نوشته شده توسط : hamiransteel
                        

امسال نیز مانند روند هرساله، در ماه رمضان شاهد کاهش تقاضای فولاد در خاورمیانه و شمال افریقا بودیم که پیش بینی می شود قیمت فولاد نیز حدود 10 تا 20 دلار تا انتهای این ماه کاهش پیدا کند. گفتنی است با کاهش قیمت محصولات صادراتی ایران، یک فرصت و موقعیتی عالی برای کشورمان رقم میخورد تا بتواند سهم بیشتری را در بازار کسب کند. همچنین تاثیر ماه مبارک رمضان در بازار فولاد کشورهای خاورمیانه و کشورهای جنوب شرقی آسیا از جمله اندونزی و مالزی در هفته های اخیر به خوبی حس شده است. 

در این کشور های مذکور خبری با عنوان رشد تقاضا به دست نیامده بلکه شاهد کاهش تقاضا در تعدادی از کشورهای خاورمیانه هستیم که این امرناشی از دلایلی از قبیل: کاهش سطح فعالیت‌ های اقتصادی در این مناطق و کاهش ساعات کاری و توقف موقتی برخی از فعالیت‌های عمرانی به خصوص در کشورهایی که در این ماه با گرمای شدید هوا هم مواجه هستند می باشد.

طبق گفته ی فعالان بازار، پیش بینی بازار فولاد بر این است که در روز های پایانی از این ماه، قیمت ها ثابت شود و یا دچار کاهش جزئی بشوند.

طبق جدید ترین خبری که اخیرا از سوی نشریه متال بولتن منتشر شده است، در هفته ی پایانی ماه رمضان قیمت فولاد بین 10 تا 20 دلار کاهش پیدا میکند. البته دلایل دیگری نیز برای افت قیمت فولاد نیز ذکر شده است که می توان به آغاز فصل بارش‌ ها در بخش‌ های بزرگی از چین که سرعت اجرای پروژه های عمرانی را کمتر می کند اشاره کرد. در این شرایط صادر کنندگان هم باید قیمت پیشنهادی خود را کمتر کنند تا بتوانند در بازار نسبتا راکد کنونی خریدارانی پیدا کنند.

شرکت فولاد حامیران دارای: 1)عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران  2)نمایندگی فولاد آلیاژی اصفهان 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

اخبار بازار قراضه در خاور دور

اخبار بازار قراضه وارداتی در خاور دور حاکی از ثبات پا برجا آن است. به دلیل آن که اکثرا در هفته ی اخیر اقدام به خرید کرده بودند، تمایلی برای خرید در حال حاضر در بازار دیده نمی شود. در حال حاضران فعالان بازار معتقد هستند که به سه دلیل در روز های آتی معاملات در بازار با قیمت های بالایی انجام خواهد گرفت. این سه دلیل عبارت اند از: افزایش قیمت بیلت در چین و افزایش قیمت معاملات قراضه در ترکیه.

 به گزارش حامیران، آخرین قیمت قراضه سنگین کلاس 2 ژاپن  در خاور دور 233 تا 238 دلار هر تن فوب به ثبت رسیده است که گفتنی است این قیمت از هفته ی گذشته تغیری نداشته است. لازم به ذکر است که طبق برآورد های انجام شده، کره ای ها فعلا نیازی ندارند تا بصورت فوری قراضه خریداری کنند. همچنین در تایوان قراضه ژاپن در 265 تا 267  دلار هر تن سی اف آر پیشنهاد شد که البته به موقعیت ثبت و معامله نرسید.

قراضه کانتینری سنگین خلوص 20-80 امریکا نیز در خاور دور خریداری ندارد و 250 تا 255 دلار  هر تن سی اف آر است که 5 دلار هر تن نسبت به هفته قبل بالا رفته است. خریدارها به دنبال 249 دلار هر تن سی اف آر هستند.

اخبار بازار فولاد در آمریکا

خریدار ها در امریکا فعالیت چندانی ندارند زیرا بازار امریکا دارای ثبات می باشد.بازار در هاله ابهام قرار دارد و دلیل آن بررسی های آنتی دامپینگ می باشد.طبق گزارشات فولاد ایران،هرتن میلگرد 573 تا 595 دلار درب کارخانه است.در این شرایط بعضی از تولید کنندگان سعی بر این داشتند تا بازار را با افزایش قیمت بررسی کنند ولی روند فعلی بازار روشن نیست.  مفتول نیز در بازار داخلی این کشور 606 تا 628 دلار هر تن درب کارخانه در ثبات است برخی قیمت را 22 دلار بالا بردند ولی بازار واکنشی نشان نداده است.
در امریکا قیمت مفتول نیز 606 تا 628 دلار هرتن درب کارخانه ثابت است.برخی قیمت مفتول را 22 دلار بالا بردند اما بازار هیچگونه واکنشی نشان نداد.

اخبار تولید فولاد در ایتالیا

در ماه می سال جاری تولید فولاد خام ایتالیا 4.1 درصد افت سالانه داشته 2.1 میلیون تن ثبت شد. افت تدریجی تقاضای محصولات فولادی موجب کاهش تولید ایتالیا شد. به گزارش حامیران،  همچنین بین ژانویه تا می سال جاری این کشور 10.3 میلیون تن فولاد تولید کرد که 1.5 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشت و به دلیل بهبود کلی جو بازار بازار بود.

 

برخی از محصولات فروش شرکت حامیران: فولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 فولاد 44 33 - ورق CK 45

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

طبق جدید ترین گزارشاتی که از بازار فولاد در چین به دست آمده، بیان شده که تولید فولاد در این کشور بشدت کاهش یافته و این امر بی شک در بازار آهن و قیمت محصولات فولادی بی تاثیر نخواهد بود. اخیرا دولت چین اعلام کرده که بسیار مصمم است تا ظرفیت تولید فولاد خود را کاهش دهد، البته لازم به ذکر است که نباید این اقدام را به معنی کمتر تولید کردن در آینده برداشت کرد. در ابتدای سال اخیر، کشور چین تعهد داد تا ظرفیت مازاد را تا سال 2020 به 150میلیون تن ظرفیت کاهش دهد.

هرچند که این اقدام باعث نابسامانی در هزینه های زیر ساخت پکن و افزایش یافتن موانع تجاری فولاد شد و همچنین از دسامبر 2015 قیمت جهانی فولاد حدود 45درصد افزایش یافت، اما قیمت فولاد در هفته های گذشته به دلیل نگرانی در مورد رکود در ساخت و ساز بسیار پایین آمده است.

در حال حاضر، کشور چین اختیار دار نیمی از تولید فولاد در جهان می باشد، به طوری که تولید فولاد در سه ماهه اول سال جاری میلادی  4/6درصد و سال گذشته با 1/2 درصد افزایش به 808/4میلیون تن رسیدبا این تفاسیر، گزارشات ارسالی بیانگر آن است که در چین تولید فولاد کاهش پیدا کرده است. این کشور 65میلیون تن ظرفیت تولید فولاد خود را در سال 2016کاهش داد و مصمم به کاهش 50میلیون تن دیگر در امسال است. کاهش فولاد چین ممکن است به تعادل بازار کمکی نکند.

ایران و روسیه ظرفیتی جدید و فراتر از نیاز داخلی خود اضافه کرده اند، آنها شروع به صادرات بسیار بیشتر از نیاز خود کرده اند ، بنابراین برای کاهش ظرفیت چین کافی نخواهد بود.

به گزارش سازمان همکاری های اقتصادی (OECD) ؛ ظرفیت تولید فولاد جهانی با 1/4درصد در سال 2016 به 2/39میلیارد تن افزایش یافت.این سازمان اعلام کرد: ایران ١٩پروژه فولادی در حال برنامه ریزی دارد و تا سال 2019 ظرفیت تولید را به 24میلیون تن گسترس خواهد داد و تخمین زده می شود 28میلیون تن به تولید حال حاظر اضافه خواهد کرد.

شرکت فولاد حامیران دارای: 1)عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران  2)نمایندگی فولاد آلیاژی اصفهان 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

    

فولادهای آستنیتی منگنزی ( هادفیلد) :

فولاد های آستنیتی منگزی در سال 1882 توسط رابرت هادفیلد ابداع و معرفی شد که بخاطر افتخار و قدر دانی از وی، این نوع از فولاد که حاوی 1.2 درصد کربن و 12 درصد منگنز میباشد بنام هادفیلد نامگذاری شد.این نوع از فولاد که در مقابل سایش منحصر به فرد است، به عنوان یک ماده مهندسی نیز دارای کاربرد وسیعی می باشد. این فولاد دارای ترکیبات مانند : چقرمگی ، انعطاف پذیری ، قابلیت کارسختی و مقاومت عالی می باشد.

از صنعت فولاد هادفیلد به دلیل ویژگیها و ترکیباتی که ذکر شد، در ساخت قطعات مورد استفاده در تجهیزات ، دستگاه ها و ماشین آلات فولادسازی به کار گرفته می شود.

