نوشته شده توسط : hamiransteel

ذوب آهن اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی ترین تولیدکنندگان فولاد در کشور ، به شرایط نسبتا مناسبی رسیده است. این شرکت علاوه بر فروش داخلی نسبتا مناسب خود در 7 ماه ابتدای سال جاری، همراه با رشد قابل توجه صادرات توانسته است روزهای نسبتا مناسبی را تجربه کند و امیدوار است که پس از مدت‌ها از فاز زیان‌ دهی خارج و به فاز سوددهی وارد  می شود.

ذوب آهن اصفهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات طویل در کشور است اما طی 3 سال گذشته به‌علت رکود شدید در صنایع فولادی کشور و نیز کاهش مصرف محصولات طویل ، با شرایط نامناسبی مواجه شده بود؛ به‌طوری که در فروش داخلی و صادرات با مشکلات زیادی روبه رو شد. اما این شرکت از اواخر سال گذشته تاکنون توانسته به وضعیت خود سامان ببخشد. این ساماندهی با افزایش میزان فروش و صادرات، تا حد زیادی توانسته است با فروش داخلی و نیز فروش صادراتی، شرکت را به وضعیت مطلوبی برساند.

هر چند که ذوب آهن هنوز فاصله ی زیادی با وضعیت آرمانی دارد ، اما روند فروش داخلی این شرکت به بهبود وضعیتش کمک شایانی کرده است و همچنین  افزایش قیمت فولاد طی یک سال اخیر،  به روند رو به رشد و شکوفایی دوباره این شرکت را کمک کرده است. فروش داخلی شرکت ذوب آهن در مقایسه با سال گذشته کاهش 24 هزار تنی را نشان می‌دهد؛ اما هنگامی که افزایش حدود 50 درصدی قیمت فولاد نیز با فروش در نظر گرفته می‌شود، مشخص می‌شود که این شرکت توانسته درآمد فراوانی را کسب کند. با این حال نباید تلاش برای بهبود شرایط بازار داخلی را نادیده گرفت ، به طوری که در برخی از مقاطع زمانی ذوب آهن توانست خود را یکی ازعرضه‌کنندگان برتر در بورس کالا باشد.

نگاهی به تولیدات ذوب آهن در 7 ماه اخیر

طی 7 ماه نخست سال 1396 این شرکت ، حدود 595 هزار تن انواع محصول فولادی را در بورس کالا عرضه کرد که در مقابل آن 871 هزار تن تقاضا وجود داشت. با این حال ذوب آهن توانست حدود 589 هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند و روند تقاضا حاکی از آن است که بازار محصولات طویل فولادی تا حد زیادی بهبود یافته است و ذوب آهن می‌تواند به آینده امیدوارتر شود. در این میان سبد میلگرد و تیرآهن بیشترین عرضه و معامله را به خود اختصاص داده بود. این محصول به میزان 369 هزار تن عرضه شد که تقاضایی در حدود 515 هزار تن داشت و در نهایت نیز تمامی این محصول به فروش رفت .

محصولات ذوب آهن در بورس کالا

یکی دیگر از محصول هایی که ذوب آهن عرضه کرد ، تیر آهن بود که 73 هزار تن از آن را در بورس کالا عرضه کرد که 127 هزار تن تقاضا داشت و تقریبا تمامی این محصول نیز مورد معامله قرار گرفت. انواع میلگرد نیز از سوی این شرکت به میزان 59 هزار تن عرضه شد که 80 هزار تن تقاضا داشت و این محصول نیز به طور کامل معامله شد. سبد مخلوط نیز به میزان 47 هزار تن عرضه شد که 41 هزار تن تقاضا داشت و به همین میزان نیز معامله صورت گرفت. سبد ناودانی نیز به میزان یک هزار و 600 تن عرضه شد که این محصول نیز به فروش رفت. شمش بلوم نیز به میزان 10 هزار تن عرضه شد که تقاضایی در حدود 30 هزار تن داشت و این محصول نیز به طور کامل معامله شد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، محصولات فولادی دارای دو مشخصه ی اصلی است . در وحله ی اول به این موضوع اشاره دارد که : تقاضا در بازار محصولات فولادی در حال حاضر به میزان استاندارد عرضه نزدیک نشده است . در داده کاوی راجع به این موضوع به این نتیجه رسیده ایم که این مورد به دلیل پایین بودن تقاضا در بخش دولتی و نبود رشد ساخت و ساز در بخش مسکن بوده است . در صورتی که این دو مساله روند بهبودی نداشته باشد ، به جز تقاضای خرد در بازار ، تقاضای عمده ای را مشاهده نخواهیم کرد .

