی بسیار بعید می رسد. زیرا آنها در چند هفته ی اخیر بیلت خود را تامین کرده اند وانبار های آنها مملو از بیلت می باشد. در بازار های ایران نیز چنین شرایط یکسانی وجود داشت. به همین جهت ذهنیت کاهش قیمت در بازار بوجود آمد. در حال حاضر در بازار فولاد ایران رکود نسبی وجود دارد که ناشی از صبر کردن خریداران برای مشخص شدن اوضاع بازار است.

ضمن آنکه قیمت کنونی شمش در حداقل ترین حالت ممکن وجود دارد و کاهش قیمت یافتن آن امری بدیهی است. گفتنی است که شرایط فروش و قیمت آهن اسفنجی در بازار های ایران تغیری نکرده است. این موضوع در حالی است که شمش های نرمال فولاد خوزستان با حجم قابل توجهی معامله شد، هرچند که با محدودیت های تقاضا مواجه شده بود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

X40CrMoV5-1 ( 1.2344) یک فولاد ابزار گرمکار پر آلیاژ است که به دلیل خواص بسیار مناسب همچون تافنس و استحکام بالایش یکی از مناسب ترین و پرکاربرد ترین فولادهای مورد استفاده به عنوان قالب های آهنگری گرم می باشد. نمونه هایی از کاربرد آن عبارتند از: ماهیچه ها ، قالب ریختگی تحت فشار آلومینیوم ، پین های بیرون انداز قطعه از قالب ، قالب های حدیده کاری ، قالب ها و آهنگری ، سوزن سوخت رسان ، بوش ها و کشویی متحرک ماشین.

 

کاربردهای فولاد 2344 در صنایع مختلف :

اکستروژن های سردشونده با روغن یا هوا

ماندرل های سوراخ کن شمش

پرس های اکستروژن

 

دمای فرجینگ ( Forging) :1100-900

دمای آنیلینگ ( Annealing) : 800-750

دمای سختی پذیری( Hardening) : 1080-1020

محیط خنک کردن (Quench) : روغن – حمام نمک – هوا

دمای برگشت ( Tempering) : 700-400

"دما ها برحسب سانتی گراد می باشد"

 

 

برای اطلاع از قیمت فولاد گرمکار  1.2344  به صورت روزانه می توانید با بخش " فروش فولاد گرمکار  1.2344   حامیران" با شماره 02163511 در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق جدید ترین اخباری که از بازار فولاد در چین منتشر شده است، به دلیل افزایش قیمت ها و سود بالا حاصل از فروش های داخلی، صادرات فولاد چین کاهش مجدد پیدا کرد و در ماه آگوست نیز شاهد نزولی شدن روند صادرات فولاد در چین بودیم. لازم به ذکر است که به دلیل کم بودن میزان عرضه در این کشور، تغیر کردن میزان صادرات بسیار بعید به نظر می رسد. گزارشات حاکی از آن است که در طی یک ماه گذشته فولاد سازان چینی حدود 7 تن فولاد صادر کردند که این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود 28% کاهش داشته است.

در حال حاضر شرایطی در بازار فولاد چین ایجاد شده است که باعث شده به دلیل قیمت های بالا در بازار ها داخلی این کشور، صادرات فولاد برای تولید کنندگان جذابیتی نداشته باشد و به همین جهت میزان صادرات نیز بشدت کاهش یابد. لازم به ذکر است همین میزان اندکی که از فولاد چینی صادر شد مربوط به ارتباطی بود که تولید کنندگان با مشتریان سابق خود داشتند، در غیر این صورت باید تا حالا میزان صادرات فولاد چینی بطور کلی قطع شده بود.

در ماه اخیر کشور چین حدود 55 میلیون تن فولاد صاد کرد که اگر بخواهیم این میزان را با مدت مشابه در سال گذشته مقایسه کنیم، حدود 29% کاهش سالانه داشته است. در حال حاضر نیز میانگین ماهانه صادرات فولاد چین حدود 7 میلیون تن می باشد که اگر در پایان سال همین منوال پیش برود، در آخر سال 2017، کشور چین تنها توانسته 80 میلیون تن فولاد صادر کند.

طبق آخرین اظهاراتی که کارشناسان و فعالان بازار در کشور چین داشته اند، بهبود پیدا کردن میزان صادرات این کشور بسیار بعید می رسد زیرا با در نظر گرفتن شرایط فعلی و آتی بازار چین متوجه خواهیم شد که ضعیف شدن بازار های چینی تقریبا غیر ممکن است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

فولاد 2312 قالب پلاستیک را در اندازه های متوسط و بزرگ با کیفیت سطح آینه ای و قابلیت براده برداری مناسب برای  ساخت قالب های پلاستیک مورد استفاده قرار می دهند. در ساخت کلیه ابزار هایی که جهت فرایند تولید پلاستیک مصنوعی به کار می روند از فولاد 1.2312 بهره می برند. فولاد قالب پلاستیک 1.2312 هم چنین در قالب های مورد استفاده در صنایع غذایی و بهداشتی استفاده می شوند. چهارچوب قالب ها برای قالب های پلاستیک تزریقی، یکی دیگر از مصنوعات ساخته شده با فولاد قالب پلاستیک 1.2312 هستند.