لازم به ذکر است با وجود اینکه این نوع فولاد از ویژگیهای عالی و منحصر به فردی برخرود دار می باشد، اما دچار محدودیت هایی نیز شده که موارد استفاده و کاربرد آن را برخی از مواقع محدود می کند. مانند:

  • پایین بودن قابلیت ماشین کاری
  • کم بودن میزان استحکام تسلیم آن که در محدوده 50-31 قرار دارد

بنابر آنچه که ذکر شد، می توان نتیجه گرفت که فولاد هادفیلد نمی تواند در تنش های بالا در مقابل تغییر شکل مقاوم باشند؛ همچنین برای قطعاتی که باید دقت ابعادی بالایی داشته مناسب نخواهد بود . با وجود این تفاسیر گفتنی است که فولاد علارغم بعضی از ناتوانی هایی که دارد، در عملیاتی مانند چکش خواری ، کوبش ، پرس کردن نورد سرد بسیار موفق می باشد و شوک های انفجاری بر روی سطح این فولاد موجب افزایش استحکام و بالا رفتن سختی سطح آن (ضمن انعطاف پذیری در مغز) می شود.

 

موارد کار سختی فولاد آستنیتی منگنزی (فولاد هادفیلد):

از مهم ترین ویژگی های بارز این فولاد می توان به چقرمگی بالا و مقاومت خوب در برابر سایش اشاره کرد. گفتنی است که در حین انجام دادم کار با این فولاد، میزان سختی سطحی این فولادها افزایش پیدا میکند و این امر باعث می شود تا میزان مقاومت به سایش آن به حد چشمگیری افزایش یابد و از این نظر این فولاد ها کاملا عالی باشند .

اما اگر از حق نگذریم، باید گفت که بعد از اتمام مرحله ی عملیات حرارتی ، سختی فولاد هادفیلد بالا نبوده و در حدود HB 220-170 میباشد.  بنابراین در شرایطی که کارسختی وجود نداشته باشد ، نمی توان تفاوت زیادی برای این نوع فولادها با فولادهایی که کربن متوسط دارند قائل شد.

لازم به ذکر است در شرایطی که هنگام کار در سختی آن اثر گذاشته می شود، مانند ضربات شدیدی که از چکشهای سنگ شکن ناشی می شود و یا تنش هایی که در فک های سنگ شکن به وجود می آید ، سختی فولاد هادفیلد به حدود HB550 نیز میرسد.

این افزایش سختی نتیجه یک استحاله مکانیکی یعنی تبدیل آستنیت به مارتنزیت میباشد. افزایش سختی ، تدریجی و بصورت لایه ای از سطح به طرف داخل صورت میگیرد. لازم به ذکر است که تمامی آستنیت موجود در سطح به مارتنزیت تبدیل میشود و منظور از لایه لایه بودن افزایش سختی ، این است که ابتدا تمامی آستنیت موجود در سطحی ترین قسمت قطعه به مارتنزیت تبدیل می شود.

مهم ترین نکته ای که برای این دسته از فولاد ها وجود دارد و گفته نشده، سرعت استحاله آستنیت به مارتنزیت است.  این موضوع از اهمیت بالایی برخور دار است که یک ویژگی منحصر به فرد محسوب می شود. با در نظر گرفتن این که سختی فولاد هادفیلد پایین می باشد، اگر قبل از پایان استحاله سایش بسیار شدیدی رخ دهد این امکان وجود دارد که قطعه از بین برود. به خاطر این همین موضوع هست که در برخی مواقع ، قطعاتی را که می خواهند تحت سایش های بسیار شدیدی قرار بگیرد را ابتدا با روش هایی مانند سندبلاست یا شات بلاست کارسخت کرده و سپس مورد استفاده قرار میدهند.

مواد کاربرد

سختی (HB)

ازدیاد طول نسبی

تنش تسلیم

استحکام کششی

ترکیب شیمیایی

ناخنها ،بیل ،به طور کلی قطعات ماشین آلات راهسازی

230-170

25-15

35-31

70-63

C:1.1-1.3 Si:0.4-0.6 Mn:12-14 Cr:0.5-1

خردکننده ها

سنگ شکن ها

آسترهای آسیاب

220-180

20-15

47-44

80-75

C:0.9-1.1 Si:0.4-0.6 Mn:12-14 Cr:1.5-2

Ni:0.4-0.6

قطعات بزرگ و ضخیم مانند قطعات سنگشکن

220-190

20-15

50-45

85-75

C:1-1.3 Si:0.4-0.6

Mn:12-14 Mo:1.8-2.3

قطعات سایشی که تحت عملیات،جوشکاری هستند

220-170

20-15

40-35

75-70

C:0.9-1.1 Si:0.4-0.6

Mn:12-14 Ni:3-5



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

 

افت قیمت سنگ آهن در بازار داخلی

آخرین اخبار بدست آمده از بازار سنگ آهن صادراتی ایران مبنی بر این است که قیمت سنگ آهن مگنتیت 60 درصد خالص بندرعباس از  35.4 دلارهرتن فوب به 34 دلار هرتن فوب رسید.همچنین سنگ آهن هماتیت صادراتی با کاهش یک دلاری مواجه شده و هر تن فوب آن حدود 30 دلار می باشد.

 

 

آرامش بازار آهن اسفنجی بهم خواهد ریخت

با وجود تعطیلی و رکود بازار،در روز سه شنبه بهاء شمش افزایش یافت.بطوریکه سایز150 میلیمتر تا قیمت 1450 تومان هم اعلام شد که بدلیل رکود بازار هیچ خرید و فروشی انجام نشد و این امر موجب شد تا قیمت نجومی بازار با نشست قابل قبولی مواجه شود،که در پی این افت قیمت،شمش خراسان به مبلغ 1420تومان پیشنهاد شد اما به دلیل بذ قولی های کارخانه در تحویل شمش ها،مشتریان از خرید صرف نظر کردند.اما بازهم در آخر هفته قیمت شمش شرایط نجومی پیدا کرده و سایز 150 میلیمتر از 1420تومان به مبلغی حدود 1450 تومان افزایش یافت.همچین سایز 125 میلیمتر از 1380 تومان به 1390 تومان تغییر پیدا کرد.

محدودیت ارایه آهن اسفنجی و دست بردن بعضی از تولیدکنندگان در قیمت باعث بالا رفتن نرخ شمش در بازار می شود،با وجود تمام این شرایط روز چهارشنبه دو بسته آهن اسفنجی به قیمت 715 تومان و بسته دیگری که بزرگتر بود به قیمت 700 تومان نقدی به بازار پیشنهاد شد.با ارایه این دو بسته اهن اسفنجی بازار دچار افت شد اما این روند موقتی بوده و بزودی ارایه گندله دچار وقفه می شود.در نتیجه در یک زمان کوتاه بازار اهن اسفنجی بهم خواهد خورد.بدلیل رکود و کسادی بازار در ماه رمضان،حقیقت عرضه بازار نمو پیدا نمیکند و پس از ماه رمضان بیشتر میتوان شرایط بازار را پیش بینی کرد.

محدوديت عرضه و افزايش قيمت در بازار ورق گرم

در روز سه شنبه به دلیل تعطیلی فروشندگان و عرضه کنندگان کمی در بازار حضور داشتند،در پی این مسیله قیمت ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر رول در انزلی 2130 تومان و در بندر امام 2100 تومان اعلام شد.همین امر باعث شد تا قیمت واردات از بندر انزلی در حدود 10 تومان افزایش پیدا کند.

ورق های مبارکه با ضخامت زیر 15 میلیمتر دارای نرخ ثابتی بود زیرا در بازار نوسانی وجود نداشت.ورق های دارای ضخامت 15 میلیمتر وبالاتر از سوی کاویان پی در پی پیشنهاد می شود،به همین دلیل این کالا به ثبات قیمت بازار کمک می کند.اکسین خوشبین است با انتخاب کردن طرف های معاملاتی از سوی خودش،بتواند در قیمت های بازار تاثیر گذار بوده و سهمی ببرد اما کاویان با عرضه منظم به بازار،تا بحال این اجازه را به کارخانه نداده است.

ركود در بازار ورق سرد

بازار ورق سرد دچار رکود شد و نرخ ها در بازار با تغییری رو به رو نشد اما فروشندگان اصلی از فروش کالایشان در مبادی وارداتی دست کشیدند.علت اینکار اتفاقاتی بود که در حرم امام و مجلس شورای اسلامی رخ داد و ارتباطی با تقاضا نداشت زیرا امکان داشت قیمت ارز تغییر کند،در این صورت باید قیمت کالای صادراتی نیز تغییرمی کرد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

 

افت قیمت سنگ آهن در بازار داخلی

آخرین اخبار بدست آمده از بازار سنگ آهن صادراتی ایران مبنی بر این است که قیمت سنگ آهن مگنتیت 60 درصد خالص بندرعباس از  35.4 دلارهرتن فوب به 34 دلار هرتن فوب رسید.همچنین سنگ آهن هماتیت صادراتی با کاهش یک دلاری مواجه شده و هر تن فوب آن حدود 30 دلار می باشد.

