نوشته شده توسط : hamiransteel

بازار فولاد طی ماه های گذشته همواره مسیر افزایشی را پیش گرفته بود که این روند صعودی، طی هفته قبل هم ادامه داشت. به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، شرایط موجود در بازار موجب شد تا اختلاف قیمت بین فولاد و سنگ آهن چشمگیر شود چراکه سنگ آهن بر خلاف فولاد در ثبات نسبی قرار داشت. این تفاوت نرخ، ناخودآگاه پتانسیل کاهش قیمت فولاد یا افزایش قیمت سنگ آهن را به همراه دارد در حالی که ثبات قیمت سنگ آهن چشمگیرتر از چیزی بود که انتظار می رفت.

طی هفته های گذشته کاهش قیمتی که رخ داد، موضوع عجیبی برای فعالان این حوزه بشمار نمی آمد چراکه انتظار عقب گرد قیمتی در این بازار وجود داشت. در حال حاضر نیز می توان گفت که بازار فولاد پتانسیل کاهش قیمت را دارد اما موضوعی که در حال حاضر مشهود است، فاز عدم وجود تقاضا و خرید در بازار است بدین معنا که در بسیاری از بازارها محدودیت تقاضا وجود دارد اما در مقابل بخش عرضه به نسبت تقاضا در ثبات به سر می برد. البته آمارهای متضادی در این مورد وجود دارد از جمله عدم وجود عرضه کافی در بازار، اما نتیجه ای که از نوسان قیمت ها در بازار فولاد می توان گرفت، برتری عرضه بر تقاضا است که این روند موجب کاهش قیمت فولاد جهانی شده است.

از این رو التهاب قیمتی که در بازار فولاد شاهد آن هستیم نتیجه تعرفه های رئیس جمهور آمریکا می باشد که تأثیرات خود را در حوزه فولاد نشان داده است. البته این تأثیر در بازارهای مختلف با تأخیر همراه بوده است اما صنعت فولاد این واقعیت را بیشتر حس کرده بطوری که قیمت مقاطع فولادی دچار نوسان شدیدی شده است.

وضعیت بازار فولاد در حال حاضر، احتمال کاهش قیمت ها در آینده را تقویت می کند که این فرضیه با توجه به موجودی انبارها به نسبت تقاضا می تواند به حقیقت بپیوندد چراکه اکنون کاهش تقاضا در بازار چشمگیر شده است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، در حالی افزایش قیمت ها با شتاب رو به بالا در حرکت است که در بازار از مصرف کننده نهایی خبری نیست. طی هفته جاری انتظار میرفت که به دلیل آزاد شدن سقف رقابت در بورس کالا، روند قیمت گذاری به شیوه دیگری صورت گیرد و قیمت ها با کاهش مواجه باشد. 

اما بر خلاف تصور، روز گذشته بار دیگر شاهد نوسان بی وقفه بازار بودیم. تجربه نشان داده که فولادسازان از هر فرصتی برای ارتقاء قیمت و ایجاد نوسان در حوزه فولاد استفاده می کنند و کاملا بدیهی است که حذف سقف رقابت در صنعت فولاد و آهن نیز یک استراتژی رو به جلو از سوی فولادسازان بوده است. متأسفانه تجربه ثابت کرده که در گذشته نیز به مراتب شاهد این نوسانات بودیم که حاصل سپردن عنان بازار به دست تولیدکنندگان بوده است.

پس از افزایش چشمگیر قیمت های محصولات فولادی با شروع اولین ماه از سال 97، بسیاری از فولادسازان بر این باور بودند که قیمت گذاری های دستوری دولت موجب ایجاد نوسان در بازار شده است و اگر این دستورالعمل حذف گردد و سقف رقابت در بورس برداشته شود، قیمت ها نیز در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت. اما آنچه که این روزها شاهد آن هستیم، بازار سردرگم و از هم گسیخته است که باعث شده تا پس از 6 ماه سعی و خطا، بار دیگر به ابتدای خط برسیم.

اکنون که بازار به دست تولیدکنندگان افتاده است، افزایش بی وقفه و غیر معقول قیمت ها نیز مانند قبل ادامه دارد؛ در این میان مصرف کننده نهایی است که برای رفع نیاز مجبور است به قیمت های نجومی تن دهد و از این آشفتگی متضرر گردد.

شما مشتریان گرامی می توانید برای اطلاع از قیمت فولادهای آلیاژی از جمله، قیمت فولاد استنلس استیل، قیمت فولاد spk، قیمت فولاد تندبر و دیگر محصولات فولادی با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، با آغاز سال 97 اقتصاد ایران دچار نوسانات شدیدی شد بطوری که هر لحظه شاهد افزایش قیمت های اعلامی در بازارهای اقتصادی کشور بودیم. در سال جاری اقتصاد ایران به دلیل رشد نرخ ارز با رشد چشمگیر قیمت ها در بازارهای مختلف به ویژه مواد اولیه مواجه شد چراکه ارز پول ملی نیز به سرعت افت کرد. در این شرایط حتی شاهد افزایش قیمت کالاهایی بودیم که وابستگی به بازارهای دیگر ندارند و به طور کامل در کشور تولید می شوند.

کارشناسان اقتصادی در مورد این موضوع بر این باورند که: محصولاتی همچون مواد اولیه تولید پلاستیک بصورت کامل  توسط پتروشیمی ها  در کشور تولید می شود اما بازارهای صادراتی آن سود بیشتری برای تولیدکنندگان دارد؛ از این رو اگر محصولی در بازار داخلی عرضه شود با قیمت دلار صادراتی محاسبه می گردد. همین امر موجب افزایش قیمت ها در بازارهای مختلف اقتصادی شده است.

بنابراین بازار فولاد نیز از این موضوع تأثیر گرفته است بطوری که رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد جذابیت نرخ درآمد های ارزی را دلیل اصلی محاسبه قیمت های داخلی با قیمت های ارزی بیان کرده است. وی در ادامه افزود: با توجه به تجربه گذشته، انتظار رشد قیمت ها به دلیل التهابات روانی وجود داشت؛ از این رو با کاهش ارزش پول ملی، قیمت فولاد و آهن نیز در مسیر صعودی قرار گرفت. به همین دلیل بازار با التهاب بیشتری همراه شد و خرید و فروش فولاد آلیاژی در بازار فولاد نیز تحت تأثیر قرار گرفت. 

در شرایط فعلی آهن و فولاد در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و افزایش بی وقفه قیمت ها می تواند بازار را متضرر کند. چراکه رشد ارز قیمت نهایی محصولاتی همچون فولاد تندبر، فولاد mo40، فولاد spk و دیگر محصولات فولادی را نیز افزایش داده است. از این رو با توجه به آمارها قیمت آهن و فولاد در سال جاری با 75 درصد رشد همراه بوده است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، بهادر احرامیان نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص آزادسازی سقف رقابت در بورس کالا بیان کرد: پس از آزادسازی سقف رقابت، شاهد بازگشت مرحله ای قیمت های منطقی به بازار خواهیم بود و در حال حاضر نیز سقف رقابت عادی است و انتظار می رود که به تدریج قیمت ها به تعادل برسند و بازار به شرایط عادی خود بازگردد.

وی در ادامه افزود: با نزدیک شدن قیمت ها در بورس به قیمت های واقعی، تقاضاهای کاذب از بین خواهد رفت و تعادل کامل به عرضه و تقاضا باز می گردد. واقعیت این است که خریداران حوزه فولاد قیمت نهایی محصولات فولادی را بر اساس بالاترین قیمت ارزی که در بازار وجود دارد، می بینند! یعنی اگر در بازار آزاد دلار 13 هزار تومان معامله شود و از سوی دیگر رسانه ها قیمت ارز را 4200 تومان اعلام کنند، انتظارات قیمت کالای تولیدی به سمت بازار آزاد می رود. بنابراین اگر قیمت ها کمتر از این مقدار تعیین شود، فرصتی برای سرمایه گذاری ایجاد خواهد شد.

احرامیان با تأکید بر اینکه فاصله قیمتی به سود تولیدکنندگان نیست، بیان کرد: در شرایطی که فاصله قیمتی بین بازارهای مختلف وجود داشته باشد، ذهن مصرف کننده به سمت افزایش قیمت سوق پیدا می کند. در این مواقع تقاضا چند برابر می شود و همین امر در بازار التهاب ایجاد می کند. اما اگر مصرف کنندگان بدانند که قیمت ها به نرخ روز محاسبه می شود و جهش ناگهانی نخواهد داشت، تنها به دنبال برطرف کردن نیاز خود می روند و به منظور سرمایه گذاری وارد بازار نخواهند شد؛ از این رو التهابات بازار کاهش پیدا می کند.

وی افزود: همانطور که مشاهده کردیم، قیمت های جهانی به دلار وابسته هستند و روند قیمتی گذاری فولاد هم بر همین مبنا می باشد. بطور مثال شاهد افزایش قیمت فولادهای آلیاژی همزمان با افزایش نرخ ارز بودیم اما با اصلاح دستورالعمل تنظیم بازار بدون شک صنعت فولاد در مسیر تعادل و آرامش حرکت خواهد کرد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، اعمال مقررات جدید داخلی و خارجی موجب بروز مشکلات زیادی برای فولادسازان به ویژه  برای واحدهایی که در زمینهصادرات محصولات فولادی فعالیت دارند، شده است. بهمن تجلی زاده معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان نیز در خصوص این موضوع بیان کرد: به تازگی شاهد تغییر نرخ پایه صادرات بودیم بطوری که این نرخ 10 درصد بیشتر از قیمت واقعی تعیین شده می باشد. 

وی در ادامه افزود: قیمت اظهارنامه از سوی گمرک تا پیش از این 430 دلار بود اما اکنون به 500 دلار رسیده است. زمانی که شرکت ها با قوانین جدید متعهد شدند 500 دلار ارز به کشور باز گردانند، به قیمت واقعی این امر دقت نکرده اند چراکه قیمت واقعی پایین تر از این ارقام است؛ همین موضوع موجب بروز مشکلات متعددی برای فولادسازان شده است.

تجلی زاده با بیان اینکه فولادسازان مشکلات دیگری نیز دارند، گفت: مشکل دیگر فولادسازان را می توان عرضه های حداکثری در بورس کالا عنوان کرد که خوشبختانه با لغو قیمت گذاری دستوری امیدواریم این شرایط بهبود یابد.

طی سال گذشته صادرات فولاد از رقم 9 میلیون تن گذشت و پیش بینی شده است امسال به 11 میلیون تن برسد. با توجه به سند چشم انداز 1404 انتظار می رود مجموع صادرات حوزه فولاد حداقل به 15 میلیون تن برسد و گفته می شود با تلاش بی وقفه فولادسازان رسیدن به صادرات 20 میلیون تنی نیز دور از دسترس نیست. شرکت های بزرگ فولادی کشور در ماه های نخست امسال 3.1 میلیون تن محصول صادر کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است؛ اما با توجه به مقررات جدید و ارقام غیر معقول برای صادرات فولادسازان با مشکل مواجه شدند که امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و پیگیری های مداوم، این مشکلات نیز از سر راه برداشته شود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۲۷


:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

تحرکات بازار فولاد پس از آزاد سازی سقف رقابت قیمتی نشان دهنده بازگشت ثبات و آرامش به این بازار است. به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، آمارهای بدست رسیده از حوزه فولاد نشان می دهد که این بازار بر خلاف تصور عموم ثابت بوده و حتی در مقاطعی کاهش قیمت را نیز تجربه کرده است.