کاربرد های فولاد 2312 در صنایع مختلف :

قالبهای پلاستیک با سایز متوسط و بزرگ

ابزار جهت فرایند پلاستیک مصنوعی

قالب های پلاستیک ضربه ای

 

دمای فرجینگ ( Forging) :1050-850

دمای آنیلینگ ( Annealing) : 740-720

دمای سختی پذیری( Hardening) : 880-860 ، 860-840

دمای خنک کردن (Quench) : روغن - هوا

دمای برگشت ( Tempering) : 650-600

دماها برحسب سانتی گراد می باشد.

 

برای اطلاع از قیمت فولاد قالب پلاستیک  به صورت روزانه می توانید با بخش " فروش فولاد قالب پلاستیک حامیران" با شماره 02163511 در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

اخبار بازار فولاد حاکی از افت قیمت ها در بازار می باشد. قیمت محصولات آهنی و فولادی کاهش یافته است که این امر می تواند به دلایلی گوناگونی اعم از : نزولی شدن قیمت سنگ آهن در طول یک هفته ی گذشته، کاهش قیمت میلگرد و بیلت در بازار داخلی چین و به وجود آمدن موجی از نوسانات قیمت در بازار فولاد باشد که مجموع این عوامل باعث شد تا با کم شدن خریداران کاهش قیمت نیز در بازار رخ بدهد. گفتنی است که قیمت ها در بازار سنگ آهن ایران نیز کاهش 2 دلاری در هرتن فوب داشته است.

اخبار بازار قراضه :

در ارتباط با اخبار قراضه می توان گفت که قیمت قراضه ثابت بود و در طی یک هفته ی اخیر بدون تغیری اعلام شد. قراضه سنگین کلاس 1 و 2 خلوص 20-80 وارداتی 355 تا 357 دلار در هر تن (سی ‌اف‌ آر) بود که تغییر قیمتی نداشت با این وجود، معامله ای نیز برای آن به ثبت نرسید. گفتنی است که عده ای علت رکود در این بازار را نزدیک شدن به اعیاد مذهبی در ترکیه دانستند. قراضه خرد شده در بازار داخلی آمریکا 305 تا 320 دلار در هر لانگ تن بود و اثر توفان هاروی بر بازار قراضه آمریکا به زودی نمایان می‌شود. در خاور دور قیمت قراضه سنگین کلاس 2 ژاپن باز هم بالا رفت و 309 تا 311 دلار در هر تن فوب شد. همچنین قراضه A3 روسیه نیز افزایش قیمت داشت و 32 دلار نسبت به معامله قبلی در اوایل آگوست بالا رفته است.

اخبار بازار بیلت :

قیمت بیلت در چین نیز تنها با کاهش 5 دلاری حدود 558 دلار در هر تن و بیلت صادراتی نیز با کاهش 2 دلاری در هر تن اعلام شد. لازم به ذکر است که بازار بیلت نیز مانند بازار قراضه به دلیل نزدیک شدن به عید های مذهبی در کشور های مشتری و تعطیلات ملی کشور اوکراین در یک حالت سکوت و خاموشی قرار داشت. قیمت بیلت صادراتی حدود 503 تا 505 دلار در هر تن فوب گزارش شد که با این وجود معامله برای آن انجام نشد. همچنین بیلت سی آی اس نیز در ترکیه حدود 20 دلار کاهش داشته و با 530 دلار در هر تن فوب اعلام شد.

 

اخبار بازار مقاطع :

در طول یک هفته ی گذشته میلگرد در بازار چین و ترکیه دچار افت قیمت شد. بدین ترتیب که در بازار چین حدود 5/7 دلار کاهش داشت و در بازار ترکیه نیز حدود 5 دلار کاهش قیمت داشت. و با 552 تا 564 دلار در هر تن درب کارخانه به ثبت رسید. البته قیمتی که برای میلگرد صادراتی پیشنهاد شد چیزی در حدود 540 تا 545 دلار بود.  میلگرد صادراتی سی ‌ای اس نیز در حالی 540 تا 550 دلار در هر تن فوب گزارش شد که در هفته گذشته حدود 530 تا 540 دلار اعلام شده بود. قیمت میلگرد نیز در شمال اروپا25 یورو در هر تن بالا رفته و 515 تا 525 یورو درب کارخانه اعلام شد.