 

آرامش بازار آهن اسفنجی بهم خواهد ریخت

با وجود تعطیلی و رکود بازار،در روز سه شنبه بهاء شمش افزایش یافت.بطوریکه سایز150 میلیمتر تا قیمت 1450 تومان هم اعلام شد که بدلیل رکود بازار هیچ خرید و فروشی انجام نشد و این امر موجب شد تا قیمت نجومی بازار با نشست قابل قبولی مواجه شود،که در پی این افت قیمت،شمش خراسان به مبلغ 1420تومان پیشنهاد شد اما به دلیل بذ قولی های کارخانه در تحویل شمش ها،مشتریان از خرید صرف نظر کردند.اما بازهم در آخر هفته قیمت شمش شرایط نجومی پیدا کرده و سایز 150 میلیمتر از 1420تومان به مبلغی حدود 1450 تومان افزایش یافت.همچین سایز 125 میلیمتر از 1380 تومان به 1390 تومان تغییر پیدا کرد.

محدودیت ارایه آهن اسفنجی و دست بردن بعضی از تولیدکنندگان در قیمت باعث بالا رفتن نرخ شمش در بازار می شود،با وجود تمام این شرایط روز چهارشنبه دو بسته آهن اسفنجی به قیمت 715 تومان و بسته دیگری که بزرگتر بود به قیمت 700 تومان نقدی به بازار پیشنهاد شد.با ارایه این دو بسته اهن اسفنجی بازار دچار افت شد اما این روند موقتی بوده و بزودی ارایه گندله دچار وقفه می شود.در نتیجه در یک زمان کوتاه بازار اهن اسفنجی بهم خواهد خورد.بدلیل رکود و کسادی بازار در ماه رمضان،حقیقت عرضه بازار نمو پیدا نمیکند و پس از ماه رمضان بیشتر میتوان شرایط بازار را پیش بینی کرد.

 

محدوديت عرضه و افزايش قيمت در بازار ورق گرم

در روز سه شنبه به دلیل تعطیلی فروشندگان و عرضه کنندگان کمی در بازار حضور داشتند،در پی این مسیله قیمت ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر رول در انزلی 2130 تومان و در بندر امام 2100 تومان اعلام شد.همین امر باعث شد تا قیمت واردات از بندر انزلی در حدود 10 تومان افزایش پیدا کند.

ورق های مبارکه با ضخامت زیر 15 میلیمتر دارای نرخ ثابتی بود زیرا در بازار نوسانی وجود نداشت.ورق های دارای ضخامت 15 میلیمتر وبالاتر از سوی کاویان پی در پی پیشنهاد می شود،به همین دلیل این کالا به ثبات قیمت بازار کمک می کند.اکسین خوشبین است با انتخاب کردن طرف های معاملاتی از سوی خودش،بتواند در قیمت های بازار تاثیر گذار بوده و سهمی ببرد اما کاویان با عرضه منظم به بازار،تا بحال این اجازه را به کارخانه نداده است.

ركود در بازار ورق سرد

بازار ورق سرد دچار رکود شد و نرخ ها در بازار با تغییری رو به رو نشد اما فروشندگان اصلی از فروش کالایشان در مبادی وارداتی دست کشیدند.علت اینکار اتفاقاتی بود که در حرم امام و مجلس شورای اسلامی رخ داد و ارتباطی با تقاضا نداشت زیرا امکان داشت قیمت ارز تغییر کند،در این صورت باید قیمت کالای صادراتی نیز تغییرمی کرد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

طبق گزارشات و برسی های انجام شده از سوی انجمن آهن و فولاد در چین مشخص شده است که در انتهای ماه می سال جاری، تولید روزانه فولاد در این کشور در مقایسه با ده روز میانی ماه می  در حدود ۲.۹۹ درصد کاهش داشته و  به یک میلیون و ۷۶۴ هزار تن به ثبت رسیده است. این گزارش در حالی منتشر شده است که در طول ماه های اخیر نیز تولید فولاد کاهش داشته ولی در ماه می به بالاترین حد خود رسیده است. طبق آنچه که در آخرین گزارش بورس کالای ایران آمده است، باید شاهد متوقف شدن ۱۱۹ میلیون تن از ظرفیت تولید فرسوده چین تا پایان ژوئن باشیم. همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر به دلیل رونق گرفتن تقاضای مقاطع در چین، موجودی فولاد بازار چین  نیز دچار ۵ درصد کاهش شده و در حدود ۱۲ میلیون و ۷۹۹ هزار تن به ثبت رسیده است.

به گزارش حامیران، رکود در بازار فولاد در اکثر کشور های دنیا به چشم میخورد؛ منتهی مراتب در کشور چین، علاوه بر کاهش تولید فولاد موحودی بازار نیز کاهش پیدا کرده. فعالان بازار معتقد هستند در صورت عدم واردات فولاد در چین و افزایش مصرف، می توان به آینده ی فولاد چین امیدوار بود.

 

روز گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی در چین به کمترین سطح قیمت 12 ماه اخیر نزدیک شد چرا که مازاد عرضه و ارزانی سایر مواد اولیه از جمله قراضه بر میزان معاملات سنگ آهن اثر منفی گذاشت. متوسط شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ آهن خلوص 62 درصد 1.25 دلار هر تن خشک افت قیمت روزانه داشته به 54 دلار هر تن خشک سی اف آر تنزل کرد. پیش از این آخرین بار 28 ژوئن 2016 سنگ آهن به 53.65 دلار هر تن خشک سی اف آر رسیده بود. قیمت قرارداد سواپ ماه جولای نیز در بورس سنگاپور 1.5 دلار افت داشته 53.4 دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد. موجودی سنگ آهن در بنادر چین همچنان رو به بالاست.

شرکت فولاد حامیران دارای1)عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران  2)نمایندگی فولاد آلیاژی اصفهان 

 


:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

به گزارش حامیران، معاملات فولاد کشور برخلاف سال گذشته که روند نسبتاً مناسبی را طی کرد، طی سال جاری با افت قابل توجه مواجه شده است. به‌طوری که میزان معاملات از یک میلیون و 20 هزار تن در 2 ماه ابتدای سال 1395 به حدود 860 هزار تن در سال جاری کاهش یافته است. این در حالی است که میزان معاملات فولاد در سال 1395 حدود 10 درصد بیشتر از سال پیش از آن بود و بسیاری از فعالان صنعت فولاد را امیدوار کرده بود که سال 1396 نیز چنین روندی طی شود، اما طی 2 ماه ابتدای سال این روند مشاهده نشده است. 

‏طبق گزارشات به دست آمده از مرکز بورس کالا، در دوماه نخست سال جاری در حدود 860 هزار تن محصول فولادی معامله شده است که نباید خیال کرد این رقم برای بازار فولاد ایران خوب می باشد زیرا اگر بخواهیم این حجم از معاملات را با کل سال حساب کنیم، معلوم می شود که این مقدار حتی اندازه نصف پتانسیل‌ های معاملات فولاد در کشور نیز نمی باشد. گفتنی است آنچه که از آمار های کنونی به دست می آید، کاهش 20 درصدی معاملات فولاد در مقایسه با سال گذشته می باشد.

ضمن اینکه تا پیش از سال 1394 و ابتدای سال 1395، عرضه‌های شرکت‌های فولادی معمولاً به میزان زیاد و چندین عرضه بزرگ بوده است که با فروش همراه می‌شد. اما در سال 1396 این عرضه‌ها کمتر و میزان عرضه‌ها نیز کوچک‌تر شده است. در حقیقت فولاد روندی را در سال 1396 طی می‌کند که برخلاف روند جذاب آن در سال 1395 است.

شرکت حامیران استیل، دارای نمایندگی رسمی فولاد بهلر آلمان و فعالیت در زمینه ی فروش لوله - فروش ورق اکسین و ...



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

اکثر کشور ها در حال حاضر دچار رکود در بازار فولاد شان هستند؛ اما میزان رکود در بازار های جهانی فولاد با همدیگر فرق میکند. در بعضی کشور ها کم یا زیاد رکود دیده می شود. در حال حاضر نیز در کشور ترکیه، قیمت بیلت هم کاهش یافته و هم تعداد متقاضیان آن کم شده است.

 

اخبار بازار فولاد در ترکیه حاکی از کاهش قیمت بیلت در بازار این کشور هست. با توجه به شرایط موجود، همچنان در کشور ترکیه اکثر فولادسازان ترجیح می دهند که قراضه وارداتی بخرند تا بخواهند بیلت تهیه کنند. به گزارش حامیران، در حال حاضر فعالیت و تحرک زیادی در بازار دیده نمی شود که یکی از دلایل این امر، عدم دادن تخفیف از سوی عرضه کننده های بیلت به برخی از نورد کار ها در بازار می باشد. . بیلت سی آی اس 410 تاا 415 دلار هر تن سی اف آر است و برخی از معاملات در 408 دلار هر تن سی اف آر نیز نهایی شده و به ثبت رسیده است. 

لازم به ذکر است که با توجه به در نظر گرفتن شرایط موجود، به دلیل کاهش پیدا کردن هزینه های تولید برای فولاد سازان ترک، آنها ترجیح می دهند تا قراضه بخرند و خرید بیلت را اصلا مقرون به صرفه برای ادامه ی فعالیت شان در این حرفه نمی دانند؛ زیرا با خرید قراضه ها، هزینه ها نیز کمتر میشود. با وجود این تفاسیر بسیار بعید و دور از ذهن است که شاهد تغیر قیمت چشم گیری برای بیلت واردتی در بازار ترکیه باشیم. 