با وجود این امر، دو عامل مهم وجود دارد که می تواند بر بازار فولاد در این روزها تأثیرگذار باشد. نخستین عامل، تعطیلات آخر هفته جاری است که موجب شده تا بازار تا حدی با ثبات رو به رو باشد و موضوع دیگر افزایش قیمت دلار است که می تواند عاملی برای افزایش قیمت در روزهای آتی باشد. به عبارت دیگر این دو عامل، دو وجه متناقض در بازار محسوب می شوند که موجب می شود بازار در روزهای آتی روند متفاوتی را پشت سر بگذارد. 

البته طی دو روز گذشته، عرضه قابل توجهی از محصولات فولادی را در بورس کالا شاهد نبودیم و این موضوع نیز می تواند مهم باشد و قیمت محصولات فولادی را تحت تأثیر قرار دهد. با گذر از بحث آزادسازی سقف رقابت، این بازار در حال حاضر ترس از انبار و خارج شدن کالا را دارد؛ بطوری که انباردارها ریسک پذیرش کالا را نمی پذیرند.

از سوی دیگر، محمد اعتباری یکی از فعالان بازار فولاد بر این باور است که بازار می تواند پتانسیل و آمادگی افزایش قیمت را با توجه به وضعیت نابسامان بازار داشته باشد؛ چراکه هم قیمت ارز در حال افزایش است و هم سقفی برای رقابت وجود ندارد اما با این وجود بازهم نمی توان پیش بینی دقیقی از رفتار بازار فولاد در روزهای آتی داشت. در صورتی که تولید و عرضه با افزایش همراه باشد می توان امیدوار بود که بازار روند کاهشی را پیش بگیرد و طی روزهای آتی به ثبات نسبی دست پیدا کند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۲۶


:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، طی دو روز گذشته با آزاد شدن سقف رقابت شاهد رشد عرضه ها در بورس بودیم که این امر نشان دهنده پتانسیل بالای بازار فولاد برای تغییر و تحول اساسی است. با آزاد سازی قیمت ها از سه شنبه هفته گذشته جرقه ای افزایشی در بازار زده شد اما بعد از آن بازار وارد یک فاز کاهش قیمتی شد.

به گفته کارشناسان صنعت فولاد، بازاری که با آن رو به رو خواهیم شد بازاری شفاف است به همین دلیل شاهد شروع فاز کاهش قیمت در بخش فولاد هستیم. در حال حاضر قیمت ها برای برخی از عرضه ها تغییری نکرده است اما پتانسیل افزایش قیمت های ناگهانی نیز وجود ندارد و با توجه به این روند انتظار بازاری آرام و بدون جهش غیرمعقول را داریم. این افزایش های محدود به معنای شروع کاهش قیمت در بازار داخلی است چراکه در حال حاضر فاصله قیمتی در بازار و بورس کالا بسیار بالا است و بازار آزاد  زمان نیاز دارد تاخودش را با واقعیت وفق دهد.

هم اکنون بازار فولاد در حال گذر از جو روانی و ابهامات ناشی از جهش قیمتی است و تا پایان روزهای هفته آینده باید منتظر تثبیت شرایط جدید در بازار ماند. به تحلیل فعالان بازار فولاد، موجودی انبارها بالا است بنابراین رشد مجدد قیمت ها دور از انتظار است. در نتیجه با توجه به شرایط آنچه انتظار می رود این است که قیمت ها در بورس آرام آرام افزایش پیدا کند اما در بازار آزاد با شتاب بیشتری کاهش یابد. اگر بعضی از عرضه های خاص را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که بازار پتانسیل زیادی برای افزایش قیمت ها ندارد و در حال حاضر طرف عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ها می باشد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد سمانته، فولاد زنگ نزن، فولاد  قالب پلاستیک، فولاد ck45 و دیگر محصولات با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۲۵


:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، با حذف سقف رقابت محصولات فولادی از بورس، زمان آن رسیده که به حجم عرضه محصولات فولادی و مصنوعات ساختمانی توجه جدی نشان داده شود. آزادسازی قیمت فولاد بدین معنی است که بازار در مسیر شفاف سازی قرار گرفته و چیزی برای مخفی کردن ندارد و میتوان تمام رخدادهای بازار را مورد ارزیابی قرار داد. 

با توجه به این دستورالعمل، محصولات میانی و مواد اولیه باید در بورس کالا با دلار 4200 تومانی عرضه شود ولی در کنار این موضوع سقف رقابت در بورس باز خواهد بود. هم اکنون باید اوج تمرکز بر حجم عرضه ها باشد و این امر در رسانه ها و نهادهای نظارتی مورد توجه قرار بگیرد چراکه ادامه حیات بازار به عرضه محصولات فولادی وابسته است و این بازار است که به بیشترین حجم عرضه محصول نهایی نیاز خواهد داشت.

بازار فولاد باید بر پایه قیمت های نهایی تعیین شده برای مصرف کننده نهایی مدیریت شود چراکه این اعداد و ارقام بر فعالیت های اقتصادی تأثیرگذار خواهد بود و قیمت های نهایی محصولات فولادی همچون قیمت فولاد سمانته، قیمت فولادهای نسوز، قیمت فولاد ck45 و دیگر محصولات را تحت تأثیر قرار می دهد. در حال حاضر با شرایطی که برای بازار فولاد رقم خورده است، حجم عرضه مواد اولیه و محصولات میانی به آسانی قابل مشاهده است و می توان تمام تمرکز را بر روی وضعیت بازار محصولات نهایی بگذاریم و بدون هیچ اغماضی به واقعیت های بازار از دریچه بورس کالا نگاه کنیم.

در شرایطی که بازار در مسیر شفاف سازی گام بر می دارد، باید نیاز بازار به عرضه بیشتر را مورد بررسی قرار داد تا کمترین التهابی در بازار ایجاد نشود و قیمت ها جهش ناگهانی و غیر معقول را تجربه نکند. در کنار این موضوع باید از روند کاهشی قیمت ها حمایت کرد تا شاهد بازگشت ثبات به بازار فولاد باشیم.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۲۴


:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

سقف رقابت فولاد در بورس کالا حذف شد! به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، معاون وزیر صنعت با اعلام خبری خوش برای بورس کالا و شرکت های فولادساز اعلام کرد: حذف سقف رقابت در بورس کالا منجر به کاهش 30 درصدی قیمت ها می شود.

جعفر سرقینی با اشاره به اثر بازار ارز در اقتصاد کشور بیان کرد: بازار ملتهب ارز بر روی تمامی اقتصاد کشور از جمله بازار فلزات تأثیرگذار است. در حال حاضر بیش از 2.5 برابر نیاز کشور، فولاد تولید می شود و ما در این حوزه خودکفا هستیم بنابراین جو روانی ایجاد شده در این حوزه غلط است چراکه ناشی از ورود سودجویان و دلالان به این بازار می باشد.

وی درادامه افزود: سقف رقابت مس و آلمینیوم نیز در بورس کالا برداشته شد و همین امر موجب شد تا قیمت ها حدود 54 درصد رقابتی شوند. بر همین اساسسقف رقابت فولاد هم برداشته می شود تا شاهد کاهش قیمت ها و افزایش حدودا 30 درصدی عرضه فولادسازان در بورس باشیم. با توجه به تمهیدات اندیشیده شده به زودی شاهد کاهش قیمت فولاد و سایر مقاطع فولادی خواهیم بود و از 24 شهریور امسال فقط کسانی قادر به خرید خواهند بود که سفارش آنها در سامانه بهین یاب وزات صنعت ثبت شده باشد.

سرقینی در ادامه با اشاره به دستوالعمل جدید صنعت فولاد تصریح کرد: عرضه محصولات فولادی از اول مرداد تا کنون حدود 750 هزار تن بوده است و باید اجازه دهیم تا عرضه و تقاضا قیمت ها را در بازار مشخص کنند. از این رو سقف رقابتی برای محصولات در بورس برداشته می شود؛ ضمن اینکه از فولادسازان بزرگ تعهد گرفتیم که افزایش عرضه در بورس کالا داشته باشند که پیش بینی می شود با افزایش عرضه، قیمت ها کاهش یابد و درآمد فولادسازان در بورس نیز با افزایش 20 الی 25 درصدی همراه باشد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۲۱


:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، سهامداران در سومین نامه اعتراضی خود به مجلس، بار دیگر نسبت به قیمت گذاری های دستوری محصولات فولادی اعتراض کردند. سهامداران صنعت فولاد در نامه ارسالی خود بیان کردند: در نامه های ارسالی قبلی به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، راجع به رانت ایجاد شده ناشی از قیمت گذاری دستوری فولاد تذکر داده بودیم اما به دلایل نا معلومی نتیجه بخش نبود.

سهامداران شرکت های فولادی در این نامه اعلام کردند که قیمت های دستوری در بازار موجب نفوذ دلالان به بازار فولاد شده است و قیمت های محصولات و ورق های فولادی در بازار رسمی کالا، فاصله زیادی با قیمت های نهایی دارد. در اوایل مرداد ماه وزیر صنعت، معدن و تجارت طبق دستورالعملی برای انواع محصولات فولادی نرخ گذاری کردند و این نرخ گذاری بر مبنای دلار 4200 تومانی بوده است. این موضوعی است که با واقعیت های اقتصادی سازگار نیست و در کمتر از 5 ماه، بیش از 5000 میلیارد تومان رانت برای دلالان ایجاد کرده است.

سهامداران صنعت فولاد در نامه خود چند خواسته اصلی را مطالبه کرده و آورده اند: از نمایندگان محترم مجلس که امید ما به آنها برای رسیدگی به اصلاح امور بیشتر از مسئولین دولتی است، خواستاریم در وهله اول دستور لغو قیمت گذاری فولاد را لغو کنند تا دامنه نوسانات محصولات فولادی در بورس کالا آزاد باشد. در وهله دوم خواستار حذف دلالان از بازار هستیم زیرا در ماه های گذشته به بهانه حمایت از مصرف کننده، از حق سهامداران سود زیادی برده اند.

این بخش از فعالان بازار سرمایه در نامه خود آورده اند: برای ما غیرقابل قبول است که دولت در فضای کسب و کار شرکت هایی که سهام آن بیش از یک دهه است که به مردم واگذار شده، دخالت کند. چراکه دولت تنها 25 قلم کالا را مشمول دریافت ارز دولتی مشخص کرده است و باید پاسخگو باشد که به چه دلیل چنین رانت عظیمی از محل قیمت گذاری در بازار فولاد ایجاد شده است؟

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۲۰


:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر تحقق اهداف این شرکت افزود: هدف اصلی ما رسیدن به تولید حداکثری است. دکتر سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه به همراه جمعی از کارکنان و مدیران شرکت جلسه ای برگزار کردند.