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

مقدار مصرف فولاد در کشورها براساس میزان توسعه یافتگی آن ها تعیین می شود. به این صورت که کشور های در حال توسعه،در ابتدای مسیر میزان بسیاری فولاد مصرف می کنند و بعداز به توسعه رسیدن میزان مصرف خود را کاهش می دهند. با توجه به این مطلب، به این مهم دست می بابیم که میزان مصرف فولاد در کشورهای توسعه یافته در مقایسه با کشورهای در حال توسعه کمتر است. به همین دلیل مقدار توسعه یافتگی کشورها را می توان با مصرف سرانه فولاد آن ها مورد بررسی قرار داد.

میزان مصرف فولاد در کشورهای در حال توسعه

 براساس این اطلاعات، از کشورهای در حال توسعه می توان به ایران، کره جنوبی، هند، چین، برزیل و ترکیه اشاره نمود. سرانه مصرف ایران که به عنوان یک کشور در حال توسعه شناخته شده است مقداری حدود ٧/٢٣٨ کیلوگرم است که این مقدار در مقایسه با شش ساله گذشته 15 درصد کاهش داشته است. میزان سرانه مصرف فولاد خاورمیانه در مدت یاد شده، مقداری حدود 252 کیلوگرم بوده است که ایران ١٣/٣کیلوگرم کمتراز خاور میانه سرانه مصرف فولاد داشته است. مهم ترین عامل در کاهش یا افزایش میزان تولید فولاد جهان، موضوع رشد اقتصادی جهان می باشد که نوسان در آن نقش بسزایی در میزان تولید فولاد دارد. به این صورت که رونق اقتصاد جهانی موجب افزایش تولید فولاد شده و با رکود در اقتصاد میزان تولید فولاد کاهش می یابد.

 تاثیر گذاری نرخ سنگ آهن بر روی مصرف فولاد

دو ماده اولیه مهم در تولید فولاد کشور، سنگ آهن و انرژی می باشد، که برنامه ریزی کردن در این دو مهم بسیار حائض اهمیت بوده، این در حالی است که هنوز سیاست های بلند مدت برای آن مشخص نگردیده است و تولید کنندگان همچنان در دوراهی سیاست گذاری دولت برای تعیین قیمت سنگ آهن و انرژی هستند.

وجود سنگ آهن با کیفیت بالا و انرژی با قیمت ارزان سبب گردید تا تولیدکنندگان ایرانی فولاد به خوبی بتوانند از آن ها برای تولید آهن اسفنجی استفاده کنند. اگرچه بخش فولاد در ایران به وسیله تعرفه های واردات، محافظت می شود و همچنین برای تولید محصولاتی که ارزش افزوده بالایی دارند نیاز است تا به غلبه بر چالش های متعدد از جمله بهره وری نیروی کار بپردازند. با توجه به این شرایط رئیس خانه معدن پیش بینی کرده که میزان تقاضای داخلی برای سنگ آهن افزایش می یابد زیرا کشور ایران در پی سه برابر کردن میزان تولید فولاد خود در 10 سال آینده می باشد.

آمارها حاکی از رشد فولاد جهان به بیش از 40% طی دو دهه اخیر بوده است. 59 برابر شدن تولید فولاد طی 115 سال گذشته نشان از اهمیت بالای این صنعت و نقش آن در اقتصاد جهانی دارد.

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

مشکلات تولید قطعات از فولاد ضدزنگ

مقدمه ای برفولاد ضدزنگ :فولاد ضد زنگ، آلیاژی با پایه آهن است که حداقل ۱۰,۵ درصد کروم دارد. اضافه کردن عناصر دیگر و افزایش میزان کروم باعث افزایش مقاومت به سایش ، مقاومت به حرارت و بهبود خواص مکانیکی و فیزیکی آن میشود. فولاد های ضدزنگ در چهار گروه اصلی کلاسه بندی میشوند ، ممکن است گروه پنجمی تحت عنوان - Precipitation Hardening Steel - بعنوان یک نمونه محصوص از فولاد های ضدزنگ مارتنزیتی نیز در نظر گرفته شود.


فولاد های ضد زنگ آستنیتی :
این گروه که با سری ۳۰۰ مشخص میشود شامل کروم و مقدار زیادی نیکل است. این گرید ها را میتوان با کارسرد و نه با عملیات حرارتی سخت کرد ، در شرایط آنیل شده ساختار میکروسکپی شامل آتسنیت غیرمغناطیسی است ، اما این فولاد ها ممکن است در اثر عوامل همچون جوشکاری و تغییرشکل ، اندکی مغناطیسی شوند . فولاد های ضد زنگ آستنیتی بسته به میزان عناصر آلیاژی مقاومت به خوردگی متفاوی دارند. عناصر افزودنی همچون مولیبدن و نیتروژن ، مقاومت به خوردگی را افزایش میدهدو این فولاد ها خواص کشش عالی دارند و نوع ۳۰۴ ( ۱۸درصد کروم - ۸ درصد نیکل ) و نوع ۳۱۶ (۱۶درصد کروم و ۱۰درصد نیکل و ۲ درصد مولیبدن )از مشهورترین گرید های این گروه هستند.