در شرایط فعلی بازار فولاد ترکیه که قیمت بیلت کاهش دوباره یافته است، پیش بینی بازار آهن نیز بر این است که در روز های آتی شاهد کاهش یافتن قیمت میلگرد باشیم. در بازار داخلی ترکیه بیلت 10 دلار ارزان تر شده 420 تا 430 دلار هر تن درب کارخانه است. بیلت صادراتی نیز 5 دلار افت داشته 410 تا 415 دلار هر تن فوب می باشد.

برخی از محصولات فروش شرکت حامیران: فولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 فولاد 44 33 - ورق CK 45



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

یکی از مهم ترین اهداف صنعت فولادسازی ایران، افزایش صادرات می باشد؛ اما طبق آنچه که در برسی ها مشاهده می شود، در اردیبهشت ماه سال جاری، 571 هزار و 888 تن فولاد آماده و نیمه اماده از ایران صادر شد که این حجم از صادرات در مقایسه با سال گذشته 24 درصد کاهش داشته است. طبق گزارشات بازار فولاد که اخیرا بدست آمده به این نتیجه رسیده ایم که در اولین ماه سال 1396، ایران در حوزه صادرات 83 درصد رشد داشته استسوالی که در این مورد پیش می آید این است که چه چیزی باعث شده است تا صادرات بازار فولاد ایران کاهش یابد؟ آیا علت این است که کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای آسیایی، سیاست های مالیاتی وضع کرده اند که باعث شده تا صادرات ایران کاهش یابد یا بدلیل قرار گرفتن در شرایطی مانند انتخابات ریاست جمهوری، زمینه هایی فراهم شده است تا توافق های صادراتی ایران در دومین ماه سال جاری بصورت تعلیق درآید؟

چنانچه که اصلی ترین عامل افت صادرات، قرارگرفتن در شرایط انتخاباتی باشد، می توان انتظار داشت که با تمام شدن انتخابات و عادی شدن اوضاع کشور شاهد رشد صادرات ایران باشیم اما اگر دلیل این افت، سیاست های مالیاتی کشورها باشد، باید برای حل این مشکل باید به دنبال راهکارهای دیگری بود.  

لازم به ذکر است که ایران در دوماه اول سال 96، در حدود 931 هزارو 461 تن فولاد صادر کرده است که این میزان نسبت به دوماه اول سال 95 در حدود یک درصد کمتر بود. دلایلی وجود دارد که کمتر بودن صادرات ایران را در اردیبهشت 96 نشان می دهد. از جمله این دلایل میتوان به بالا رفتن قیمت سنگ آهن در ماه های اول سال که باعث بالا رفتن قیمت فولاد شد وباعث  تقاضای کمتر شد،اشاره کرد.با وجود این تفاسیر باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که وضع قوانین مالیاتی مختلف توسط کشورهای وارد کننده فولاد که اهدافی مانند حمایت کردن از صنعت داخلی هم مساله دیگری بود که باعث افت صادرات فولاد از ایران شد . البته باید در نظر داشت که در این ماه دولت چین نیز سیاستهای مختلفی اجرا کرد که نتیجه آن کاهش بیشتر قیمت محصولاتش در بازار جهانی بود و باعث شد تا سهم بزرگتری از بازار جهانی فولاد به این کشور اختصاص پیدا کند.

بزرگترین صادرکنندگان ایران چه شرکت‌ هایی بودند

در دومین ماه سال 1396 شرکت فولادسازی خوزستان بیشترین میزان صادرات را داشت . شرکت خوزستان با صادر کردن 293 هزار و 262 تن  انواع فراورده های فولادی  نام خود را به عنوان بزرگترین صادر کننده ایران ثبت کرد ولی نکته مهم تر این است که حجم صادرات این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان 120 درصد رشد داشته است که نرخ بسیار بالا و قابل توجهی است.  این شرکت در سال 1395هم 1.9 میلیون تن فولاد صادر کردو برای اولین بار در تایخ ایران توانست از شرکت فولاد مبارکه در صادرات فولاد و فراورده های فولاید پیشی بگیرد.

رشد سرمایه گذاری در تولید فولاد در شرکت خوزستان و بازاریابی صحیح برای  صادرات محصولات این شرکت را می توان از دلایل اصلی این موفقیت دانست.در سال 1395 شرکت فولادسازی خوزستان 52 درصد از کل فولاد تولیدی خود را به بازارهای خارجی صادر کرد  و توانست 176.31 میلیون دلار سود کسب کند که نسبت به سال قبل از آن 300 درصد رشد داشت. این شرکت به سیزده کشور فولاد صادر می کند که این کشورها در خاورمیانه و شمال افریقا و خاور دور واقع شده اند.

دومین شرکت بزرگ صادر کننده فولاد در اردیبهشت سال جاری در ایران شرکت فولادسازی هرمزگان بود که 97 هزار و 40 تن فولاد به بازارهای جهانی صادر کرد.

شرکت فولاد حامیران دارای1)عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران  2)نمایندگی فولاد آلیاژی اصفهان 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

اخبار بازار جهانی فولاد حاکی از رکود نسبی در این بخش است. در اکثر نقاط دنیا، فعالان بازار فولاد در تلاش هستند یا قیمت ها را ثابت نگه دارند یا قدمی برای کاهش دادن قیمت ها بردارند. با وجود این اقدامات، هنوز تحرک و فعالیت چشم گیری در بازار جهانی فولاد دیده نمی شود. شاید دلیلل این امر این موضوع باشد که خریدارن همیشه منتظر هستند تا تخفیف بگیریند.

 

در هفته ای که گذشت بازار واردات سنگ آهن در چین دچار کاهش قیمت دوباره شد و روندی نزولی به خود گرفتقیمت سنگ آهن در چین حدود یک دلار و نیم در هر تن سی اف آر کاهش پیدا کرد. فعالان بازار مهم ترین دلیل سیر نزولی سنگ آهن در چین را افت قیمت بیلت و قیمت میلگرد می دانند. گفتنی است که در پایان هفته شاهد رشد جزیی در خرید ها با 10 دلار بهبود در قیمت بودیم. با وجود این تفاسیر باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که در چینن رکود تقاضای تابستانی شروع شده و بالا بودن موجودی سنگ آهن در بنادر چین نیز این موضوع را تشدید می کند. با توجه به مطالب فوق دور از ذهن نیست که در آینده ی نزدیک نتوانیم شاهد بهبود بازار باشیم.

 بازار قراضه وارداتي تركيه 

در هفته اخیر گزارشی مبنی بر فعالیت زیادی از بازار واردات قراضه در ترکیه منتشر نشده است. همچنان در حالیکه عرضه کنندگان قراضه در صدد ثابت نگه داشتن قیمت ها بودند، خریداران نیز منتظر بودند تا هنگام خرید تخفیف بگیرند. گفتنی است که عرضه کننده ها معتقدند آخرین قیمت معاملات قراضه سنگین 20-80 حدود 268 تا 270 دلار هر تن سی اف آر خواهد بود.  قراضه سنگین کلاس یک امریکا 270 تا 280 دلار هر تن سی اف آرر قیمت گذاری شده است که خریداری ندارد. قراضه سنگین کلاس 2  ژاپن نیز 233 دلار هر تن فوب گزارش شده است ولی نکته مهم اینکه قیمت های درخواستی کره ای ها بیشتر از 224 دلار نیستقراضه آ3 روسیه نیز ازز 266 دلار به 263 دلار هر تن سی اف آر کاهش پیدا کرد. در تایوان قراضه کانتینری 20-80 وارداتی 6 دلار رشد داشته 248 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. در هند قراضه کانتینری وارداتی 3 دلار افت داشته و 292 دلارر هر تن سی اف آر به ثبت رسید. قراضه خرد شده در بازار داخلی امریکا نیز در 3077 دلار هر لانگ تن در ثبات بود.

شرکت حامیران استیل، دارای نمایندگی رسمی فولاد بهلر آلمان و فعالیت در زمینه ی فروش لوله - فروش ورق اکسین و ...



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

پیش بینی بازار فولاد بر این است که باید به زودی باید شاهد کاهش بازار هایی باشیم که واردات فولاد را از ایران جذب می کند. در صورت سرایت کردن اعتقادات دولت تایلند به سایر کشور هایی که ایران به آنها فولاد صادر می کند، دور از ذهن نیست که در آینده ای نه چندان دور شاهد ضربه خوردن به بازار فولاد در ایران و کاهش قدرت اقتصادی ایران در حوزه صادرات فولاد باشیم.

 

 

 

اخیرا دولت تایلند در راستای حمایت از فولاد سازان داخلی خود اعلام کرده است که قصد دارد تا تعرفه واردات فولاد از سه کشور ترکیه و ایران و برزیل را افزایش بدهد. لازم به ذکر است که از اصلی ترین بازار های وارداتی فولاد ایران تایلند می باشد که در یک سال اخیر بالغ بر ۱۶ درصد از فولاد صادراتی ایران را جذب کرد؛ اما در حال حاضر شاهد تیره شدن این رابطه ی اقتصادی هستیم. دپارتمان تجارت خارجی تایلند دلیل افزایش تعرفه‌هایی وارداتی فولاد را حمایت از کارخانه های تولید کننده فولاد در تایلند اعلام کرده و اعتقاد دارد به دلیل اینکه این فولاد سازان برای شمار زیادی از مردم فرصت شغلی ایجاد کرده است و یکی از بنگاه های اقتصادی مهم  شناخته شده است، باید واردات فولاد را ازسه کشور ترکیه و ایران و برزیل محدود کند زیرا این سه کشور مذکور محصولات خود را با قیمت بسیار پایین به بازار تایلند وارد می‌کنند و این به صنعت داخلی آسیب وارد می‌کند.