وی ضمن تقدیر از کارکنان شرکت برای تلاش بی وقفه تصریح کرد: کارکنان ما در پیشبرد اهداف شرکت از طریق تداوم تولید، بومی سازی حداکثری تجهیزات و کالاهای مورد نیاز نقش کلیدی دارند.

در این دیدار محمدرضا فتحی رئیس واحد احیا مستقیم2 فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد: پیشرفت 101 درصدی تولید این کارخانه نسبت به رکودهای ماهانه و برنامه ریزی ها حکایت از تلاش بی وقفه و مستمر کارکنان برای دستیابی به اهداف دارد. مدیر عامل این شرکت تولید فولاد پارسال این مجموعه صنعتی را 8 میلیون و 660 هزار تن بیان کرد و گفت: برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال جاری رسیدن به تولید 9 میلیون و 600 هزار تنی می باشد و تمام تلاش ما بر این است که به این هدف بزرگ دست پیدا کنیم. پیش بینی های امسال رسیدن به افزایش 10 درصدی تولید بود در حالی که در پنج ماهه اول با دستیابی به رشد 13 درصدی از برنامه ها پیشی گرفتیم. 

طی دو هفته گذشته به دلایل مختلفی عرضه محصولات فولاد سازان از جمله فولاد مبارکه در بورس کالا با کاهش همراه بوده است اما با آزاد سازی سقف رقابت عرضه نیز به طور کامل انجام خواهد شد و همین امر موجب می شود که قیمت ها متعادل گردد. دستکاری قیمت ها تنها افزایش و کاهش غیرمعقول قیمت ها را در پی خواهد داشت و موجب رواج رانت خواری در این حوزه می شود. در این صورت فولادسازان نیز تمایل خود را برای عرضه محصولات در بورس از دست خواهند داد بنابراین باید برنامه ریزی ها برای عرضه در بورس کالا به گونه ای باشد که تولیدکنندگان محصولات تولیدی خود را به طور کامل برای مصرف کنندگان عرضه کنند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۱۸


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، همانطور که شاهد هستیم بازار فولاد روزهای پرتلاطمی را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارد. عوامل زیادی درافزایش قیمت فولاد تأثیرگذار هستند از جمله بازار ارز که مسیری صعودی را طی میکند. گرچه این التهابات تنها مختص بازار فولاد نیست و شاهد وضعیت نابسامان در دیگر بازارها نیز هستیم اما این روند افزایشی قیمت ها در بازار فولاد بیشتر به چشم می خورد.

رکود تورمی در بازار داخلی فولاد مانند دیگر بازارها در حال تشدید است بطوری که هرچه قیمت ارز دچار نوسان شود، قیمت های مقاطع فولادی نیز از آن تبعیت می کند. البته ناگفته نماند که دلایل دیگری نیز در این نابسامانی ها دخیل هستند از جمله احتکار محصولات فولادی که طی هفته گذشته تیتر اول خبرگذاری ها شده است. 

بازار در شرایطی به تعادل خواهد رسید که قیمت ها توسط عرضه و تقاضا تعیین گردد. تا زمانی که قیمت محصولات فولادی به صورت دستوری و از سوی دولت تعیین شود، باز هم شاهد ادامه این روند افزایشی خواهیم بود. طی هفته های گذشته افزایش حجم محصولات احتکار شده، موجب شده تا عرضه در بورس کالا دچار تداخل شود و همین امر افزایش قیمت های سرسام آور مقاطع فولادی را به همراه دارد. 

تا زمانی که قیمت محصولات فولادی، سیر صعودی را ادامه دهد، متقاضیان تمایل خود را برای خرید و  فروش فولاد از دست می دهند چراکه ترجیح می دهند در این اوضاع آشفته کمی دست نگه دارند  و خرید خود را با تأخیر انجام دهند. در کل گزارشات بدست آمده از بازار فولاد طی دو ماه گذشته تنها در حوزه افزایش قیمت ها می باشد که شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد سمانته، فولاد زنگ نزن، فولاد  قالب پلاستیک، فولاد ck45 و دیگر محصولات با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر شاهد نوسانات چشمگیری در بازار فولاد بودیم. اکنون بازار فولاد در شرایطی به سر میبرد که در سیر صعودی قرار گرفته و این شرایط وضع شده باعث افزایش روز افزون مقاطع فولادی شده است.

افزایش قیمت های  مقاطع فولادی ناشی از عدم تعادل تقاضا و عرضه می باشد.  در این شرایط نامتعارف بازار، بسیاری از سفته بازارن و جاه طلبان فرصت طلب به سمت بازار فولاد سوق پیدا کردند و در وضعیت فعلی بازار فولاد تمایل بیشتری برای خرید محصولات فولادی از خود نشان دادند چرا که در این روند تنها به فکر منفعت خود هستند.

 متاسفانه ادامه این وضعیت خیلی نگران کننده است، زیرا هجوم سفته بازان و جاه طلبان باعث می شود مشکلات ناگواری برای این حوزه رخ دهد، بطوری که ممکن است دستوالعمل های  جدید دولت را برای این بخش ثابت نگه دارند یا موانعی برای اثرگذاری دستورالعمل های جدید بر این بخش باشند. با ادامه این روند پیش بینی بازار فولاد سخت شده است و بسیاری از فعالان بازار فولاد بر این نگرش هستند که دولت برای عرضه  محصولات فولادی در بورس  کالا تاکید چندانی ندارد؛ همچنین با توجه به این شرایطی که در بازار فولاد ایجاد شده، دیگر انتظار هجوم عرضه از سوی واحدهای تولیدی را  ندارند.

فعالان بخش فولاد در خصوص شرایطی ک بازار فولاد به سر میبرد اعلام کردند: اکنون ادامه این روند در بازار فولاد باعث شده که متقاضیان مصرفی به سمت خرید مقاطع فولادی تحریک شوند و دلیل اصلی آن هم نگرانی و دغدغه از آینده اقتصاد کشور است. همچنین با اتفاق هایی که چند روز اخیر پیش آمده از سوی دیگر بسیاری از صنعتگران اعتماد خود را نسبت به تصمیمات دولت ازدست دادند. لذا انتظاری که در این روزهای گذشته در بازار فولاد ایجاد شده بر مبنای این بوده کهعرضه محصولات فولادی در روند متوازن قرار بگیرد و قیمت مقاطع فولادی  به طور معقول تعیین شود تا متقاضیان مصرفی و فعالان بازار فولاد از بلاتکلیفی رها شوند اما این در روند پیش رو این هدف به چشم نمی خورد که همین امر بازار را آشفته ساخته است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۱۳


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طی هفته گذشته شاهد کاهش قیمت ها در حوزه فولاد بودیم. به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، با توجه به آمارهای قیمتی بازار فولاد هفته اخیر در روندی نزولی قرار داشت و این هفته نیز شاهد ادامه این روند نزولی بودیم. با بررسی قیمت ها طی روزهای اخیر می توان دریافت که دلیل اصلی این افت قیمت ها در بازار فولاد، عقب نشینی تقاضا در این حوزه است. از سوی دیگر افزایش عرضه بیشتر به چشم میخورد چرا که موجودی انبارها، تمایل به فروش را بالا برده است.

انتظار می رود که با ادامه این روند قیمت محصولات فولادی با دلار 4200 تومانی قیمت گذاری شود که در این صورت بازار پتانسیل کاهشی بیشتری خواهد داشت. اگر ابهامات بازار برطرف شود یعنی شرایط فروش تسهیل گردد و مصرف کننده نهایی راحت تر بتواند فرآیند خرید را به پایان برساند، کاهش قیمت ها با شتاب بیشتری ادامه می یابد اما اگر به هر دلیلی این ابهامات رفع نگردد و مصرف کننده نهایی به دلیل شرایط سخت از خرید منصرف شود، بازار دچار دوگانگی خواهد شد.

در حال حاضر نیز شواهد نشان می دهد که خیلی از عرضه ها در بورس کالا معامله نمی شود و در این شرایط نمی توان پیش بینی کرد که قیمت ها در بازار داخلی چه رقمی خواهد بود. ترس از رانت و احتکار محصولات فولادی باعث شده که ابهامات بازار چشمگیرتر باشد ولی از سوی دیگر اگر بورس کالا با توجه به اختیاراتی که دارد، سخت گیری را درمورد معامله گرا کاهش دهد، کالاهای ارزان تری به بازار عرضه خواهد شد؛ اگر این اتفاق رخ دهد پتانسیلی برای کاهش شدید تر قیمت ها به وجود می آید ولی اگر عکس این موضوع رخ دهد، ممکن است قیمت ها تا اندازه ای که از طرف خریدار و مشتریان استقبال گردد، با افزایش همراه باشد و موج جدیدی در بازار به وجود آید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

در شرایط کنونی که با نوسان قیمتی در بازار مواجه هستیم، تولیدکننده ها نیز با شرایط سختی مواجه شدند. به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، بر اساس دستوالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بر این بود که محصولات فولادی بر مبنای دلار 4200 تومانی عرضه شود تا از مصرف کننده نهایی حمایت شود. اما در این میان واسطه گرها با سو استفاده از شرایط موجود، موجب ایجاد تفاوت قیمتی چشمگیری بین قیمت بازار آزاد و بازار رسمی شدند. از این رو بیشترین سود را کسب کرده و سبب رسیدن ضرر به مصرف کننده نهایی شدند.

دشتیانه معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان در رابطه با این موضوع افزود: آنچه که موجب ایجاد تقاضای کاذب در بازار شده است،  فعالیت های دلالان و واسطه گران در بازار فولاد بوده که همزمان برای مصرف کننده و تولیدکننده موج منفی به همراه داشته است. در شرایط کنونی تولیدکننده ها افزایش قیمت مواد اولیه، وضعیت حمل و نقل و تحریم ها را تحمل می کند و محصولات خود را با قیمت های دستوری ارائه می دهد اما در نتیجه حاصل این امر موجب سود واسطه گرها می شود.

وی در ادامه افزود: انتظار می رود که رسانه ملی به جوسازی واسطه ها علیه تولیدکنندگان دامن نزنند و با حمایت از تولیدکننده واقعی به ثبات بازار کمک کنند. این امر موجب می شود که انگیزه سهامداران و تولیدکنندگان بالا رفته و فشار به مصرف کننده نهایی وارد نشود.

با توجه به شرایط کنونی، بازار باید به نحوی کنترل شود که زمینه ی ارتقاء حوزه فولاد فراهم شود. در غیر اینصورت با جوسازی رسانه ها و افزایش دلالان و واسطه گران بازار به ثبات نخواهد رسید و سودی حاصل صنعت فولاد کشور نخواهد شد. صنعت فولاد، مادر دیگر صنعت ها بشمار می رود و التهاب در این بخش بر بازارهای دیگر نیز اثرگذار است؛ از این رو باید اجازه ندهیم که این بازار از کنترل خارج شود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، حاشیه ها بر سر تعیین قیمت محصولات فولادی در بورس کالا ادامه دارد. بر اساس آنچه که هفته گذشته رخ داد، شاهد آن بودیم که وزیر صنعت در حال حاضر علاقه ای به تغییر جهت قیمتی در بورس کالا ندارد و بر ادامه مسیر فعلی پافشاری می کند.