 

فولاد های ضدزنگ فریتی ( اشاره به عکس بالا) : 
فولاد های استینلس استیل فریتی با سری های ۴۰۰ معرفی میشوند. آنها آلیاژ کروم هستند که فقط توسط کار سرد به اعتدال سخت میشوند. گریدد های فریتی را نمیتوان با عملیات حرارتی سخت کرد . این فولاد ها همیشه مغناطیسی هستند و شکل پذیری و مقاومت در مقابل خوردگی خوبی دارند . نوع ۴۳۰ ( دارای ۱۶درصد کروم ) فولاد رایج این گروه است که مصارف عمومی زیادی دارد.


فولاد های ضدزنگ مارتنزیتی :
این گروه نیز با سری ۴۰۰ مشخص میشود اما کربن آن بالاست و امکان سخت شدن از طریق عملیات حرارتی را دارد ، نوع۴۱۰ (۱۱,۵ درصد کروم) فولاد رایج این گروه است.


فولاد های ضدزنگ دوبلکس Duplex : 
ساختار میکروسکپی این نوع فولاد ها شامل تقریبا نسبت مساویی فریت و آستنیت است ، خواص مکانیکی آن نیز ترکیبی از خواص هر دو جزء اس ، فولاد های ضدزنگ دوبلکس ترکیبی از مقاومت به خوردگی مطلو و استحکام بالا و چقرمگی خوب است. نوع ۲۲۰۵ (۲۲ درصد کروم ، ۳درصد مولیبدن ، ۵درصد نیکل) فولاد رایج این گروه هست.

 

 

مشکلات تولید قطعات استینلس استیل :
برای شکل دهی سرد فولادهای ضدزنگ از تجهیزات و روشهای سنتی میتوان استفاه کرد ، به علت استحکام تسلیم بالاتر و نرخ کارسختی سریعتر ، توان و نیروی مضاعف از فولادهای کم کربن لازم است ، پرس و قالبها باید صلبیت و استحکام بالایی در مقابل نیروهی زیاد را داشته باشند.

 

 



برش گیوتین-قیجی ( Shearing ) :
پرس های سنتی برای برش استینل استیل به کار برده میشوند ، اما ظرفی برش تقریبا ۲۵ تا ۶۰ درصد کمتر از مقدار اسمی پرس خواهد بود ، چون ظرفیت پرس ها معمولا با توانایی برش ماکزیمم ضخامت فولاد کربن تعیین میشود . رابطه بین ظرفیت اسمی گیوتین و ظرفیت برش فولاد ضد زنگ بدین شرح است : اگر ظرفیت اسمی گیوتین برای فولادکم کربن ، ضخامت ۰,۴ اینچی باشد برای استینلس استیل فریتی ۰.۳ اینچ و برای فولاد استینلس استیل آستنیتی ضخامت قابل برش ۰.۲ اینچی و درنهایت برای فولاد استینلس دوبلکس ۰.۱۵ اینچ است. عمل برش برای استینلس آستنیتی و فریتی آنیل شده شبیه فولادهای کربنی است ، به علت نرمی بیشتر و کار سختی نفوذ بیشتر تیغه برای شروع برش فولاد آستنیتی لازم است. تنظیم صحیح کلیرانس تیغه بسیار حساس است ، کلیرانس بسته باعث افزاش فرسایش تیغه و کلیرانس بیشتر باعث کشیدن ورقه روی تیغه و درنهایت باعث فرسایش تیغه و برش نامناسب میشود. لقی بین تیغه های برش باید کافی باشد تا از برش ثانویه جلوگیری شود ، کلیرانس مناسب وقتی حاصل میشود که ۴۰درصد ضخامت ورق بعد از برش براق شده باشد . عموما کلیرانس در حدود ۵درصد ضخامت ورقا برای ۰,۰۶۲اینچ و بیشتر است و ۳درصد ضخامت برای مواد زیر ۰.۰۶۲ است. تغییر زاویه برش (براده) راهکاری برای کاهش تناژ لازم برای برش استینلس استیل است ، یک شیب ۱ به ۴۰ ، زاویه برش ۱,۵درجه را میدهد که حداقل زاویه برشی است که باید اسفاده گردد. زاویه برش (زاویه براده) کوچک نیرو و توان بیشتری را لازم دارد ولی دفرمگی کمتر حاصل میشود. زاویه برش بزرگتر نیروی لازم را کاهش میدهد اما نیروی کلمپ بیشتر لازم است و دفرمگی بیشتر میشود.