ورقه‌ های فولادی نورد گرم که از کشورهای ایران و ترکیه و برزیل وارد تایلند می‌ شدند با قیمتی پایین‌ تر از قیمت استاندارد دنیا به این کشور صادر می‌شدند. به خاظر همین موضوع دولت تایلند در اولین روزهای خرداد یا دهه آخر ماه می سال جاری اعلام کرده که این اقدام بخش بزرگی را از بازار فولاد سازان داخلی از بین برده است. همچنین لازم به ذکر است که کارخانه های فولاد سازی فعال در تایلند ضمن ابراز ناراحتی اعلام کرده اند که آنها نمیی توانند  با ورقه‌ های نورد گرم صادراتی ایران و برزیل و ترکیه رقابت کنند و اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند آنها باید به تدریج از بازار فولاد خارج شوند. گفتنی است که کارخانه های تولید کنند فولاد در تایلند از این وضعیتت واردات بسیار ناراضی هستند و اعتقاد دارند که اگر دولت تایلند نخواهد در راستای تولید داخلی جلوی این واردات را بگیرید، به زودی باید شاهد کاهش چشم گیری از تولید فولاد و فراورده های فولادی در این کشور باشد.

برخی از محصولات فروش شرکت حامیرانفولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 فولاد 44 33 - ورق CK 45



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

فولادهای کم آلیاژ مستحکم

فولاد کم آلیاژ پر استحکام با افزودن مقدار اندکی از عناصر آلیاژی مانند وانادیم،کلمبیم و تیتانیم تهیه می شود و با عنوان «فولادهای میکرو آلیاژی» نیز شناخته می شود، میکرو الیاژ برتری هایی بر فولاد کربنی معمولی دارد.

در اواخر دهه 60 میلادی فولاد های میکرو آلیاژ وارد صنعت دنیا شدند که استحکام بالا از شاخصه های این نوی فولاد است. علاوه بر استحکام بالا مزیت های دیگری فولاد های میکرو آلیاژ کاهش هزینه تولید خصوصا در صنعت اتومبیل سازی می باشد.در این فولادها می توان بعد از انجام عملیات کار گرم در دمای بالا و کنترل پارامترهای عملیات و همچنین سرد کردن مناسب تا دمای پایین به مقدار استحکام و دیگر خواص مورد نظر دست یافت که با نتایج بدست آمده برای قطعات تولید شده با روش های متداول کوئنچ و تمپر قابل مقایسه میباشد.در نتیجه با حذف عملیات کوئنچ و تمپر می توان علاوه بر کاهش هزینه ها،سرعت تولید را نیز افزایش داد.

استحکام بالا و در عین حال کاهش وزن از مواردیست که این نوع فولاد آلیاژی را در ساخت قطعات باریک و صنایع خودرو سازی پر مصرف می کند.استحکام محصولی که با این مواد ساخته می شود بدون عملیات حرارتی از 415 تا 825 مگاپاسکال تغییر می کند.چیزی که باعث کاهش چشمگیر استحکام این نوع فلز میشود خوردگی است که میتوان با افزودن فلز هایی مانند مس، سیلیکون، نیکل، کروم و فسفر مقاومت قطعه را در برابر خوردگی افزایش داد که مسلما این امر مستلزم صرف هزینه های است.گالوانیزه کردن،پوشش با روی و آبکاری های ضد زنگ دیگر می تواند فولادهای میکرو آلیاژ را در برابر خوردگی محافظت نماید.

فولادهای میکرو آلیاژی معمولاً محتوی 15/0 تا 55/0% کربن،6/0 تا 65/1% منگنز،15/0 تا 65/0% سیلیکون و مقادیر اندکی از وانادیم،کلمبیم(نیوبیم)،تیتانیوم یا نیکل و مولیبدن هستند.وانادیم،کلمبیم و تیتانیم کاربید و یا نیترید هایی تولید می کنند که در اثر دماهای فورجینگ در محلول جامد باقی می مانند،اما در فرایند سرد کردن که در سرعت های کنترل شده انجام می شود رسوب می شوند.پدیده رسوب سبب افزایش قدرت این فلزات پس از عملیات فورجینگ و سرد کردن کنترل شده می شود.

گروه هایی از فولادهای میکرو آلیاژی با نام «شکل پذیری بهبود یافته»(تولید شده با ASTM A715 و ASTM A656) استحکامی معادل با 80000psi دارند،در حالی که تنها با صرف 24% هزینه بیشتر از فولاد کربنی غیر آلیاژی  که استحکامی برابر 34000psi دارد به این استحکام دست می یابیم.چون فولادهای میکرو آلیاژی باید با فلزات دیگر سازه ای مانند AISI 1010 و آلومینیوم رقابت کنند،باید تا حد امکان ارزان باشند.اما ساختن چنین محصولی تا حد زیادی رؤیایی است.در محصول نهایی با افزایش و کاهش های متعددی رو به رو می شویم که با توجه به نیاز خود باید مورد مناسب را استفاده کنیم.برای مثال،افزایش استحکام از  35000 تا 80000 به کاهش 30 تا 40% شکل پذیری می انجامد.

فولاد های میکرو آلیاژ ذکر شده در قسمت هایی از صنعت خودرو که کاهش وزن بدون از دست دادن قدرت اهمیت دارد ( از جمله: قطعات شاسی، سیستم هدایت کننده و تعلیق، سپر و لاستیک) استفاده می شود.در دستگاه هایی همچون جرثقیل،مخلوط کن بتن،ماشن های کشاورزی،کامیون ها،تریلرها،برج های انتقال قدرت،شافت های فولادهای میکرو آلیاژی با حد اقل استحکام 50000 تا 70000 استفاده می شوند.شکل دادن،کنده کاری،اره کردن و انجام ماشینکاری های دیگر بر روی میکرو آلیاژها 20 تا 30 درصد بیشتر از فولادها انرژی می برد.  



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

در ساخت قالب پلاستیکی انتخاب نوع و عناصر آلیاژی فولاد نقش تاثیر گذاری در عمر، عملکرد و هزینه قالب دارد. هزینه های تولید قالب پلاستیکی به صورت غیر مستقیم وابسته به فولاد است که در صورت عدم انتخاب فولاد الیاژی مناسب، هزینه های اضافی را به قالب تحمیل می کند.خصوصیات قطعه که برای ساخت قالب پلاستیکی و انتخاب فولاد آلیاژی مربوطه مؤثر است عبارتند از:

  • صافی سطح
  • گرین کاری
  • خورنده بودن یا ساینده بودن جنس قطعه
  • دقت ابعادی
  • تیراژ تولیدی
  • زمان ساخت

 

فولادهای قالب های پلاستیک

فولادهای قالب های پلاستیک با توجه چقرمگی آنها (نوع عملیات حرارتی) به چهار دسته تقسیم می شوند:

پیش سخت شده (Pre Hardened)

آنیل (Annealed)

پیر سخت شونده (Age Hardening)

فولاد های پیش سخت شده: (Pre Hardened)

این فولادها به صورت سخت کاری شده و باز پخت شده به بازار ارائه می شوند ومی توان نقش قالب مورد نظر را روی آنها به صورت مستقیم اجرا و بهره برداری کرد.از مهمترین مزایای این فولاد ها میتوان به کوتاه شدن فرایندهای ساخت و عدم ایجاد ترک های ریز در اثر عملیات حرارتی اشاره نمود.این فولاد ها معایبی هم دارند ازجمله: زمان ماشین کاری این فولادها با توجه به سختی آنها بیشتر از فولادهای آنیل شده است و باتوجه به اینکه سختی اینگونه فولادها به تدریج از سطح به عمق کم میشود،قالب هایی که توسط اینگونه فولادها تهیه میشوند دارای سختی یکنواخت نیستند.همچنین برای رزین هایی که بسیار ساینده یا دارای دمای پروسه بسیار بالا هستند،مناسب نیستند.

فولاد قالب تزریق پلاستیک P20- یا بدونP20

فولادهای ونربل مورد استفاده در قالب تنها انتخاب و تنها روش در قالب های تزریق پلاستیک به حساب نمی آیند،اما روش قابل اطمینان در پروسه تولید قالب پلاستیکی است. ترجیح اکثریت قالب سازان در انتخاب فولاد  برای قالب P20 است . "p20" تقریبا با فولادهایی که با ریختگری تولید میشوند یکسان می باشند.

P20 چیست؟فولادی محبوب است که از لحاظ ترکیب به فولاد "کروم دار" 41xx که در کاربردهای فضایی استفاده می شود شباهت دارد.با توجه به 0.4 درصد کربنی که در داخل این فولاد موجود است،نمی بایست انتظار داشت که آلیاژ p20 از نوع فولاد سخت شونده در روغن باشد، پدیده کوئنچ کردن نیز بعد از رسیدن به دمای 830 درجه سلسیوس انجام می شود.p20 به علت چکش خوار بودن دارای کاربردهای زیادی می باشد:در دمای 7800 درجه به حالت خمیری میرسد و به واسطه خنک کاری توسط هوا می تواند در دماهای پایین نیز نرم باشد.