طی دو هفته گذشته، فعالان صنایع فلزی و غیر فلزی که در بازار معامله انجام می دهند، بر عبور از مسیر کنونی تأکید داشتند زیرا موجب ایجاد ناهماهنگی در بازار شده است. تنها دو گروه از این وضعیت راضی به نظر می رسند؛ یکی دلالان و دیگری فعالان صنایع پایین دست که توانسته اند محصول مورد نیاز خود را تأمین کنند! البته این موضوع نیز مشهود است که فعالان پایین دستی نیز نیاز خود را از بازار آزاد تأمین می کنند  و واقعیت آن است که این دسته از فعالان که مواد اولیه را با قیمت مناسب از بازار خریداری می کنند، محصول خود را با قیمت های نجومی به فروش می رسانند. این موضوعات نشان می دهد که سیاست قیمتی که وزیر صنعت در نظر گرفته برای مصرف کنندگان منفعتی در پیش ندارد. با این وجود، وزارت صنعت معتقد است که باید این روش ادامه داشته باشد و منطق آن نیز پایین نگه داشتن دستوری قیمت فولاد در بازار است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، نرخ ارز توافقی در بازار ثانویه را علت بروز مشکلات قیمتی کالاها دانست. وی در ادامه افزود: تفاوت موجود در قیمت ترجیحی دولت با قیمت مصرف کننده نهایی که با توجه به نرخ ارز در بازار ثانویه تعیین می شود، رانت اقتصادی بشمار می رود و به جز متضرر شدن آحاد مردم و واحدهای تولیدی، سودی در پی نخواهد داشت.

مدیر عامل بورس کالا در رابطه با حاشیه های پیش آمده بیان کرد: از پیشنهادهایی که موجب ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور شود، استقبال خواهیم کرد.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

محمد حسین برخوردار عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دخالت دولت در قیمت گذاری محصولات فولادی، بیان کرد: متأسفانه نزدیک به 40 سال است که دولتی ها بر قیمت گذاری کالاها دخالت دارند. به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، نرخ گذاری محصولات توسط دولت طی چند دهه اخیر رواج داشته است و هم اکنون نیز ادامه دارد.

حسین برخوردار در ادامه اظهار کرد: قیمت گذاری های دستوری در صنعت فولاد، رانت خواری را رواج داده است. مهم ترین عواقبی که این قیمت گذاری دارد، تأثیرگذاری بیش از اندازه نرخ ارز بر کالاها می باشد که موجب می شود قیمت ها با سرعت از محدوده حقیقی خود فراتر روند. این پدیده ای است که در اقتصاد ایران بارها شاهد آن بودیم.

وی با اشاره به مضرات دخالت دولت در فضای کسب و کار بخش خصوصی افزود: متأسفانه این دخالت ها موجب می شود تا تولیدکنندگان به این نتیجه برسند که تولید برایشان به صرفه نیست. این امر موجب می شود در گذر زمان نقدینگی کاهش یابد و در نهایت منجر به حذف تولیدکنندگان از چرخه اقتصادی شود. در نهایت کاهش تولید منجر به کمبود کالا خواهد شد و همانطور که طی ماه گذشته شاهد بودیم، این امر موجب افزایش بی رویه قیمت محصولات فولادی خواهد شد. طی چند ماه اخیر نیز، قیمت فولادهای آلیاژی با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

حسین برخوردار با تأکید بر اهمیت حمایت از تولید کننده بیان کرد: اگر از تولیدکنندگان حمایت صورت گیرد، برای برنامه ریزی در حوزه افزایش ظرفیت تولید تشویق خواهند شد و برای افزایش تولید محصولات خود تلاش بیشتری می کنند. اگر دولت از قیمت گذاری محصولات دست بردارد، طرف عرضه و تقاضا قیمت کالاها را تعیین می کند از این رو شاهد بهبود وضعیت بازار خواهیم بود و دست سوداگران و دلالان از این صنعت کوتاه خواهد شد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، پدیدار شدن دو دستوالعمل متضاد یکی از سوی بانک مرکزی و دیگری از سوی وزارت صمت موجب شد تا شیوه قیمت گذاری در بورس کالا با ابهام همراه شود. طی دو روز گذشته شاهد توقف عرضه محصولات فولادی در بورس بودیم؛ از این رو شنیده ها حاکی از ادامه این روند تا شفافیت کامل قیمت گذاری محصولات می باشد. 

اختلافات به وجود آمده بر سر سقف قیمت ها می باشد که بورس را به حاشیه کشانده است. تولیدکنندگان فولاد با توجه به نرخ دلار آزاد، به هر نحوی که می خواهند قیمت گذاری می کنند و سقف مجازی برای آن وجود ندارد. به همین دلیل تا شورای بورس جمع بندی کلی انجام ندهد و شفاف سازی نشود، محصولات در بورس عرضه نخواهند شد. رصد مجدد فرآیند معاملات و توقف عرضه محصولات، یکی از سخت ترین تصمیمات سازمان بورس طی سال های گذشته می باشد.

در بازارهایی همچون فولاد که ایران از بزرگترین تولیدکنندگان آن در جهان بشمار می رود، عدم توازن قیمت ها نشان از ضعف مدیریت بازار می دهد. همانطور که طی هفته های گذشته مشاهده کردیم، قیمت مقاطع فولادی هر روز با تغییر و تحول همراه بود. از جمله این تغییرات قیمت را می توان در محصولاتی همچون تیرآهن، میلگرد آجدار، فولادهای نسوز و فولادهای زنگ نزن مشاهده کرد.

واقعیت آن است که این کارشناسی مجدد معاملات به دلیل حمایت از مصرف کننده نهایی در بازار داخلی صورت گرفته است. مدیر نظارت بر سازمان بورس با اشاره به توقف عرضه محصولات عنوان کرد: این تصمیم به دلیل مغایرت قیمت گذاری بر مبنای نرخ آزاد ارز گرفته شده است و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و نمی توان زمان مشخصی برای پایان این تصمیم تعیین کرد زیرا تا زمانی که وزارت صنعت مغایرت ها را برطرف نکند، این تصمیم پا برجا خواهد بود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۵/۲۹


:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، اگر در جامعه ای به اندازه کافی سرمایه گذاری صورت نگیرد، رشد اقتصادی متوقف خواهد شد. سرمایه گذاری ها می توانند از نوع خارجی یا داخلی باشند اما جذب سرمایه های خارجی، مانعی برای سرمایه گذاران داخلی بشمار می آید. از جمله موانعی که فعالان و سرمایه گذاران بخش فولاد به آن اشاره کردند دشواری فرایندهای اقتصادی مانند کسب مجوز، ثبت شرکت، تغییر و اصلاح قوانین بدون اطلاع رسانی، عدم شفافیت بازار، کمبود نقدینگی و ... است.

علاوه بر موانع ذکر شده، صنعت فولاد در ایران با چالش های دیگری نیز دست به گریبان است. مسلما هرچه یک صنعت با مشکلات بیشتری مواجه باشد، بنیه آن کاهش پیدا می کند بنابراین کمتر امکان توسعه برای آن صنعت فراهم می شود. در وهله اول شدت سختی ورود به فضای کسب و کار عامل تعیین کننده ای برای ورود یک سرمایه به بخش اقتصادی بشمار می رود. واضح است محیطی توانایی جذب سرمایه را دارد که از لحاظ شاخص ها در سطح قابل قبولی قرار گرفته باشد. بنابراین مرحله اول برا جذب سرمایه، سهولت ورود به فضای کسب و کار در صنعت فولاد است.

در وهله دوم سرمایه گذار برای سرمایه گذاری باید از امنیت اقتصادی در بخش مربوطه، اطمینان یابد. شاخص هایی مانند ثبات در مقررات باید برقرار باشد تا سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری کاذب جذب نشوند. سرمایه گذاری مشتریان غیر مصرفی زمینه اصلی افزایش قیمت ها را فراهم می آورد. در واقع کیفیت چالش های یک صنعت می تواند دافع یا جاذب سرمایه گذار باشد. بنابراین سرمایه گذاران اعم از داخلی و خارجی زمانی وارد بازار یک کشور می شوند که امنیت در آن صنعت فراهم باشد و به آسانی بتوانند در فضای کسب و کار ورود کنند.

برای کسب بهترین نتیجه از سرمایه گذاری، باید صنعت مربوطه بدون چالش منفی ادامه به کار دهد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در گفتگویی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار فولادسازان وقت مناسبی پیدا کردند تا درآمدهای نجومی کسب کنند.دستوالعمل جدید دولت، سیستم جامع و کاملی دارد اما باید چند ماهی از اجرای آن بگذرد تا نتایج خوب آن را ببینیم. با توجه به اینکه بازار تشنه است، اگر عرضه و تقاضا به موقع باشد قطعا شاهد روند کاهشی قیمت ها خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: صادرات فولاد زمانی انجام می شود که نیاز داخل بطور کامل برطرف شود بنابراین باید انتظار کنترل قیمت از سوی دولت را داشته باشیم. دستوالعمل های ما از آغاز مردادماه ابلاغ شده و از هفتم مرداد به اجرا در آمده است؛ از این رو اگر این دستوالعمل ها کامل اجرا شود، بازار فولاد تنظیم خواهد شد.

سرقینی اظهار کرد: دستورالعمل های ما از سوی دلالان مورد هجوم قرار گرفته است چراکه آنها با سرمایه گذاری در صنعت فولاد و ذخیره محصولات فولادی موجب کمبود عرضه و افزایش قیمت ها شدند و با به نتیجه رسیدن این دستوالعمل ها سودی نصیبشان نخواهد شد.

طی چند ماه اخیر قیمت محصولات فولادی بطور چشمگیری افزایش یافت. بطوری که قیمت فولادهای ابزار سردکار، ابزار گرمکار، قیمت قالب پلاستیک و فولاد نسوز نیز با نوسانات قابل توجهی همراه بود. همین افزایش قیمت ها موجب شده تا تقاضای مصرفی و واقعی در بازار دیده نشود زیرا مصرف کنندگان توان پرداخت هزینه های بالا برای خرید محصولات مورد نیاز خود را ندارند و ترجیح می دهند، منتظر بازگشت ثبات در بازار بمانند. با توجه به دستوالعمل جدید دولت برای حمایت از صنعت فولاد، انتظارمی رود پس از چند ماه بازار کمی آرامتر شود و نتایج خوبی از این موضوع حاصل گردد. تمامی تولیدکنندگان بزرگ فولادی از جملهفولاد مبارکه و فولاد آلیاژی یزد نیز تحت تأثیر این التهابات قرار گرفته بودند که امید بر آن است پس از گذر زمان و نتیجه گیری مناسب، این کارخانه های تولیدی نیز به ثبات برسند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  •  


:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، ایران برای رسیدن به افق 1404 به سرمایه 9 میلیارد دلاری برای بخش معدن و فولاد نیاز دارد. در این میان سرمایه های خارجی یکی از مهم ترین منابعی بشمار میرفت که پس از برجام، فعالان فولاد به آن امید بسته بودند؛ بنابراین بازگشت تحریم ها می تواند تمامی اهداف این صنعت را تحت تأثیر قرار دهد.