اره کاری :
استینلس استیل را میتوان با اره های دستی و یا ماشینی برید ، تیغه های HSS برای همه نوع اره کاری پیشنهاد میشوند ، اره کاری گریدهای فولاد استینلس استیل آستینتی سری ۳۰۰ به دلیل کار سختی بالا خیلی مشکل است ، برای برش این نوع فولاد ها باید از پیشروی مناسب با روغن کاری ممد در ناحیه برش استفاده کرد. اگر تیغه نتواند برش دهد و فقط روی سطح بلغزد تیغه اره باعث کار سختی سطح شده و کار برش را سخت تر میکند و تیغه سریع فرسوده میشود. در طول کورس برگشت اره باید از سطح بلند شود تا موجب کارسختی نشود.
اره نواری برای برش فولاد استینلس آستنیتی به طور گسترده استفاده میشود. این اره ها برای برش خط مسقیم و کانتور برش روی فولاد تخت ، برش فلانج قطعات کشش عمیق و برش میله لوله و قطعات مشابه مناسب هستند.
اره های نواری High-Speed tool Steel طول عمر و سرعت بیشتری از تیغه اره های کربن بالای فولادی دارند.


سنبه و ماتریس ( Blanking and Punching ) :
در بلانک زنی ( پرسکاری ) فولاد های ضدزنگ به دلیل استحکام برشی بالا نیروی بیشتری از فولاد کربنی با همان ضخامت لازم است ، برای شروع برش عمق نفوذ برای فولاد ضدزنگ آستنیتی بیشتر است تا برش کامل شود . بلانک زنی و سوراخکاری ( Piercing T Punching , Blanking ) را میتوان بدون روغن کاری انجام داد . اما استفاده از روغن کاری باعث کاهش توان لازم و بهبود عمر ابزار میشود.
کلیرانس بین سنبه و ماتریس مهم است ، برای ورق کلیرانس در هر طرف باید ۱۰ ا ۱۵ درصد ضخامت ورق باشد. بهترین کلیرانس در تجربه بدست می آید .کلیرانس بسته ، هم راستایی دقیق اجزاء پرس و قالب را میطلبد و باعث فرسایش سریعر ابزار میشود ، کلیرانس زیاد هم باعث کشیده شدن ورق و پلیسه بیشتر خصوصا در ورق های آستنیتی میشود.
برای کاهش نیروی برش در بلانک زنی فولادضد زنگ آتسنیتی سنبه براش را زاویه دار میسازند. اگر بلانک ( قطعه ای که از ماتریس می افتد) قطعه نهایی باشد زاویه برش باید روی ماتریس اعمال شود و سنبه باید تخت باشد تا از دفرمگی قطعه جلوگیری شود.اگر تکه خروجی از ماتریس ، دورریز باشد و سوراخ ایجاد شد قطعه مدنظر باشد اید سنبه را زاویه دار کرد تا تختی قطعی باقی بماند.
شوک و خراشیدگی و ساییدگی در ذات عملیات بلانک زنی و پانچ اس ، نوع فولاد ابزار استفاده شده بستگی به وظیفه خواسته شده و نرخ تولید دارد ، با عملیات حرارتی مناسب با کونچینگ و تمپر حساب شده میتوان ترکیبی از سختی مقاومت به سایش و چقرمگی لازم را بدست آورد.

 

فرمینگ فولاد های ضد زنگ :
فرمینگ با پرس بریک : پرس بریک ، فولاد ضدزنگ آستنیتی را با درنظر گرفتن استحکام بالاتر و برگشت فنری بیشتر شبیه فولاد کربنی شکل میدهد. به خاطر شکل پذیری بالای فولاد ضدزنگ آستنیتی آنیل شده میتوان در شعاع خم کم همچون فولاد کربنی با گیچ یکسان شکل داد. گرید های فریتی و رول سرد تمپر شده شعاع بزرگتری از فولاد آستنیتی آنیل شده لازم دارند. هنگام خم کردن یک قطعه کورس ابزار باید تا انجا که ممکن است کوتاه باشد.
هنگامی که تلرانس بسیار بسته است ، Ironing (اتوشدن) اتفاق می افتد و باعث افزایش کارسختی و نازک شدن ضخامت قطعه کار میشود. کلیرانس بین سنبه و ماتریس باید در حدود ۱۰درصد ضخامت مواد باشد. ماتریس باید کاملا پولیش شدهه و از هر عیب سطحی عاری باشد تا از ایجاد عیب روی قطعه نهایی جلوگیری کند . نیروی لازم برای خم کاری فولاد ضد زنگ آنیل شده ۵۰ تا ۶۰ درصد بیشتر از فولاد کربنی است و به دلیل استحکام بیشتر فولاد نورد سرد تمپر شده توان لازم از این مقدار نیر بیشتر است . اگر فرمینگ شامل کشش باشد ، روغن کاری نیز لازم است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

افزایش میزان تولید ناخالصی در کشور با حضور صنعت فولاد کشور در بازار سرمایه به عنوان صنعت مادر امکان پذیر می باشد.