زمانی که مقدار ثبت شده برای فولاد پایه 50 HRC می باشد، p20 می تواند مقداری بیش از 50 HRC سخت شود، حتی اگر مقدار سختی بیشتر و مقاومت شیمیایی بالاتر از این آلیاژ انتظار رود می توان با نیترید کردن آن سختی را تا 60 HRC افزایش داد.میتوان سخت کاری عمقی نزدیک به نیم میلیمتر  در قطعه ایجاد کرد.روشی دیگر استفاده از روکش کروم است که به شرط دمای متوسط مشخص از ترد شدن به واسطه هیدروژن جلوگیری می کند.

هرچند استفاده از مواد سخت کاری شده فشار و زحمت بیشتری را به قالب سازتحمیل می کند اما  وجود حفره های عمیق نیاز به بخش های ساختاری بیشتری دارد،اگر عملیات حرارتی به خوبی انجام نشود،پدیده ایجاد شده را تأثیر به سزایی در کور و کویتی  core and cavity قالب خواهد داشت.اگر در مرحله ماشین کاری لایه بیرونی کاملا برداشته شود،تنش باقیمانده باعث تغیر شکل بلوک خواهد شد،که در اینجا نیاز به انجام یک یا دو مرحله کاهش تنش باقیمانده در ماده خواهیم داشت.

المان ها و عناصر مختلف موجود در یک آلیاژ برای استحکام ساختاری فلز حائز اهمیت است اما روش و چگونگی قالب گییری نیز دارای اهمیت بالایی می باشد.روش های تولید پیشرفته مانند ذوب مجدد در خلاء و متالوژی پودری میتوانند موجب شکل گیری ساختاری بسیار پیوسته از فولاد شوند،اما طبیعی است که هزینه این روش ها نیز بیشتر خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق گزارشات به دست آمده از موسسه مپس، بازار فولاد در کشور روسیه وضع خوبی ندارد و دچار چالش های بزرگ و پی در پی شده است؛ همچنین وضعیت داد و ستد در روسیه در حال حاضر پر چالش است. در ماه های گذشته، پیش بینی بازار فولاد بر این بود که در ماه های آتی "فروش" بهبود پیدا خواهد کرد، لذار در حال حاضر فولاد سازان روسی در صدد آن هستند که به این دسته از پیش بینی های گذشته امیدوار باشند؛ البته لازم به ذکر است که در شرایط کنونی شرایط جوی بازار بهتر شده است اما همچنان رونقی در ساخت و ساز مشاهده نمی شود.

بازار فولاد در کشور هند نیز دچار کم و کاستی هایی شده است که منظور از این کاستی ها در بازار فولاد هند، پایین آمدن حجم خرید نسبت به ماه آوریل می باشد. این موضوع باعث شده است که در هفته های اخیر شاهد پایین آمدن میزان اعتماد به نفس در داد و ستد ها باشیم. در شرایط فعلی به دلیل نوسان قیمتی که در بازار هست، تجار تصمیم گرفته اند که فقط انتظار بکشند که البته دلیل اصلی انتظار آنها باران های موسمی می باشد که فصل آن فرا رسیده است. با توجه به مطالبی که ذکر شد، در راستای مقابله کردن با واردات فولاد، فولادسازان در تلاش آن هستند که دولت را تحت فشار قرار دهند تا قدمی در این راستا برداشته باشند.

در کشور اوکراین نیز فعالیت چشم گیری در بازار مشاهده نمی شود که این امر به دلیل چند تعطیلی رسمی اوایل ماه می بود. در حالی که تقاضا در بخش ساخت و ساز پایین امده است، در بخش توزیع فولاد رقابت شدیدی مشاهده می شود با این وجود که امید چندانی به آینده نزدیک نیستدر کشور امارات نیز فعالیت در بازار کاهش یافته و همه منتظر هستند تا بازار رشد پیدا کند. دلیل اصلی در کاهش پیدا کردن فعالیت در بازار فولاد امارت، نوسانات اخیر بازار و فرا رسیدن ماه رمضان می باشدخبر جدید بازار فولاد در امارت این موضوع می باشد که فولادسازان داخلی در تلاش آن هستند که سهم بازار را از عرضه کننده های خارجی پس بگیرند.

در بازار فولاد افریقای جنوبی رکود برقرار است. تجار تمایلی به واردات ندارند چون ممکن است دولت محدودیت هایی بر خرید وارداتی اعمال نمایددر بازار مکزیک نیز قیمت ها تغییر نکرده و خریدارها برای ماه های آتی ثبات یا کمی افت قیمت ها را برآورد کرده اند.

شرکت فولاد حامیران دارای1)عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران  2)نمایندگی فولاد آلیاژی اصفهان 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

جدید ترین گزارش به دست آمده از وضعیت فولاد در آلمان، بیانگر افزایش تولید فولاد در این کشور است. به دلیل رونق و بهبود یافتن بازار فولاد در آلمان، تولیدات فولاد در این کشور، در سه ماه اخیر افزایش یافته است. گفتنی است که شاهد رشد تولید 1.9 درصدی در ماه مارس نسبت به مدت مشابه در سال قبل هستیم. این آمار به دست آمده از حجم تولید درحالی است که در ژانویه و فوریه نیز به ترتیب 1.2 درصد و 2.6 درصد بهبود سالانه را تجربه کرده بود. در روز های بین ماه ژانویه تا مارس نیز در این کشور 10 میلیون و 980 هزار تن فولاد تولید شد که 1.8 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. 

وضعیت فولاد در چین

چین اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد شهر بزرگ و جدیدی بین پکن و تیانجین تاسیس نماید. لازم به ذکر است که این پروژه اقتصادی جدید، در مدت طولانی از مصرف داخلی فولاد در این کشور حمایت خواهد کرد و همین امر باعث شده است که بازار این کشور جو مثبتی را تجربه کند. در هفته گذشته نیز مقامات چینی در طی بیانیه ای اعلام کردند: در آینده ی نزدیک در استان هبی منطقه اقتصادی جدید شیونگان تشکیل خواهد شد. یک منطقه اقتصادی جدید مشابه شنزن و شانگهای خواهد بود و بین سه شهر اصلی پکن، شیازوانگ ( پایتخت هبی) و تیانجین (  یکی از بنادر اصلی چین) خواهد بود. وسعت این پروژه 22 هزار کیلومتر مربع تخمین زده شده است.

ساخت این منطقه اقتصادی جدید بین 8 تا 10 سال آینده 10 تا 15 میلیون تن فولاد در سال مصرف خواهد کرد. این میزان نیاز سالانه حدود 2 درصد از کل مصرف فولاد چین در سال گذشته را در بردارد. گفتنی است که برآورد شده بود تقاضای فولاد امسال 1.9 درصد افت خواهد داشت. لازم به ذکر است که  خرید فولادبرای این پروژه زودتر از 6 ماه دیگر آغاز نخواهد شد.

پیش بینی بازار فولاد بر این است که در آینده ی نزدیک شاهد تاثیر واقعی مصرف فولاد در چین باشیم؛ همچنین در حال حاضر در مجموع، جو بازار تحت تاثیر این خبر مثبت قرار گرفته است. البته چشم اندازهای مختلفی در مورد شکل گیری این منطقه اقتصادی نیز مطرح است. از آنجایی که چندین منطقه اقتصادی مشابه در چین وجود دارد، فعالان بازار مطمئن نیستند دولت تا چه زمانی از این پروژه حمایت خواهد کرد و این منطقه اقتصادی چطور موفق خواهد شد تا مسیرتوسعه خود را هموار سازد.

شرکت حامیران استیل، دارای نمایندگی رسمی فولاد بهلر آلمان و فعالیت در زمینه ی فروش لوله - فروش ورق اکسین و ...



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق جدید ترین آمار و گزارشاتی که از روسیه به دست آمده است، در روسیه شاهد کاهش میزان صادرات اسلب هستیم. این ظرفیت صادرات نسبت به آماری که در ماه آوریل گزارش شده بود، چهار درصد کمتر شده است. لازم به ذکر است که صادر کنندگان اسلب روسیه در ماه می 722 هزار تن اسلب در بازار داخلی و صادرات عرضه کردند. گفتنی است که مهم ترین دلیل افزایش تمایل به خرید در بازار صادرات، محدودیت های عرضه است که بهه کارخانه ها اجازه داده تا این تمایل را همچنان در وضعیت مطلوبی نگه دارند. گفتنی است که کارخانه N.M.L.K حدود 65% از این میزان عرضه را تامین می کند که این درصد معادل 470 هزار تن می باشد. البته نباید این نکته راا هم فراموش کرد که کارخانه سور استال بیشترین افت را تجربه خواهد کرد زیرا میزان عرضه اسلب برای این کارخانه با 89 درصد کاهش ثبت شده استپیش بینی میشود که برای این کارخانه فقط شاهد موجودی 5 هزار تنن عرضه اسلب باشیم و بدین خاطر که یک خط از تولید کارخانه در حال تعمیر است، بقیه ی اسلب را برای تولید محصولات فولادی خود انبار کند.