برخی از کارشناسان فولاد معتقدند در این بازه زمانی باید صادرات به میزان 20 میلیون تن برسد، در حالی که با وجود تحریم ها نمی توان محصولات را به راحتی در بازارهای جهانی عرضه کرد و از طرفی هم امکان دارد که تولید از مرز 45 میلیون  تن عبور نکند! در گذشته فولاد ایران یکبار در معرض تحریم ها قرار گرفته بود اما شرایط کنونی از آن بسیار سخت تر است زیرا از ابعاد متفاوتی می تواند بر فولادسازان ایرانی فشار وارد کند.

در حال حاضر نیز خریداران فولاد از ایران برای بازپرداخت مبالغ صادراتی خود با مشکل مواجه هستند و با شروع دوباره تحریم ها، احتمالا مسیر ارز صادراتی به وارداتی تغییر خواهد کرد که باز هم می تواند صادرات را از خود متأثر سازد. این مسئله برای مدت زمان طولانی می تواند مشکل را برطرف سازد اما در میان مدت کارایی چندانی ندارد. 

برای برطرف سازی این مشکل می توان از یورو به جای دلار استفاده کرد اما اتحاد مالی اروپا و آمریکا در حوزه های بانکی مشکل ساز است و نمی توان در بلند مدت از این روش استفاده کرد. به ویژه آنکه در بلند مدت اروپا توانایی جایگزین جدید برای ایران را دارد.

با توجه به این مشکلات، میتوان گفت که تحریم ها تأثیر بسیاری در بازار فولاد دارد که می تواند در بلند مدت مشکل ساز باشد؛ از این رو باید هدف گذاری ها برای آینده فولاد کشور با تلاش بیشتری پیگیری شود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، اصلی ترین فعالیت شرکت فولاد مبارکه در حوزه تولید تختال و تبدیل آن به محصولات گرم و سرد است. طبق آمارها محصولات گرم بیشترین میزان فروش این شرکت را به خود اختصاص داده اند و بدین منظور شرکت برای تأمین بازار داخلی، فروش صادراتی محصولات خود را کاهش داده است بطوری که تنها ۲۰ درصد درآمد فولاد مبارکه مربوط به صادرات می شود.

فولاد مبارکه طی ماه گذشته ۵۰ درصد سهم فروش محصولات فولادی در بازار را به خود اختصاص داده و عمده ماده اولیه مصرفی خود همچون سنگ آهن و گندله را نیز در بازار داخلی تأمین کرده است. شرکت فولاد مبارکه به دنبال اجرای طرحی برای افزایش ظرفیت تولید است که از جمله این طرح ها پروژه سبا می باشد. این پروژه ۱۶۰۰ تن به ظرفیت فعلی شرکت اضافه خواهد کرد. همچنین توسعه سنگان برای تولید ۵ میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن نیز از طرح های مهم این شرکت محسوب می شود.

 نرخ های فروش این شرکت در تیر ماه برای محصولات گرم ۲,۷ میلیون تومان و برای محصولات سرد ۳ میلیون تومان در هر تن بوده است که نسبت به ماه گذشته رشد اندکی را تجربه کرده است. در نهایت با توجه به این این آمارها، شرکت فولاد مبارکه در چهار ماهه ابتدایی سال توانسته رشد ۴۵ درصدی در فروش محصولات خود داشته باشد.

اافزیش قیمت جهانی فولاد و  همچنین روند صعودی قیمت ارز و آزادسازی آن از جمله مواردی است که می تواند باعث سود آوری این شرکت شود اما از سوی دیگر مواردی نیز وجود دارد که می تواند آینده این شرکت را تحت تأثیر قرار دهد. از جمله کمبود آب در اصفهان، جنگ تجاری آمریکا و چین، افزایش تولید جهانی فولاد و شروع تحریم ها از سوی آمریکا که می تواند تأثیرات منفی به همراه داشته باشد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش شرکت فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، افزایش ۸۰ میلیون تنی تولید فولاد در کشور بیانگر تلاش بی وقفه مهندسان و متخصصان کشور است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این رشد افزود: ظرفیت تولید فولاد از ۱۲۲ به ۲۰۰ میلیون تن رسیده که بسیار امید بخش می باشد. 

محمد شریعتمداری در ادامه تصریح کرد: امروزه ما در تولید آهن اسفنجی نیز حرف اول را می زنیم بطوری که ۱۱۰ میلیون تن زنجیره فولاد با عملکرد ۷۰ درصد در دست اجرا است. هم اکنون مقدمات آغاز بهره برداری از احداث کارخانه کنسانتره سازی مجتمع ذوب آهن جنوب شرق فراهم است و این موضوع برای صنعت فولاد کشور بسیار مهم می باشد.

وی در ادامه بیان کرد: کار در بخش خصوصی که دقت و کیفیت سر لوحه آن است بسیار ارزان تر از کار در دولت است و من در واگذاری امور به بخش غیردولتی مشتاق تر هستم مگر آنکه بخش غیردولتی به دلیل محرومیت منطقه ریسک بالایی داشته باشد! بنابراین باید زمینه فعالیت در بخش های مختلف فراهم شود.

شریعتمداری با تقدیر از تلاش های بی وقفه مهندسان کشور بیان کرد: رسیدن به اهداف بزرگتر و افزایش تولید فولاد در ظرفیت های بالاتر نیازمند اراده ای قوی و تلاش متخصصان این بخش می باشد. کارخانه گندله سازی ذوب آهن جنوب شرق نیز می تواند در این مسیر کمک زیادی به صنعت فولاد کند. این بخش در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و با ظرفیت یک میلیون تنی توسط بخش خصوصی اجرا می شود.

معاون وزیر صنعت و معدن نیز تصریح کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی و فشارهای بین المللی روزهای سختی برای تولیدکنندگان سپری می شود اما این اتفاقات خوبی که در صنعت فولاد رخ داده است را نباید فراموش کنیم زیرا افزایش ظرفیت تولید فولاد در کشور موجب صعود رتبه ی جهانی ایران می شود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش شرکت فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، با توجه به التهابات بازار هفته سختی را می گذرانیم. در پی نوسانات غیر معقول بازار ارز، موج دوم تورم زودتر از قبل در حال شکل گیری است. در بازار فولاد نیز این موضوع مشهود است و قیمت ها به صورت نجومی در حال افزایش می باشد. قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۹۵۰۰ تومان در حال معامله می باشد و بازار فولاد نیز مانند دیگر بازارها به سمت نرخ دلار سوق پیدا می کند.

قیمت ورق گرم فولاد مبارکه نیز به صورت لحظه ای در حال افزایش است و از سوی دیگرقیمت ورق های وارداتی به دلیل مشکلات واردات روندی افزایشی دارد. تقاضای بالا برای شمش فولاد خوزستان در بورس این هفته، خبر از تداوم افزایش قیمت ها می دهد. ممکن است  هم اکنون کارخانه ها توانایی عرضه در بازار را داشته باشند اما با ادامه این روند مواد اولیه آنها دچار مشکل می شود و عرضه روند کاهشی پیدا خواهد کرد؛ البته در حال حاضر نمی توان حدود دقیقی از میزان عرضه در بازار فولاد ارائه کرد.

روند کلی بازار فولاد در جهان نیز به دلیل محدودیت های جدید چین، مسیر افزایشی در پیش گرفته است. این روند بسیاری از معامله گران را دچار تردید کرده است و موجب شده تا آنها برای خرید اطمینان نداشته باشند. 

این افزایش قیمت در بخش ضایعات فلزی نیز مشاهده می شود بطوری که در بخش شمش قیمت ها از دامنه وسیع تری برخوردار است. کارشناسان فولاد بر این باور هستند که کنترل قیمت ها امکان پذیر نیست و تنها موجب ایجاد بازار سیاه و رانت خواری خواهد شد. موضوع اصلی این است که با کاهش شدید ارزش پول مواجه شدیم و باید صبر کنیم تا طرف عرضه و تقاضا قیمت ها را مشخص کنند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

اسدالله فرشاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در گفتگویی با اشاره به وضعیت فولاد سازان در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری همه تولید کنندگان عزمشان را برای افزایش تولید جزم کرده اند. پیش بینی من هم افزایش تولید و بهره وری تولیدات در سال جاری می باشد. همچنین فولادسازان کشور در راستای افزایش بهره وری از نیروی انسانی و تولیدات نهایت تلاششان را خواهند کرد. در شرایط فعلی با وجود تحریم ها اعمال شده بر روی محصولاتی اعم از الکترود گرافیتی، تامین قطعات پیشرفته فولادی برای ریخته‌گری مداوم، برخی فروآلیاژها، برخی روغن‌های ویژه، برخی تجهیزات ابزار دقیق و تامین قطعات از سوی امریکا، فولاد سازان کشور همچنان به روند پیشرفت خود ادامه می دهند.

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، فرشاد در ادامه افزود: در حال حاضر در تلاش هستیم تا مجتمع های بزرگ فولاد سازی را در حاشیه خلیج فارس مانند مجتمع مکران و سهامداران فولاد قشم را ایجاد کنیم و چون ابعاد این پروژه ها بسیار عظیم می باشد و داشتن اهلیت برای سرمایه گذاران امری مهم است، در نتیجه تلاششان در این راستا بسیار زیاد می باشد.

وی در ادامه با اشاره به روند ساخت مجموعه چادرملو از سال ۱۳۹۲ تا کنون اظهار داشت: در شرایط فعلی مقایسه مجموعه سهامداران و کنسرسیوم‌هایی که با خانواده چادرملو در حال کار هستند، با سال ۱۳۹۲ اصلا قابل مقایسه نیست. در آن موقع تنها موضوع گندله و سنگ آهن بود اما با در حال حاضر سرمایه‌گذاری سنگین انجام شده طی سالهای اخیر و پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده چادرملو وارد حوزه فولادسازی نیز شد و ارزش داراییی‌های چادرملو فوق‌العاده افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در پایان درباره شرایط آهن و فولاد غدیر ایرانیان گفت: ر حال حاضر ما طرح افزایش ظرفیت را در دستور کار قرار داده ایم. همچنین فاز یک فولادسازی فولاد شاهرود راه‌اندازی شده است و در مورد گندله‌سازی بهاباد کار مهندسی تمام شد، ساخت داخل برخی اقلام شروع شده است و کارهای ساختمانی شروع است و اجرای آن هم به خوبی پیش می‌رود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازرار فولاد، میزان صادرات طی دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است بطوری در سال ۹۵ میزان صادرات ۶ میلیون تن و در پایان سال ۹۶ حدود ۸ میلیون تن ه ثبت رسیده است.

بد عهدی امریکا و پایبند نبودن به برجام موجب شد تا اهداف کشور ما که رسیدن به صادرات ۱۲ میلیون تن در سال ۹۷ بوده در هاله از ابهام قرار گیرد و در وضعیت نا مشخصی باشد. صادراتی که می تواند  با یک مدیریت و چشم انداز قوی جایگزین اقتصاد نفتی کشور گردد.