طبق گزارشات بدست آمده، افزایش ظرفیت صادرات با سرمایه گذاری در صنعت فولاد امکان پذیر خواهد بود، همچنین ذخایر خام و سوختی بسیاری در ایران وجود دارد که می تواند به پیشرفت صنعت فولاد کمک بسیاری کند.

در بورس کالای ایران، شرایط مطلوبی برای بدست آوردن قیمت واقعی محصولات فولادی وجود دارد و اگر مجموع محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شود و صادرات هم در این شرایط انجام شود، می توان به قطعیت گفت که موضوع دامپینگ محصولات فولادی در بازارهای صادراتی افزایش خواهد یافت.

در صورتی که موانع از سر راه تجارت بین الملل برداشته شود، می توانیم در بازارهای مصرف کننده با بورس های فلزات در تمام دنیا ارتباط برقرار کرده و همچنین بستری فراهم می شود تا از این راه میزان صادرات محصولات صنعتی و معدنی همانند سنگ آهن و فولاد افزایش یافته و بتوانیم از بازار های مالی مبتنی بر فلزات استفاده کنیم.

افق روشن صنعت فولاد در بورس

مهدی طحانی، تحلیلگر بازار سرمایه، در گفتگویی با اشاره به افق روش صنعت فولاد در بازار سرمایه افزود: صنعت فولاد، نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد. بطوری که حضور این صنعت در بازار سرمایه به عنوان صنعت مادر سبب می شود تا میزان تولید ناخالصی در کشور افزایش یابد. همچنین صنعت فولاد جزء بنگاه های فعال اقتصادی کشور است و این کار برای بازار مفید می باشد. همچنین با افزایش صادرات در این حوزه می توانیم شاهد حضور بیشتر آن در بازار جهانی باشیم.

براساس این گزارش، پیش بینی می شود صادرات فولاد کشور در اینده به شرایط مثبتی دست یافته و روند صعودی داشته باشد و قطعا با این سیاست میزان صادرات سنگ آهن محدود شده و صادرات فولاد که دارای ارزش افزوده بیشتری هم است، افزایش می یابد.

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

سختی سنجی عبارت است از پرداختن به میزان سختی یک ماده. منظور از میزان سختی، معیاری است که بمنظور سنجش مقاومت فلز در برابر تغیرشکل پلاستیک موضعی و سایش انجام میشود. امروزه برای انجام سختی سنجی، از 2 روش < سختی خراش و سختی فرورفتگی > استفاده می شود. لازم به ذکر است روش هایی که بمنظور شناسایی تغیر شکل پلاستیک موضعی استفاده می شود، مربوط به فلزات و پلاستیک های گرمانرم می باشد. همچنین گفتنی است که موادی که بر اساس این آزمون ها ارزیابی می شوند، مقاومت خوبی در مقابل سایش و فرسایش سطحی دارند.

آزمون های فرورفتگی به نوع ایستا (استاتیک) و پویا (دینامیک) تقسیم بندی می شوند. سنجش سختی در آزمون ایستا تحت فرایند ایجاد کردن یک حفره انجام میشود. بدین صورت که بعد از ایجاد یک حفره، ابعاد آن را اندازه گیری می کنند. اما در حالت سنجش توسط روش پویا، یک وزنه را رها می کنند تا به سطح مورد نظر برخورد کند. در این حالت بخشی از انرژی وزنه برخورد کننده منجر به تغییر شکل پلاستیک ماده شده و باقی آن سبب می شود تا وزنه از سطح نمونه به عقب باز گردد.

 

 

 

 

 

مواد سخت در این حالت قادر به جذب انرژی زیادی نیستند به همین جهت، دچار تغیر شکل پلاستیکی نمی شوند و در نتیجه این امر، وزنه تا ارتفاع بیشتری بر می گردد. از این روش سختی راکول مواد فلزی ، برای لاستیک ها نیز استفاده می کنند. هنگامی که ضربه زننده با لاستیک برخورد می کند، نرخ بازیافت بسیار سریع کرنش الاستیک سبب می شود که ارتفاع بازگشت ضربه زننده زیاد باشد. علی رغم این تناقض ظاهری، که ارتفاع بازگشت ضربه زننده برای یک ماده نرم زیاد است و به معنی سختی بالا می باشد، این آزمون با موفقیت برای تعیین خواص مواد لاستیکی به کار می رود. اندازه گیری سختی راکول مواد فلزی برای اندازه گیری سختی فولادها، می توان از نوعی روش برقی بدون تماس استفاده کرد.