بازار بیلت سی آی اس

در هفته ای که گذشت شاهد تغیر چشم گیری در بازار بیلت سی آی اس نبودیم و فعالیت زیادی مشاهده نشد. به دلیل ماه مبارک رمضان، مشتریان در خاورمیانه و افریقای شمالی فعالیت زیادی نداشتند. ترک ها نیز بیشتر قراضه می  خرند تا بیلت. عرضه کننده های سی آی اس نیز اغلب تولید ژوئن را پیش فروش کرده اند و پیشنهاد قیمت چندانی نمی دهند. در حالت کلی میتوان گفت که بازار به طور غیر معمولی ساکت است و بی تحرکی در همه جا دیده می شود. اخیرا الکترواستال اوکراین توانسته 10 هزار تن بیلت خود را در خاورمیانه در 390 دلار هر تن فوب دریای آزو معادل 395 دلار هر تن فوب دریای سیاه بفروشد. قیمت های پیشنهادی برخی از عرضه کننده ها 400 تا 405 دلار هر تن فوب است ولی معامله ای شنیده نشده است. در ترکیه قیمت درخواستی خریداران 400 تا 405 دلار هر تن سی اف آر است در حالی که 15 دلار کرایه حمل نیز در آن گنجانده شده است.

برخی از محصولات فروش شرکت حامیران: فولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 فولاد 44 33 - ورق CK 45



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق گزارشی که جدیدا از سوی موسسه آهن و فولاد آمریکای لاتین منتشر شده، تولید فولاد خام منطقه آمریکای لاتین و کارائیب حدود ۱۲ درصد رشد داشته است؛ این آمار در مقایسه با سه ماه اول سال جاری میلادی در سال گذشته می باشد. در ادامه ی گزارش این موسسه به توازن میان مصرف و تولید پرداخته شده و اعلام شده است که در در سه ماه اول سال جاری میلادی، مصرف فولاد در آمریکای لاتین و کارائیب ۷ درصد افزایش داشته است. این اعلامیه در حالیست که در مقایسه با سال قبل تولید فولاد خام تمام شده به ترتیب ۱۲درصد و ۳ درصد از آن رشد را تجربه کرده است.

با توجه به مطالبی که ذکر شد، باید این نکته را هم در نظر گرفت که واردات فولاد ۳۴ درصد از فولاد مصرفی این منطقه را تامین کرده است، البته گفتنی است که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد رشد ۱۲ درصدی در تولید فولاد خام آمریکای لاتین بوده ایم که این مقدار ۱۵.۲ میلیون تن ثبت شده استدر آمریکای لاتین بزرگ ترین تولید کننده فولاد، برزیل به شمار می رودبرزیل در سه ماه اول سال جاری میلادی ۵۴ درصد از فولاد خام این منطقه را تولید کرده است؛ لازم به ذکر است که این حجم از تولید ۱۴ درصد رشد داشته است و در مقایسه با سال گذشته روندی صعودی در پیش گرفته است

بر پایه ی این گزارش میزان تولید فولاد تمام شده درر آمریکای لاتین در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۲.۸ میلیون تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش نشان می دهد و مکزیک با تولید ۴.۶ میلیون تن فولاد تمام شده بعد از برزیل که سهم آن ۵.۴ میلیونن تن فولاد تمام شده است، در جایگاه دومین تولید کننده بزرگ فولاد در آمریکای لاتین قرار می گیرد.

شرکت فولاد حامیران دارای1)عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران  2)نمایندگی فولاد آلیاژی اصفهان 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق آخرین برآورد هایی که از بازار فولاد انجام شده است، به نظر می آید که بازار های جهانی فولاد در حال آماده سازی خود برای ورود به مرحله ای با قیمت های ثابت می باشند. در حال حاضر تعداد کثیری از فعالان بازار انتظار دارند که قیمت ها مجددا کاهش پیدا کند. با توجه به مواردی که ذکر شد، باید این موضوع را هم در نظر گرفت که در هفته های اخیر شاهد رشد قیمت‌های معاملات کاغذی (آتی و آپشن) در چین بودیم و همین موضوع مهم ترین دلیل برای افزایش قیمت میلگرد و ورق نورد گرم در پایان هفته ی گذشته می باشد. همچنین در بازار داخلی چین شاهد صعودی بودن قیمت میلگرد هستیم و اخیرا در شرق این کشور بهای میلگرد از 36 تا 38 دلار هر تنن افزایش داشته و در مناطق شمالی 10 تا 13 دلار رشد کرده است. نا گفته نماند که فعالان بازار پیش بینی بازار فولاد را با پایدار نماندن رشد قیمت ها در هفته های آتی بیان کرده اند. بیلت نیز در بازار چین اخیرا 6 دلار رشد داشته و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده؛ 447 دلار هر تن معامله می‌شود

بازار فولاد در لهستان نیز با کاهش قیمت ها همراه بود. گزارشات ارسالی از بازار ویتنام، حکایت از کاهش قیمت محموله‌های ورق گرم وارداتی دارد که البته این کاهش قیمت ها نیز به نوعی در ارتباط با کاهش قیمت‌ها در بازار فولاد چین می باشد. با وجود این تفاسیر، 10 روز است که در بازار فولاد امارات قیمت محصولات فولادی ثابت می باشد، نا گفتنه نماند علت این امر می تواند نزدیکی به ماه رمضان باشدقیمت‌ ورق نورد گرم به پیشنهاد از سوی چین به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس البته برای تحویل قبل از گمرک مقصد 460 تا 465 دلار در هر تن ثبت شده است که همین کالا از مبدأ تایوان 485 دلار در هر تن پیشنهاد شده است.

در بازار ترکیه به دلیل رشد قیمت میلگرد داخلی شاهد افزایش نرخ بیلت در هفته گذشته بوده‌ایم. متوسط بهای بیلت در بازار ترکیه از مبدأ کشورهای مشترک المنافع 410 تا 415 دلار در هر تن بوده که به نسبت قیمت‌های پیشین 5 تا 10 دلار رشد نرخ داشته است. این در حالی است که قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان نزدیک به 415 تا 420 دلار در هر تن بوده ولی تمامی این رشد نرخ از سوی خریداران مورد پذیرش قرار نگرفت. در بازارهای شرق آسیا بهای هر تن بیلت وارداتی در قیمت‌هایی نزدیک به 400 تا 4100 دلار در هر تن بوده که به نسبت روزهای قبل از آن تغییری نداشته است، اگرچه برخی از منابع، قیمت‌هایی بالاتر را درج می‌کنند.

شرکت حامیران استیل، دارای نمایندگی رسمی فولاد بهلر آلمان و فعالیت در زمینه ی فروش لوله - فروش ورق اکسین و ...



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق جدید ترین آمار و اطلاعاتی که از سوی انجمن جهانی فولاد به دست آمده است، اخیرا اعلام شده که تولید جهانی فولاد 5% افزایش داشته است و در ماه آوریل به تناژ 142 میلیون و 100 هزار تن  به ثبت رسیده است. همچنین لازم به ذکر است که امسال، در 4 ماه نخست اول سال شاهد افزایش تولید فولاد 5 درصدی بوده ایم و همچنین میران تناژ فولاد تولید شده در حدود 550 میلیون و 500 هزار تن به ثبت رسیده است. به گزارش حامیران، انجمن جهانی فولاد که یک سازمان 50 ساله می باشد، در طی گزارشات ارسالی خود اعلام کرده: در حال حاضر نیمی از فولاد جهان توسط چین تولید می شود که در آوریل 4.9 درصد افزایش رشد سالانه داشته است و در سه ماه  اوب سال نیز میانگین رشد آن حدود 4.6 درصد بوده است.

این سازمان منتظر است تا در آینده ای نزدیک شاهد کاهش فعالیت ساخت و ساز در چین باشد زیرا اخیرا دولت چین اعلام کرده در صدد آرام کردن حباب مسکن است. با توجه به مواردی که ذکر شد، کپیتال اکونومیک اعلام کرده به نظر می رسد که اوج تولید فولاد چین در ماه آوریل امسال بوده زیرا کاهش ساخت و ساز بر بازار فولاد اثر منفی دارد. البته باید این موضوع هم را در نظر گرفت که بالا بودن مصرف قراضه در چین یک خبر بد و هشداریی جدی برای بازار سنگ آهن تلقی می شود. باید این نکته را در نظر گرفت که مصرف قراضه فولاد سازان چینی از 9 درصد به 15 رشد داشته است که این امر بیانگر این است که 70 میلیون تن سنگ آهن جایگزین شده است. قابل ذکر است قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی در چین امسال بیش از 20 درصد افت داشته که به دلیل نگرانی از مازاد عرضه در این بازار است.