اگرچه مسئله تحریم برای کشور ما یک مسئله جدید نیست اما با توجه به وضعیت فعلی کشور برای حفظ بازار های صادراتی در بخش فولاد  باید تدابیر اصولی اندیشید. در نتیجه در این راستا باید راهکار های مختلفی را در دستور کار قرار دهیم. در این میان شاهد سهم بالای کشور های عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، شمال افریقا و جنوب شرق آسیا از بازار های صادراتی انواع محصولات فولادی کشور هستیم.

اگرچه برخی از کشور های اروپایی نیز فولاد کشور ما را وارد می کنند و می توان گفت در بازار های صادراتی فولاد ما سهم دارند. با توجه به این موضوع، باید موقعیت جغرافیایی این کشور ها را مورد بررسی قرار داد تا در صورتی که این کشور ها خواستار خرید محصولات فولادی ایرانی بودند بتوانیم سناریو های مختلفی را طراحی کنیم.

از جمله کار هایی که می توان در راستای همکاری با این کشور ها انجام داد عبارتند از: مبادله بر اساس پول کشور های خواستار محصولات فولادی ایران ایجاد بازار مشتر صادراتی با کشور ها، ایجاد هلدینگ های مشترک صادراتی در داخل و خارج از کشور.

با استفاده از این رهکار ها می توان مبادله ها را صورت داد و با تمام قوا به صادرات فولاد پرداخت.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، همانطور که طی روز های اخیر شاهدبوده اید بازار فولاد و مقاطع فولادی از ابتدای هفته روندی صعودی را در پیش گرفته است. اما این روند دلایل مختلفی دارد که از جمله این دلایل می توان چهار عامل را به عنوان مهم ترین عوامل عنوان کرد:

عامل اول تحریم الکترود می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر قیمت شمش دارد. این تاثیر گذاری گاها تا ۵ درصد نیز بوده است.

عامل سوم افزایش قیمت ها معامله سبد میلگرد ذوب آهن اصفهان با ده درصد رقابت می باشد که این عامل نیز موجب شد تا قیمت ها در بازار با افزایش مواجه شود.

عامل سوم نتیجه مذاکرات مسکو بوده که بر خلاف انتظارات مردم صورت گرفته است و بدنبال این نتیجه اظهارات دکتر ولایتی می باشد که جز عوامل افزایش قیمت ها محسوب می گردد.

عامل چهارم و آخر، تحریم های نفتی می باشد که قرار است تا چند روز آتی صورت گیرد که همین امر موجب شده تا ورود دلار نفتی به داخل کشور با مشکلاتی مواجه شود.

این چهار عامل، مهم ترین دلایل افزایش قیمت ها می باشند. طی اولین روز هفته جاری بسیاری از کارخانه های تولید کننده مقاطع فولادی از جمله کرمانشاه از اعلام قیمت ها خود داری کردند. این کارخانه ها دلیل این کار را عدم همکاری با شایعه گران در بازار فولاد اعلام نمودند. علت اصلی اتخاذ این تصمیم به دلیل فقدان هرگونه نشانه مثبت تاثیرگذار بر بازار امروز فولاد داخلی است.  و در کل زمانی که هیچ نشانه تاثیرگذاری مبنی بر بهانه ای برای افزایش قیمت تیرآهن ذوب آهن و سایر کارخانجات مشاهده نمی شود؛ دلیلی برای اشاعه این وضعیت و به نوعی کمک به بازارسازان وجود ندارد.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، علی رغم احتمال افزایش تحریم های کشور امریکا متقاضیان در منطقه خاورمیانه همچنان خواستار خرید بیلت ها فولادی تولید کشور ما هستند که در هفته گذشته چند محموله از این بیلت ها مورد معامله قرار گرفته است.

از جمله کشور هایی که خواستار بیلت فولادی ایران هستند می توان به کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس، شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا اشاره نمود. در شرایطی که کشور امریکا طی اطلاعیه پس از خروج از برجام اعلام کرد که در ماه اوت تحریم های جدید را بر علیه ایران به اجرا خواهد در اورد، فعالان این بازار نسبت به خرید فرآورده های فولادی نیمه تمام از سوی مشتریان آسیایی از ایران ابراز تردید کرده اند.

اما با این شرایط اعلام کرده اند که کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس برای پرداخت پول و حمل محموله هایشان از ایران و همچنین ادامه روند خریدمحصولات فولادی نیمه تمام از ایران راه های تازه ای خواهند یافت.

براساس آمار بدست آمده، در هفته اخر از ماه ژوئن مقدار قابل ملاحظه ای بیلت فولادی تولید ایران برای تولید در ماه اوت توسط شرکت ها و تجار خاورمیانه ای به قیمت هر تن ۴۹۸ تا ۵۰۳ دلار بر روشه عرشه فروخته شد.

محموله دیگری نیز بوسیله یک تاجر در منطقه بر روی عرشه به فروش رسید که قیمت هر تن آن ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار گزارش شده است.

گزارشات بدست آمده از سوی متال بولتن حاکی از کاهش قیمت بیلت فولادی صادراتی ایران در اخرین هفته ماه ژوئن می باشد که با ۷ دلار کاهش به قیمت ۴۸ تا ۵۰۵ دلار بر روی عرشه فروخته شده است.

در این شرایط بخش اعظمی از ورقه های فولادی تولیدی ایران به جنوب شرق آسیا صادر می شود و قیمت ثبت شده در آخرین پیشنهادات ۵۰۵ دلار بر روی عرشه بوده است. مشتریان ورقه های فولادی در جنوب شرق آسیا گفتند، ورقه های فولادی ایران با احتساب هزینه حمل ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار است و قیمت آن برای تحویل بر روی عرشه نیز ۵۰۵ تا ۵۱۰ دلار می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، در حال حاضر روند کاهش قیمت ها در بازار فولاد که تا قبل از این به عنوان فاز تعدیل و ثتبیت یاد می شد، در حا رخ نمایی در این بازار می باشد. در حقیقت روند کاهشی قیمت ها پس از حدود سه هفته افزایش قیمت در شرایطی اتفاق افتاده است که این بازار قبل از این از عوامل روانی، واقعی و غیر واقعی در مسیر افزایش قیمت ها استفاده می کرد.

طی روز های اخیر شاهد افت جدی قیمت ها در این بازار بوه ایم. این کاهش قیمت ها تا جایی رخ داد که نرخ مصنوعات فولادی از قبیل میلگرد حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه نمود. بدین معنی که قیمت میلگرد در این بازار از سقف قیمت تا کف قیمت حدود ۳۰۰ تومان کاهش یافته است. این اتفاقات در حالی اهمیت پیدا خواهد کرد که به روند افزایش قیمت در این بازار توجه شود.

افزایش قیمت ها در سه هفته اخیر با دوره های دیگر تفاوت هایی داشته است. بدین معنی که در ابتدای این دوره قیمت ها بصورت شتاب زده افزایش یافت و پس از آن به ثبات رسید و موجب وقفه در روند این بازار شد. اما بعد از آن باز هم شاهد افزایش قیمت در این بازار بودیم.

چنانچه بخواهیم روند کاهشی قیمت ها را مورد بررسی قرار دهیم،بعید نیست قرینه شرایط قبلی به وقوع بپیوندد. یعنی «دو مرحله رشد قیمت‌ها» در بازار فعلی هم به دو مرحله «کاهش نرخ» تبدیل شود. بصورتیکه بازار یک روند «کاهش قیمت» داشته باشد و بعد از آن یک «ثبات مقطعی» و در پله بعدی یک کاهش نرخ دیگر. این اتفاق شاید برای بازار فولاد یک مقدار عجیب باشد، چرا که این شرایط را در گذشته به این صراحت و قرینگی تجربه نکرده بود.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، زنجیره فولاد نیازمند برنامه ریزی در بخش بهره برداری معادن تا خط تولید انواع فولاد می باشد. این روند می تواند ارزش افزوده چشمگیری را در این زنجیره ایجاد کرده و در اختیار اقتصاد قرار دهد. این در حالی است که در ایران اگرچه کارشناسان سندی مشخص در زمینه دستیابی به اهداف بلند مدت فولادی تنظیم کرده اند اما برخی حلقه ها با پروژه ها تناسب ندارند و رسیدن به این اهداف را مبهم می کنند.

سیدرضا شهرستانی عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در این مورد بیان کرد: صنعت فولاد به عنوان یکی از شاخصه های توسعه اقتصادی در سراسر کشور به شمار می آید به طوری که تولید و مصرف این محصول نشان دهنده میزان توسعه یافتگی اقتصادی یک منطقه یا کشور می باشد. ایران نیز با در نظر گرفتن امکانات خود، برای رونق صنعت فولاد برنامه ریزی کرده و برای رسیدن به اهداف صنعت فولاد نیازمند سرمایه است. یعنی اگر برای جبران عقب افتادگی در صنعت فولاد کشور به دنبال راهکار هستیم، باید برای تکمیل ظرفیت های مورد نظر به دنبال جذب سرمایه های داخلی یا خارجی باشیم.

وی در ادامه افزود: تأمین سرمایه مورد نیاز جهت تکمیل زنجیره فولاد کشور تا افق ۱۴۰۴ به گونه است که برای تکمیل طرح کنسانتره سازی، گندله سازی، آهن سازی و فولاد سازی به ترتیب حدود ۲، ۱,۳، ۱.۷ و ۳.۸ میلیارد یورو نیاز داریم. حال با در نظر گرفتن این آمارها باید تأکید کنم که مسئولان اگر برنامه ریزی دقیق و متناسب انجام ندهند، صنعت فولاد نمی تواند به این اهداف دست پیدا کند.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، زنجیره فولاد نیازمند برنامه ریزی در بخش بهره برداری معادن تا خط تولید انواع فولاد می باشد. این روند می تواند ارزش افزوده چشمگیری را در این زنجیره ایجاد کرده و در اختیار اقتصاد قرار دهد. این در حالی است که در ایران اگرچه کارشناسان سندی مشخص در زمینه دستیابی به اهداف بلند مدت فولادی تنظیم کرده اند اما برخی حلقه ها با پروژه ها تناسب ندارند و رسیدن به این اهداف را مبهم می کنند.

سیدرضا شهرستانی عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در این مورد بیان کرد: صنعت فولاد به عنوان یکی از شاخصه های توسعه اقتصادی در سراسر کشور به شمار می آید به طوری که تولید و مصرف این محصول نشان دهنده میزان توسعه یافتگی اقتصادی یک منطقه یا کشور می باشد. ایران نیز با در نظر گرفتن امکانات خود، برای رونق صنعت فولاد برنامه ریزی کرده و برای رسیدن به اهداف صنعت فولاد نیازمند سرمایه است. یعنی اگر برای جبران عقب افتادگی در صنعت فولاد کشور به دنبال راهکار هستیم، باید برای تکمیل ظرفیت های مورد نظر به دنبال جذب سرمایه های داخلی یا خارجی باشیم.