خاصیتی که در این روش اندازه گیری می شود، پسماند زدایی مغناطیس است. ولی برای هر نوع فولاد رابطه ای تقریبا خطی بین پسماند زدایی مغناطیسی و سختی وجود دارد. آزمون های سختی از نوع فرورفتگی در مقیاس وسیعی برای بررسی نمونه های فلزی به کار می روند؛ انجام این آزمون ها نسبتا آسان است و نیازی به نمونه های ماشینکاری شده ندارد. نتایج آزمون سختی شاخصی از استحکام فلز ها به دست می دهد. به علاوه روش مناسبی برای بررسی میزان تاثیرات عملیات حرارتی است. بعضی مواد، به ویژه سرامیک ها و شیشه ها در اثر اعمال فشار تغییر شکل پلاستیک نمی دهند و در نتیجه نمی توان از آزمون های فرورفتگی، برای ارزیابی خواص این مواد استفاده کرد. برای این نوع مواد تنها آزمون سختی مناسب، آزمونی است که مقاومت در برابر سایش را اندازه گیری کند. معروف ترین نوع این آزمون مقیاس سختی موس است.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

افزایش نرخ فولاد فقط برای تولید کنندگان داراری منفعت است، اما برای بازار فولاد و همچنین مصرف کنندگان هیچ منفعتی نداشته و به موجب آن رکود بوجود می آیند، که آثار این رکود در بازار دوباره به تولیدکنندگان باز می گردد. در واقع می توان گفت این یک چرخه است و در این چرخه،  همه در ضرر و زیان شریک هستند.

محمدحسین فرهنگی عضو هئیت رئیسه و عضو کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس به فولاد نیوز گفت: با وجود رکود در بازار فولاد، پیش بینی می شود که در سال جاری وضعیت صنعت فولاد کشور مناسب نباشد. عضو هیئت رئیسه افزود: اگرچه صنعت فولاد کشور شاهد افزایش قیمت بوده است اما افزایش در این بخش نه تنها مشکلات در بخش فولاد بوجود می آورد بلکه مشکلاتی هم در صنایع پایین دستی، صنعت ساختمان و بخش مختلف عمرانی بوجود می آورد که غیر قابل کنترل است. از این رو دولت باید با اجرای سیاست هایی کنترل بازار را در دست گیرد و از این افزایش قیمت ها جلوگیری کند، زیرا نوسان قیمت در هر بخشی مضر است. وی  ادامه داد: در شرایط فعلی دولت به دو صورت از صنعت فولاد حمایت می کند، نوع اول بصورت سیاست های اجحافی است، که این نوع حمایت برای بخش هایی که در پی سودجویی هستند مفید است، همانند دخالت هایی که دولت در حمایت‌های مالی یا یارانه‌ای انجام می دهد. نوع دوم گمرک است، که در زمان بروز مشکلات برای کالاهای گمرک دار، از باز شدن گمرک آن ها جلوگیری کرده و همین امر می تواند مشکلات را تا حدودی مدیریت کند. در هر شرایطی صنایع و تولیدات داخل هم باید از سوی دولت حمایت شود و هم دولت باید از سودجویی جلوگیری کند.

عضو کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس افزود: از بزرگترین مشکلات صنعت فولاد، می توان نداشتن سیاست های راهبردی مناسب و همچنین نبود نظارت کافی را نام برد، و تاکید مجلس بر انجام وظایف دستگاه های مرتبط همیشه بوده است. به گونه ای که با تعیین سیاست های راهبردی از سوی دولت و وزارت صنعت و معدن، باید وظایف آنها در بخش صنایع فلزی و فولاد مشخص گردد. کامل نبودن چرخه تولید از معضلات دیگر foa صنعت فولاد است، اگرچه صنایع پایین دستی شرایط مطلوب تری در مقایسه با بخش های آلمینیوم و مس دارند، اما بهتر از در همه حوزه ها برنامه مشخص و هدف گذاری شده ای وجود داشته باشد.

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

کارخانه فولاد مبارکه صادرات خود را به کشور های عربی افزایش داد.

در شرایطی که این کارخانه از سوی اتحادیه اروپا برای اقدامات ضد دامپینگ مورد هدف قرار گرفته است، صادرات خودرا از اروپا به کشور های عربی انتقال داده است و بیشتر تمرکز خودرا بر روی صادرات به کشورهای عربی قرار داده است. به صورتی که بیشترین صادرات این کارخانه در 4 ماهه ابتدایی سال جاری به کشورهای عربی بوده است.

