نوشته شده توسط : hamiransteel

بازار فولاد طی ماه های گذشته همواره مسیر افزایشی را پیش گرفته بود که این روند صعودی، طی هفته قبل هم ادامه داشت. به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، شرایط موجود در بازار موجب شد تا اختلاف قیمت بین فولاد و سنگ آهن چشمگیر شود چراکه سنگ آهن بر خلاف فولاد در ثبات نسبی قرار داشت. این تفاوت نرخ، ناخودآگاه پتانسیل کاهش قیمت فولاد یا افزایش قیمت سنگ آهن را به همراه دارد در حالی که ثبات قیمت سنگ آهن چشمگیرتر از چیزی بود که انتظار می رفت.

طی هفته های گذشته کاهش قیمتی که رخ داد، موضوع عجیبی برای فعالان این حوزه بشمار نمی آمد چراکه انتظار عقب گرد قیمتی در این بازار وجود داشت. در حال حاضر نیز می توان گفت که بازار فولاد پتانسیل کاهش قیمت را دارد اما موضوعی که در حال حاضر مشهود است، فاز عدم وجود تقاضا و خرید در بازار است بدین معنا که در بسیاری از بازارها محدودیت تقاضا وجود دارد اما در مقابل بخش عرضه به نسبت تقاضا در ثبات به سر می برد. البته آمارهای متضادی در این مورد وجود دارد از جمله عدم وجود عرضه کافی در بازار، اما نتیجه ای که از نوسان قیمت ها در بازار فولاد می توان گرفت، برتری عرضه بر تقاضا است که این روند موجب کاهش قیمت فولاد جهانی شده است.

از این رو التهاب قیمتی که در بازار فولاد شاهد آن هستیم نتیجه تعرفه های رئیس جمهور آمریکا می باشد که تأثیرات خود را در حوزه فولاد نشان داده است. البته این تأثیر در بازارهای مختلف با تأخیر همراه بوده است اما صنعت فولاد این واقعیت را بیشتر حس کرده بطوری که قیمت مقاطع فولادی دچار نوسان شدیدی شده است.

وضعیت بازار فولاد در حال حاضر، احتمال کاهش قیمت ها در آینده را تقویت می کند که این فرضیه با توجه به موجودی انبارها به نسبت تقاضا می تواند به حقیقت بپیوندد چراکه اکنون کاهش تقاضا در بازار چشمگیر شده است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، در حالی افزایش قیمت ها با شتاب رو به بالا در حرکت است که در بازار از مصرف کننده نهایی خبری نیست. طی هفته جاری انتظار میرفت که به دلیل آزاد شدن سقف رقابت در بورس کالا، روند قیمت گذاری به شیوه دیگری صورت گیرد و قیمت ها با کاهش مواجه باشد. 

اما بر خلاف تصور، روز گذشته بار دیگر شاهد نوسان بی وقفه بازار بودیم. تجربه نشان داده که فولادسازان از هر فرصتی برای ارتقاء قیمت و ایجاد نوسان در حوزه فولاد استفاده می کنند و کاملا بدیهی است که حذف سقف رقابت در صنعت فولاد و آهن نیز یک استراتژی رو به جلو از سوی فولادسازان بوده است. متأسفانه تجربه ثابت کرده که در گذشته نیز به مراتب شاهد این نوسانات بودیم که حاصل سپردن عنان بازار به دست تولیدکنندگان بوده است.

پس از افزایش چشمگیر قیمت های محصولات فولادی با شروع اولین ماه از سال 97، بسیاری از فولادسازان بر این باور بودند که قیمت گذاری های دستوری دولت موجب ایجاد نوسان در بازار شده است و اگر این دستورالعمل حذف گردد و سقف رقابت در بورس برداشته شود، قیمت ها نیز در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت. اما آنچه که این روزها شاهد آن هستیم، بازار سردرگم و از هم گسیخته است که باعث شده تا پس از 6 ماه سعی و خطا، بار دیگر به ابتدای خط برسیم.

اکنون که بازار به دست تولیدکنندگان افتاده است، افزایش بی وقفه و غیر معقول قیمت ها نیز مانند قبل ادامه دارد؛ در این میان مصرف کننده نهایی است که برای رفع نیاز مجبور است به قیمت های نجومی تن دهد و از این آشفتگی متضرر گردد.

شما مشتریان گرامی می توانید برای اطلاع از قیمت فولادهای آلیاژی از جمله، قیمت فولاد استنلس استیل، قیمت فولاد spk، قیمت فولاد تندبر و دیگر محصولات فولادی با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، با آغاز سال 97 اقتصاد ایران دچار نوسانات شدیدی شد بطوری که هر لحظه شاهد افزایش قیمت های اعلامی در بازارهای اقتصادی کشور بودیم. در سال جاری اقتصاد ایران به دلیل رشد نرخ ارز با رشد چشمگیر قیمت ها در بازارهای مختلف به ویژه مواد اولیه مواجه شد چراکه ارز پول ملی نیز به سرعت افت کرد. در این شرایط حتی شاهد افزایش قیمت کالاهایی بودیم که وابستگی به بازارهای دیگر ندارند و به طور کامل در کشور تولید می شوند.

کارشناسان اقتصادی در مورد این موضوع بر این باورند که: محصولاتی همچون مواد اولیه تولید پلاستیک بصورت کامل  توسط پتروشیمی ها  در کشور تولید می شود اما بازارهای صادراتی آن سود بیشتری برای تولیدکنندگان دارد؛ از این رو اگر محصولی در بازار داخلی عرضه شود با قیمت دلار صادراتی محاسبه می گردد. همین امر موجب افزایش قیمت ها در بازارهای مختلف اقتصادی شده است.

بنابراین بازار فولاد نیز از این موضوع تأثیر گرفته است بطوری که رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد جذابیت نرخ درآمد های ارزی را دلیل اصلی محاسبه قیمت های داخلی با قیمت های ارزی بیان کرده است. وی در ادامه افزود: با توجه به تجربه گذشته، انتظار رشد قیمت ها به دلیل التهابات روانی وجود داشت؛ از این رو با کاهش ارزش پول ملی، قیمت فولاد و آهن نیز در مسیر صعودی قرار گرفت. به همین دلیل بازار با التهاب بیشتری همراه شد و خرید و فروش فولاد آلیاژی در بازار فولاد نیز تحت تأثیر قرار گرفت. 

در شرایط فعلی آهن و فولاد در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و افزایش بی وقفه قیمت ها می تواند بازار را متضرر کند. چراکه رشد ارز قیمت نهایی محصولاتی همچون فولاد تندبر، فولاد mo40، فولاد spk و دیگر محصولات فولادی را نیز افزایش داده است. از این رو با توجه به آمارها قیمت آهن و فولاد در سال جاری با 75 درصد رشد همراه بوده است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()