وی در ادامه افزود: تأمین سرمایه مورد نیاز جهت تکمیل زنجیره فولاد کشور تا افق ۱۴۰۴ به گونه است که برای تکمیل طرح کنسانتره سازی، گندله سازی، آهن سازی و فولاد سازی به ترتیب حدود ۲، ۱,۳، ۱.۷ و ۳.۸ میلیارد یورو نیاز داریم. حال با در نظر گرفتن این آمارها باید تأکید کنم که مسئولان اگر برنامه ریزی دقیق و متناسب انجام ندهند، صنعت فولاد نمی تواند به این اهداف دست پیدا کند.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، زنجیره فولاد نیازمند برنامه ریزی در بخش بهره برداری معادن تا خط تولید انواع فولاد می باشد. این روند می تواند ارزش افزوده چشمگیری را در این زنجیره ایجاد کرده و در اختیار اقتصاد قرار دهد. این در حالی است که در ایران اگرچه کارشناسان سندی مشخص در زمینه دستیابی به اهداف بلند مدت فولادی تنظیم کرده اند اما برخی حلقه ها با پروژه ها تناسب ندارند و رسیدن به این اهداف را مبهم می کنند.

سیدرضا شهرستانی عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در این مورد بیان کرد: صنعت فولاد به عنوان یکی از شاخصه های توسعه اقتصادی در سراسر کشور به شمار می آید به طوری که تولید و مصرف این محصول نشان دهنده میزان توسعه یافتگی اقتصادی یک منطقه یا کشور می باشد. ایران نیز با در نظر گرفتن امکانات خود، برای رونق صنعت فولاد برنامه ریزی کرده و برای رسیدن به اهداف صنعت فولاد نیازمند سرمایه است. یعنی اگر برای جبران عقب افتادگی در صنعت فولاد کشور به دنبال راهکار هستیم، باید برای تکمیل ظرفیت های مورد نظر به دنبال جذب سرمایه های داخلی یا خارجی باشیم.

وی در ادامه افزود: تأمین سرمایه مورد نیاز جهت تکمیل زنجیره فولاد کشور تا افق ۱۴۰۴ به گونه است که برای تکمیل طرح کنسانتره سازی، گندله سازی، آهن سازی و فولاد سازی به ترتیب حدود ۲، ۱,۳، ۱.۷ و ۳.۸ میلیارد یورو نیاز داریم. حال با در نظر گرفتن این آمارها باید تأکید کنم که مسئولان اگر برنامه ریزی دقیق و متناسب انجام ندهند، صنعت فولاد نمی تواند به این اهداف دست پیدا کند.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، وضعیت بوجود آمده در بازار ارز موقعی تاثیراتش را بر بخش معادن کشور نشان خواهد داد که این بخش از اقتصاد کشور با وجود قدرت بسیاری که دارد همچنان از ثبات کافی برای ایستادگی در مقابل عوامل بیرونی برخوردار نیست. کشور ما با وجود این که جزء 10 کشور برتر جهان از لحاظ تنوع مواد معدنی می باشد، اما تا به امروز نتوانسته از تثبیت معادن خود به عنوان درآمد اصلی استفاده کرده و در مسیر توسعه پایدار معادن حرکت کند.

برای اینکه ضعف بخش معدن کشور را بهتر درک کنیم می توان به کمبود اطلاعات پایه مورد نیاز برای گسترش پهنه معادن اشاره نمود. از زمان انقلاب تا سال 1382، اکتشافات هوایی کشور در غفلت بوده است. با وجود اینکه توسعه اکتشافات هوایی به روش جدید می تواند در تولید محصولات معدنی کمک شایانی کند و میزان تولیدات را تا سه برابر افزایش دهد، اما در حال حاضر شاهد سرعت کم فعالیت های معطوف به اکتشافات هستیم.  

در سال 83 سازمان زمسن شناسی و اکتشافات معدنی کشور نقشه یک‌میلیونیم پتانسیل معدنی کشور را انتشار داد و در سال 96 ز اطلس نقشه‌های پتانسیل‌دار معدنی کشور در مقیاس یکصد هزارم رونمایی کرد. یکی از ضعف های دولت در این بخش کمبود اکتشافت معدنی و توسعه بخش معدن می باشد. در حقیقت چیزی که به وضوح مشخص است، این است که مسئولین بخش معادن بجز شرکت های نیمه خصوصی که خود از سرمایه گذاری های بورسی منفعت می برند، سرمایه چشمگیری برای ایجاد طرح های توسعه ای ندارند و بزرگترین متولی معدن که خود دولت است، هنوز نتوانسته بدهی های خود را به پیمانکاران و کارگران پرداخت کند.

با توجه به وضعیت بوجود آمده، همچنان شاهد برخی از اقدامات ناگوار هستیم. در حال حاضر علی رغم عدم مدیریت معادن کشور، در مواردی که تحولات جهانی موجب پیشرفت و سوددهی شده است، دولت با وضع قوانینی از قبیل عوارض صادراتی موجب توقف معادن شده و در خواست سهم کرده است.

سال جاری در شرایطی به استقبال روز صنعت و معدن رفتیم که اتفاقات اقتصادی جهانی و داخلی وضعیت را برای معدن داران بسیار سخت کرده است. وضعیت بوجود آمده در بازار ارز تاثیرات بسیاری بر روابط معدنکاران ایرانی و جهانی گذاشته است که این امر در نهایت موجب افزایش قیمت فعالیت‌های معدن‌کاری و در نتیجه کاهش رقابت‌پذیری محصولات معدنی خواهد شد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

مقایسه وضعیت بازار فولاد در سال 96 و 97 حاکی از افزایش میزان تقاضا در بورس کالا در کنار آرامش عرضه و معامله طی سال 97 می باشد.

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، افزایش تقاضا در سال 97 نشان دهنده اتفاقات جدیدی در این بازار می باشد. اتفاقاتی که در برگیرنده نکاتی بوده و بررسی آن ها موجب تسهیل تصمیم گیری در این بازار طی دوره های آتی خواهد شد.

آمار های بدست آمده از سوی بورس کالا حاکی از افزایش 2.3 درصدی تقاضا محصولات فولادی طی 3 ماهه ابتدایی سال جدید می باشد. این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود 79 درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش تقاضا در حالی است که در این دوره میزان معاملات نسبت به سال گذشه افزایش چشمگیری نداشته است.

میزان عرضه محصولات فولادی در بورس کالا طی سه ماهه ابتدایی سال جدید حدود یک میلیون و 723 هزار و 925 تن گزارش شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و 685 هزار و 345 تن ثبت شده است. این میزان اگرچه از افزایش 38 هزار و 580 تنی خبر می دهد اما در مقابل خود با دو میلیون و 962 هزار و 894 تن تقاضا رو به رو بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سه ماهه ابتدایی سال 96 حدود یک میلیون و 305 هزار و 894 تن افزایش داشته است. بدین معنی که این افزایش تقاضا در کل 79 درصد ثبت شد ه است. رقمی بزرگ که تقاضا را در برابر ثبات نسبی عرضه‌ها نشان می‌دهد.

طبق آمارهای بدست آمده از بورس‌کالا در فاصله یک‌سال گذشته میزان عرضه با تغییر زیادی مواجه نشده است، این در حالی است که در بخش تقاضا به‌شدت شاهد رشد هستیم.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون فولاد ابزار سردکار، فولاد ابزار گرمکار، فولاد قالب پلاستیک و ... با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان درباره میزان عرضه و تقاضا، و همچنین علت بالا رفتن قیمت انواع محصولات فولادی در گفتگویی اظهار داشت: طی سال جاری ما افزایش قیمت نداشته ایم و میزان تقاضا در کشور درحد معقول می باشد. چنانچه در حوزه تولیدات داخلی صادرات نداشته باشیم، با مازاد تولید مواجه خواهیم شد که این امر می تواند موجب ایجاد مشکلاتی در روند کاری کارخانه ها شود. چنانچه این اتفاق رخ دهد، کارخانه های تولید کننده باید زمان کار خود را کاهش داده و یا محصولاتشان را در انبار ها ذخیره کنند. در نتیجه در حال حاضر به اندازه مصرف داخل تقاضا نیز وجود دارد.
محمد آزاد در ادامه با اشاره به افزایش قیمت محصولات فولادی عنوان کرد: در حال حاضر در پی افزایش نرخ دلار شاهد افزایش قیمت در بازار فولاد هستیم. در حوزه انواع محصولات فولادی، تمامی مواد اولیه در داخل کشور به تولید می رسد و در داخل تامین می گردد اما بدلیل وجود صادرات امکان نادیده گرفتن نرخ های جهانی وجود ندارد.
وی افزود: در شرایط فعلی قیمت هر تن شمش آهن در جهان حدود 510 تا 540 دلار است که نرخ ثابتی نمی باشد. در داخل کشور نیز قیمت شمش را برحسب جهانی اعلام می کنند نه با نرخ ارزی که دولت تعیین می کند. زیرا در صورتی که بخواهند قیمت ها را با نرخ 4200 تومانی دولت محاسبه کنند، از مقداری که بسیار کمتر می شود. اما چنانچه قیمت دلار بر حسب بازار ازاد محاسبه گردد، قیمت ها بالاتر خواهد بود. اگرچه در حال حاضر برای محاسبه قیمت ها میانگین را در نظر می گیرند تا نرخ مناسبی را اعلام کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو شمش فولاد با نرخ ارز دولتی، حدود ۲۳۰۰ تومان می باشد اما آن را با بهای ۲۵۰۰ تا ۲۵۵۰ تومان وارد بورس می‌کنند و زمانی که در بورس معامله می‌شود ۹درصد ارزش‌افزوده هم به آن اضافه می‌شود.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، افزایش نا آرامی های تجاری میان دو کشور چین و آمریکا طی ماه های اخیر موجب شده تا بازار فلزات نیز با بحران های شدیدی مواجه شود. بصورتیکه براساس بررسی های صورت گرفته، قیمت فولاد و سنگ آهن از ابتدای ماه مارس تا به امروز با نوسانات بسیاری زیادی رو به رو شده است.

در این میان نرخ محصولات فولادی در بورس شانگهای طی روز های اخیر بیشترین کاهش را از 29 مارس تا ه امروز داشته که این میزان کاهش 4.3 درصد گزارش شده است. این در شرایطی است که نرخ سنگ آهن در بورس دالیان از 3 مارس با کاهش 6.4 درصدی مواجه شده است.

 با توجه به وضعیت بوجود آمده در بازار، می توان پیش بینی کرد که بازار فولاد و سنگ آهن جهانی در سه ماه آینده روندی کاهش خواهد داشت که این موضوع برای این بازار ها امری نگران کننده می باشد. طی یک ماه اخیر نرخ سنگ آهن در بازار نقدی حدود 3 درصد کاهش یافت و به رقم 64 دلار و 93 سنت رسید که از قیمت از 20 نوامبر تا به امروز کمترین نرخ می باشد.

به عقیده برخی از کارشناسان این حوزه، در حال حاضر یکی از مهم ترین نگرانی ها در بازار که موجب عدم تحرک این بازار شده است، تدام جنگ تجاری میان امریکا و چین می باشد. در حال حاضر کشور امریکا با وضع تعرفه 25 درصدی بر روی وارداتش موجب شده تا با کشور چین به مشکل برخورد.