احمد صادقی، مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به صادرات محصول به کشور های عربی، گفت: در این مدت، حدود 476 هزار تن فولاد به کشورهای عمان، امارات، اردن و مصر صادر شده است که ارزش این 476 هزار تن، مقداری حدود 200 میلیون دلار بوده است. این در حالی است که میزان صادرات کارخانه مبارکه در سالی که گذشت در مجموع 700 هزار تن بوده که مقداری از آن هم به کشور تایلند و چند کشور اروپایی صادر شده است. صادقی خاطر نشان کرد: باتوجه به افزایش تولیدات فولاد مبارکه و همچنین پرداخت بدهی ها و کاهش قیمت ها در مقابل افزایش صادرات، می توان پیش بینی کرد که آینده روشنی در انتظار این کارخانه است. این کارخانه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و همچنین شمال آفریقا شناخته شده است.

طبق آمار بدست آمده، در سال گذشته، فولاد، پس از نفت و گاز و پتروشیمی، بزرگترین کالای صادراتی ایران شناخته شده است. با توجه به هزینه های پایین تولید فولاد در ایران، محصولات فولادی کشورمان از لحاظ قیمتی مزیت بسیاری در بازارهای بین المللی دارد. اتحادیه اروپا ضمن اشاره به افزایش صادرات فولاد ایران به اروپا و عبور از مرز یک میلیون تن در سال، کارخانه فولاد مبارکه را به «اقدامات منحرف کننده تجارت» متهم کرده است. صادقی افزود: در حال حاضر نرخ محصولات فولادی در ایران کمتر از بازار های بین المللی است و این قیمت ها در ایران با کنترل های بسیاری اعلام می گردد تا بر مصرف کنندگان فشاری وارد نشود. طبق گقته مهدی کرباسیان، ایران در حال حاضر 16 میلیون تن فولاد در سال تولید می کند که این میزان 1 درصد از مجموع فولاد تولیدی در جهان است، و طبق پیش بینی های اتحادیه اروپا، ایران تا سال 2025 میلادی صادراتش را به 20 تا 25 میلیون تن می رساند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق آمارهای بدست آمده، در 4 ماه نخست سال میزان تولید بلوم و بیلت در کشور 3 میلیون و 770 هزار تن و تولید اسلب 3 میلیون و 292 هزار تن بوده است که بلوم و بیلت با رشد 19 درصدی و اسلب 15 درصدی مواجه بوده است. همچنین در این مدت میزان تولید فولاد خام در بخش های خصوصی و خصوصی شده 6 میلیون و 39 هزار تن بوده است. طبق آمار اعلام شده، میزان تولید آهن اسفنجی هم7 میلیون و 245 هزار تن بوده است که این میزان 27 نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 افتتاح تعدادی واحد احیای مستقیم از فولادهای استانی موجب شده تا تولید آهن اسفنجی افزایش یابد. تولید تمام محصولات فولادی در مدت یاد شده 6 میلیون و 339 هزارتن بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

افزایش صادرات فولاد خام 

در شرایطی که کاهش صادرات فولاد خام به چشم می خورد، طبق آمار بدست آمده صادرات محصولات فولادی رشد 67 درصدی داشته است. به عبارت دیگر میزان صادرات فولاد خام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 2 میلیون و 138 هزار تن، 67 درصد افزایش داشته است. این در شرایطی است که میزان صادرات محصولات فولادی 414 هزار تن بوده که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش 52 درصدی داشته است.

میزان صادرات اسلب 1 میلیون و 199 هزارتن و بیلت و بلوم 939 هزار تن بوده است که به ترتیب افزایش 228 درصدی و 2 درصدی داشته اند. آمارهای بدست آمده نشانگر رشد 520 درصدی صادرات آهن اسفنجی می باشد.

با وجود رشد صادرات در این دو بخش، میزان واردات با کاهش روبه رو بوده است. میزان کاهش واردات فولاد خام 89 درصد و تمام محصولات فولادی 24 درصد بوده است. در 4 ماه نخست سال جاری میزان واردات محصولات فولادی که بیشتر از ورق گرم 3 میلی متر بوده است، 761 هزار تن اعلام شد که این مقدار هم 32 درصد کاهش داشته است.

طبق اطلاعات بدست آمده میزان مصرف محصولات فولادی و فولاد خام به ترتیب افزایش 3 درصدی و 14 درصدی داشته است. میزان مصرف محصولات فولادی 6 میلیون و 686 هزار تن و فولاد خام 4 میلیون و 930 هزار تن بوده است. اگرچه میزان مصرف آهن اسفنجی در این بخش کاهش 5 درصدی داشته است.

 

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1396 | نظرات ()