برخی از محصولات فروش شرکت حامیران: فولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 فولاد 44 33 - ورق CK 45



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق جدید ترین آمار و اطلاعاتی که از سوی انجمن جهانی فولاد به دست آمده است، اخیرا اعلام شده که تولید جهانی فولاد 5% افزایش داشته است و در ماه آوریل به تناژ 142 میلیون و 100 هزار تن  به ثبت رسیده است. همچنین لازم به ذکر است که امسال، در 4 ماه نخست اول سال شاهد افزایش تولید فولاد 5 درصدی بوده ایم و همچنین میران تناژ فولاد تولید شده در حدود 550 میلیون و 500 هزار تن به ثبت رسیده است. به گزارش حامیران، انجمن جهانی فولاد که یک سازمان 50 ساله می باشد، در طی گزارشات ارسالی خود اعلام کرده: در حال حاضر نیمی از فولاد جهان توسط چین تولید می شود که در آوریل 4.9 درصد افزایش رشد سالانه داشته است و در سه ماه  اوب سال نیز میانگین رشد آن حدود 4.6 درصد بوده است.

این سازمان منتظر است تا در آینده ای نزدیک شاهد کاهش فعالیت ساخت و ساز در چین باشد زیرا اخیرا دولت چین اعلام کرده در صدد آرام کردن حباب مسکن است. با توجه به مواردی که ذکر شد، کپیتال اکونومیک اعلام کرده به نظر می رسد که اوج تولید فولاد چین در ماه آوریل امسال بوده زیرا کاهش ساخت و ساز بر بازار فولاد اثر منفی دارد. البته باید این موضوع هم را در نظر گرفت که بالا بودن مصرف قراضه در چین یک خبر بد و هشداریی جدی برای بازار سنگ آهن تلقی می شود. باید این نکته را در نظر گرفت که مصرف قراضه فولاد سازان چینی از 9 درصد به 15 رشد داشته است که این امر بیانگر این است که 70 میلیون تن سنگ آهن جایگزین شده است. قابل ذکر است قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی در چین امسال بیش از 20 درصد افت داشته که به دلیل نگرانی از مازاد عرضه در این بازار است.

برخی از محصولات فروش شرکت حامیران: فولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 فولاد 44 33 - ورق CK 45



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

در فروردین ماه سال جاری، حدود 15% توليد فولاد خام در کشور ما رشد داشته است؛ همچنین توليد محصولات فولادي نيز تا 17 درصد افزايش پیدا کرد. طبق گزارشات به دست آمده از سوی انجمن فولاد ايران، در اولین ماه سال 96، در حدود يک ميليون و 734 هزارتن شرکت‌هاي فولاد ساز فولاد خام توليد کردند. گفتنی است که اين رقم در فروردین ماه سال 95، يک ميليون و 507 هزار تن بود. که از مقدار ذکر شده، يک ميليون و 334 هزار تن توسط «بخش خصوصي شده» و 400 هزار تن توسط «بخش خصوصي» به توليد رسیده است. 

در فروردین ماه امسال، علاوه بر مواردی که ذکر شد در حدود يک ميليون و 567 هزار تن انواع محصولات فولادي از جمله: (تيرآهن، کلاف، ورق عريض، ميلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش دار و ...) در کشور نیز توليد شد که اگر بخواهیم این میزان را با فروردین ماه سال 95 مقایسه کنیم، شاهد رشد 17% در این زمینه خواهیم بود. با این تفاسیری که ذکر شد، وضعیت فولادی کشور در رابطه با بخش صادرات فرق می کند. در بخش صادرات در فروردین ماه امسال، 439000 تن فولاد خام و 102000 تن انواع محصولات فولادي صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 95 (343 هزار تن شمش و 172 هزار تن محصولات فولادي) به ترتيب 28 درصد رشد و 41 درصد کاهش داشته است. با توجه به مواردی که ذکر شد، گفتنی است که در فروردين ماه، واردات فولاد خام در کشور نداشتیم و موردی ثبت نشد. تن‌ها 29 هزار تن انواع محصولات فولادي وارد کشور شد که در مقايسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (263 هزار تن انواع محصولات فولادي) 89 درصد کاهش نشان مي‌دهد. بنا به اين گزارش، تفکيک «بخش خصوصي شده» مربوط به شرکت هايي است که طي سال‌هاي گذشته تحت اصل 44 قانون اساسي واگذار شده اند.

شرکت فولاد حامیران دارای: 1)عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران  2)نمایندگی فولاد آلیاژی اصفهان 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

اخبار بازار فولاد حاکی از سرمایه گذاری در این بخش است. طبق چشم‌اندازی که برای سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است، انتظار می رود تا شاهد تولید فولاد به تناژ ۵۵ میلیون تن در سال باشیم. برای وقوع این اقدام باید سرانه مصرف فولاد را در کشور افزایش داد بدین منظور که از ۲۳۵ کیلوگرم به ۴۰۰۰ کیلوگرم برسد. البته منتظر هستیم تا میزان صادرات فولاد به ۲۰۰میلیون تن در سال 1404 برسد. لازم به ذکر است که تمام مواردی که ذکر شد بیانگر آن است تا ضمن انکه مولفه‌های مصرفی فولاد را باید در داخل بهبود بخشید، باید گام بعدی بر طرف ساختن چالش‌های ساختاری در این صنعت باشد. بنابر آنچه که گفته شد برای رسیدن به این اهداف باید سرمایه گذاری های کلانی در بخش فولاد انجام شود. در حال حاضر، دولت سعی در سرمایه گذاری هایی در بخش فولاد دارد و برای بهبود بخشیدن به این اهداف باید این اقدام مهم و اساسی را در اولویت اول خود قرار بدهد.

بهترین اقدامی که دولت می تواند برای رسیدن به موارد ذکر شده انجام دهد، معرفی فولاد ایران به سایر دنیا و افزایش دادن تمایل خارجیان برای سرمایه گذاری در این بخش می باشد. از سوی دیگر نیز باید در داخل عواملی که به طریقی مانع جذب سرمایه‌گذار می‌شود به‌درستی شناسایی کرده و در جهت رفع آن گام بردارد و سبب رغبت و علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به داخل کشور شود. به همین جهت به عنوان مثال می توان اشاره کرد یکی از گام های اساسی برای رسیدن به موارد ذکر شده، اصلاح یک سری قوانین که باعث سرعت بخشیدن به ورود سرمایه گذاران در این راه استحل مشکلات بانکی نیز البته یکی از خواسته‌هایی است که تولیدکنندگان داخلی معتقدند باید دولت هرچه سریع‌تر در رفع آن گام بردارد. البته دولت دوازدهم در زمینه فولاد باید تمام تلاش خود را در مناطق ویژه اقتصادی در جنوب کشور قرار داده و سرمایه‌گذاران خارجی را هر چه بیشتر به این سمت سوق دهد، چراکهه مناطق ویژه بهترین مکان برای فولاد و بهترین زمینه برای سرمایه‌گذار خارجی است.

برخی از محصولات فروش شرکت حامیران: فولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 فولاد 44 33 - ورق CK 45



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

اخبار بازار فولاد حاکی از سرمایه گذاری در این بخش است. طبق چشم‌اندازی که برای سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است، انتظار می رود تا شاهد تولید فولاد به تناژ ۵۵ میلیون تن در سال باشیم. برای وقوع این اقدام باید سرانه مصرف فولاد را در کشور افزایش داد بدین منظور که از ۲۳۵ کیلوگرم به ۴۰۰۰ کیلوگرم برسد. البته منتظر هستیم تا میزان صادرات فولاد به ۲۰۰میلیون تن در سال 1404 برسد. لازم به ذکر است که تمام مواردی که ذکر شد بیانگر آن است تا ضمن انکه مولفه‌های مصرفی فولاد را باید در داخل بهبود بخشید، باید گام بعدی بر طرف ساختن چالش‌های ساختاری در این صنعت باشد. بنابر آنچه که گفته شد برای رسیدن به این اهداف باید سرمایه گذاری های کلانی در بخش فولاد انجام شود. در حال حاضر، دولت سعی در سرمایه گذاری هایی در بخش فولاد دارد و برای بهبود بخشیدن به این اهداف باید این اقدام مهم و اساسی را در اولویت اول خود قرار بدهد.

بهترین اقدامی که دولت می تواند برای رسیدن به موارد ذکر شده انجام دهد، معرفی فولاد ایران به سایر دنیا و افزایش دادن تمایل خارجیان برای سرمایه گذاری در این بخش می باشد. از سوی دیگر نیز باید در داخل عواملی که به طریقی مانع جذب سرمایه‌گذار می‌شود به‌درستی شناسایی کرده و در جهت رفع آن گام بردارد و سبب رغبت و علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به داخل کشور شود. به همین جهت به عنوان مثال می توان اشاره کرد یکی از گام های اساسی برای رسیدن به موارد ذکر شده، اصلاح یک سری قوانین که باعث سرعت بخشیدن به ورود سرمایه گذاران در این راه استحل مشکلات بانکی نیز البته یکی از خواسته‌هایی است که تولیدکنندگان داخلی معتقدند باید دولت هرچه سریع‌تر در رفع آن گام بردارد. البته دولت دوازدهم در زمینه فولاد باید تمام تلاش خود را در مناطق ویژه اقتصادی در جنوب کشور قرار داده و سرمایه‌گذاران خارجی را هر چه بیشتر به این سمت سوق دهد، چراکهه مناطق ویژه بهترین مکان برای فولاد و بهترین زمینه برای سرمایه‌گذار خارجی است.

برخی از محصولات فروش شرکت حامیران: فولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 فولاد 44 33 - ورق CK 45



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1396 | نظرات ()