در حال حاضر این دوکشور بر روی برخی از محصولاتشان از قبیل محصولات پتروشیمی، خودرویی و حتی کشاورزی و صنعتی اقدام به وضع تعرفه های تلافی جویانه کرده اند. این اتفاق تاجایی ادامه پیدا کرد که در نهایت این دو کشور از طریق مذاکره بین رؤسای جمهور صلح کردند تا بتوانند بدین وسیله تعرفه های تجاری را کاهش دهند. با وجود دیدار فوق، بنظر می آید این عمل نمایشی بوده، چراکه در حال حاضر شاهد افزایش تعرفه های تجاری میان دو کشور هستیم.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

بزرگ ترین تولید کننده انواع فولاد های آلیاژی در ایران و خاورمیانه شرکت فولاد آلیاژی ایران می باشد که  شرکت فولاد حامیران عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران را داراست. شرکت فولاد آلیاژی ایران از مدرن ترین کارخانه های تولیدی است که در سال 1378 تاسیس شد.
به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، از مجهز ترین و پیشرفته ترین کارخانه های فولاد سازی می توان به کارخانه فولاد سازی نورد مقاطع سنگین، نورد مقاطع سبک، عملیات حرارتی و تکمیل کاری اشاره کرد که از سطح دانش فنی بالایی برخوردار هستند و فولاد های آلیاژی و مخصوصی را با کیفیت برتر و بر اساس استاندارد های جهانی به تولید می رسانند. محصولات فولاد آلیاژی در بخش هایی از قبیل صنایع خودرو سازی، ماشین سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، ابزارسازی، نیروگاهی، ریلی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی و سایر صنایع ویژه کاربرد بسیار زیادی دارد. 
مهندس مرتضی محمدی، مدیر عامل فولاد آلیاژی ایران طی گفتگویی به اعلام برنامه سال آینده این شرکت در حوزه تولید، فروش، صادرات و طرح های توسعه این واحد تولیدی پرداخت.
 مدیر عامل فولاد آلیاژی ایران عنوان کرد: براساس برنامه ریی های صورت گرفته در سال گذشته، شرکت فولاد آلیاژی توانست در سال 96 به تولید 400 هزار تن انواع محصولات فولادی دست یابد که از این میزان حدود 330 هزار تن فروش داخلی و 7 هزار تن فروش صادراتی داشته است.

وی در ادامه افزود: این مجموعه دارای سطح بالای دانش فنی و همچنین محصولات خاص و منحصر به فردی می باشد به همین دلیل طبق آمار تولیدی، از کل تولیدات این شرکت حدود 90 درصد برای فولاد های آلیاژی بوده و 10 درصد دیگر آن به محصولات صنعتی و ساختمانی اختصاص داده شده است.
مرتضی محمدی در ادامه با اشاره به اهداف فولاد آلیاژی برای سال جاری اظهار کرد: برنامه سال جاری افزایش تولید 20 درصدی و به عبارتی تولید 535 هزار تن مذاب می باشد. براساس چشم انداز سال 97، قرار است میزان فروش این مجموعه در سال جاری به 460 هزار تن انواع محصولات فولادی رسد. برای رسیدن به این اهداف علی الخصوص در بخش تولید، پروژه هایی در بخش های تجهیزات، سیستم ها، نیروی انسانی و بروز رسانی اطلاعات در مجموعه در حال اجرا و فعالیت هایی در این زمینه نیز آغاز شده است.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، از جمله مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد، عدم هماهنگی بخش های مختلف و همچنین عدم اولویت بندی در برنامه ریزی های اقتصادی می باشد که از جمله این نبود اولویت و هماهنگی را می توان صادرات گاز به عمام دانست.

کیوان جعفری طهرانی در اینباره عنوان کرد: با توجه به سهم مشخص شده ایران در بازار محصولات معدنی و صنایع معدنی و همچنین شرایط جدید بازگشت از تحریم ها، در این وضعیت رقبا بیکار نخواهند بود و در این شرایط از دست رفتن سهم کشور در بازار های صادراتی امری حیاتی می باشد.

این کارشناس حوزه معدن و فولاد در ادامه عنوان کرد:در حال حاضر بدور از تمام تحریم ها، کشور ما صادرات 15 تا 20 میلیون تنی را در چشم انداز 1404 در دستور کار خود قرار داده است. اما این مساله نباید فراوموش شود که کشور هایی از قبیل کشور های آسیای غربی علی الخصوص هندوستان و همچنین کشور های خاورمیانه و شمال آفریقا علی الخصوص شیخ نشین های خلیج فارس نیز طرح جامع فولاد و آلمینیوم را در دستور کارشان دارند و در یپاین میان نباید از اهداف آن ها غافل شد.

 وی افزود:کشور هندوستان ابر پروژه ای در دستور کار خود قرار داده است که تا سال 2025 بتواند 220 میلیون تن فولاد را به تولید رسانده و این میزان را در سال 2031 به 300 میلیون تن رساند. همچنین طرح جامع فولاد 15 میلیون تنی عربستان قرار است در سال 2030 محقق شود که تولیداتشان 20 میلیون تن افزایش خواهد یافت. قطر نیز در طرح جامع فولادی خود قرار است میزان تولیداتش را افزایش دهد که البته رقم آن چندان قابل توجه نمی باشد. اما کشور های بحرین و امارات متحده عربی طرح جامع تولید المینیوم را در دستور کار خود دارند که کشور امارات قرار است طی برنامه ای میزان تولید آلمینیوم خود را از 1.5 میلیون تن به 6 میلیون تن در سال 2025 رساند و این کشور را به بزرگ ترین کشور تولید کننده شمش آلمینیوم در جهان مبدل سازد. همچنین طرح جامع فولاد از سوی سلطان‌نشین عمان، از جمله این طرح‌ها و پروژه‌هاست که هر یک رقیبی برای صنعت فولاد و آلومینیوم کشور به‌حساب می‌آیند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، طی سال های اخیر میزان تجارت جهانی ورق آلیاژی با افزایش مواجه شده است. اما این افزایش از سال 2013 به بعد نمایان شد. به دنبال بالا رفتن میزان تقاضا در بازار ورق آلیاژی، شاهد افزایش صادرات جهانی در این حوزه بودیم و کشور چین با بالا بردن صادراتش توانست میزان تقاضای جهانی را تامین کند. پس از افزایش میزان صادرات در کشور چین، صادرات این کشور در سال 2014 حدود 93 درصد افزایش یافت. میزان صادرات جهانی ورق آلیاژی چین در سال 2013، 32  درصد بوده است که این میزان در سال 2014 به 42 درصد افزایش یافت.

تغییرات صادرات فولاد آلیاژی

ورق های آلیاژی دارای طیف وسیعی از خواص و ویژگی ها هستند هر برای تولید آن ها باید به فولاد عنصری مشخص افزود. این تنوع در ویژگی ها موجب شده تا کاربردهای این محصول افزایش یابد. میزان تجارت جهانی این ورق ها طی سال های اخیر با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده است. بالا رفتن میزان تقاضای این محصول فولادی موجب افزایش تجارت آن شده است. اگرچه این تغییرات تنها در محدوده مقدار ورق آلیاژی صادر شده نبوده و صادرات این محصول موجب پیداش کشور های جدیدی شده است. منطقه خاورمیانه نیز طی سال گذشته افزایش واردات ورق آلیاژی را تجریه کرد و دو کشور ایران و ترکیه تقریبا تمامی این افزایش را محقق ساختند.

یزان نرخ رشد سالانه ورق آلیاژی طی سال های 2012 تا 2016 حدود 11.4 درصد بوده است. میزان تجارت ورق ها در سال 2016 حدود 49 میلیون و 454 هزار تن گزارش شده است که از این میزان حدود 96 درصد آن برای پهنای بیشتر از 00 میلی متر بوده است. همچنین در سال 2014  میزان تجارت جهانی ورق آلیاژی افزایش 43 درصدی داشته و از 30 میلیون تن در سال 2013 به 40 میلیون تن در سال 2014 رسید

افزایش میزان تجارت ورق آلیاژی طی سال‌های اخیر ناشی از افزایش تقاضا بود که البته با توجه به افزایش چشم‌گیر تجارت ورق آلیاژی چین، این کشور پاسخگوی رشد تقاضای جهانی بود. افزایش صادرات چین در سال 2014 با افزایش سهم این کشور از کل مبادلات بین کشوری نیز همراه بود. در سال 2013 سهم کشور چین از صادرات جهانی ورق آلیاژی 32 درصد بود که در سال 2014 به 43 درصد و در سال 2015 به 45 درصد افزایش یافت. با این احتساب چین عمده رشد تجارت جهانی ورق آلیاژی در سال‌های اخیر را محقق کرده است.

برای استعلام قیمت محصولاتی از قبیل،  قیمت فولاد مبارکه اصفهان ، قیمت فولاد آلیاژی یزد ، قیمت فولاد آلیاژی  و دیگر محصولات می توانید با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید. همچنین شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد الیاژی یزد می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، یکی از موضوعاتی که در صنعت فولاد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد مساله نقدینگی و سرمایه گردش است.
در شرایط فعلی تولید کنندگانی که میزان مصرف شمش یا مواد اولیه الیاژی پایینی دارند(به غیر از قطعات یـدکی، الکتـرود و مواد اولیه ‌ای مثل فروآلیاژهای سیلیسی و فرومنگنز که وارداتی است) دارای گردش مالی متوسطی هستند، اگر چه در این واحد ها میزان قیمت انواع قراضه و همچنین میزان نوسان آن در روند کاریشان بسیار تاثیر گذار می باشد.
همچنین در صورتی که مواد مورد نیاز این واحد ها کمیاب یا گران شوند قدرت مالی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در این باره می توان الکترود را مثال زد که پس از مدت ها کمیاب شدن به بازار وارد شد و قیمت آن با افزایش مواجه گردید. این الکترود ها به نوبه خود بسیار حائض اهمیت می باشد و چنانچه نتوانیم آن را تولید کنیم شرایط کار برای واحد های تولید بسیار دشوار می شود.
از نظر منابع مالی، با توجه به این که بیشتر تولید صنایع فولادی طبق سرمایه در گردش و مواد اولیه آنهاست، سهم بالایی از قیمت تمام‌ شده را مواد اولیه به خود اختصاص می ‌دهد.
این در شرایطی است که چنانچه سرمایه در گردش واحد های تولید کننده بوسیله دریافت وام با بهره بالا تامین شود، تاثیر بسزایی در قیمت نهایی محصولات خواهد گذاشت که موجب کاهش قدرت رقابت پذیری خواهد شد.
شرکت های تولیدی کوچکی که میزان تولیدات آن ها تا سقف 100 تا 150 است، میزان سرمایه در گردش پایین و قراضه کمی در اختیار دارند تا بدین وسیله بتوانند نوسانات قیمت آن را جبران کنند.
همچنین چنانچه این تولید کنندگان قصد گرفتن وام برای سرمایه در گردش خود را داشته باشند، رقابت را در این حوزه از دست خواهند داد.

برای استعلام قیمت محصولاتی از قبیل،  قیمت فولاد مبارکه اصفهان ، قیمت فولاد آلیاژی یزد ، قیمت فولاد آلیاژی  و دیگر محصولات می توانید با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید. همچنین شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد الیاژی یزد می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 32 صفحه بعد