به گفته ی فعالان بازار فولاد در سالهای اخیر  ،  حجم بودجه های عمرانی به سمت پروژه هایی که پیشترفت بیشتری داشته است حرکت کرده است و این بدین مفهوم است که عملا نیازی به فولاد و محصولات فولادی نداشته است بنابراین کمکی به بازار این محصولات نکرده است.

در وحله ی دوم نیز موضوعی که در بخش مسکن شاهد آن هستیم ، رشد قیمت مسکن نسبت به ساخت و سازها بیشتر بوده است. به این ترتیب تنها گزینه ای که مقابل روی تولید کنندگان قرار گرفته است ، صادرات محصولات فولادی است . صادرات فولاد در دو سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و توانسته پلی برای عبور فولاد از بحران باشد.

در رابطه با این موضوع ، توجه به بازار جهانی فولاد بسیار حائز اهمیت است .  به عنوان مثال ، رشد قیمت در بازار جهانی فولاد موجب شد تا از زیان تولید کنندگان به طور جدی جلوگیری شود و مازاد مصرف داخلی نیز به بازارهای جهانی صادر شود. طبق آمارهای به دست آمده ، میزان صادرات فولاد و محصولات فولادی به بازارهای جهانی رشد چشمگیری داشته است .

برای مثال آمار زیر نشان دهنده ی پیشترفت صادرات فولاد است :

( میزان صادرات  از ۵/ ۳ میلیون تن فولاد در سال 13۹۴ به حدود ۸/ ۵ میلیون تن در سال 13۹۵ رشد یافته است. این رقم در سال 13۹۶ در مدت ۶ ماه ۲/ ۴ میلیون تن رسیده است.)

به این ترتیب با توجه به آمار بالا میتوان پیش بینی کرد صاردات فولاد در سال 1396 به 8 میلبیون تن برسد. در رابطه با همین موضوع ، چندی پیش یکی از فعالان اصلی بازار فولاد با توجه به اینکه مصرف سرانه حال حاضر کشور ، تا 8 سال آینده نیاز ما به فولاد ،30 میلیون تن در داخل است و باید مازاد تولیدات ما صادر شود ، گفت : برخی بر این نظریه تاکید دارند که : رقم تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۴  دست یافتنی نیست  اما برخی تاکید بر رسیدن به این عدد دارند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طی هفت ماه ابتدایی سال جاری میزان حجم تولیدات معدنی در ایران 9.7 درصد در مقایسه باسال گذشته با رشد همراه بوده است، بطوری که در هفت ماه ابتدایی امسال، ایران توانسته حدود 197.5 میلیون تن ماده معدنی تولید کند.

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، تولیدات شرکت های بزرگ معدنی در هفت ماه ابتدایی سال جاری 197.5 میلیون تن بوده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 9.7 درصد با  افزایش مواجه شده است. ایران دارای 68 نوع ماده معدنی است که میزان حجم ذخایر ان برابر 37 میلیارد تن می باشد و میزان ذخایر نهفته آن حدود 57 میلیارد تن گزارش شده است. در بین فعالیت های معدنی، مساله ای که از اهمیت بیشتری برخوردار است، فعالیت های مرتبط با صنعت فولاد می باشد. زیرا ایران در بین تولیدکنندگان فولاد جایگاه بسیار مناسبی را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است. در سطح جهانی هم ایران جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده است که این جایگاه نسبت به سال گذشته با دو رتبه ارتقا همراه بوده است. همچنین به عنوان بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی شناخته شده است. اگرچه برای بررسی فعالیت های معدنی ایران در حوزه فولاد باید به دو مورد توجه داشت. این دو مورد عبارتند از: فعالیت‌های بالا دستی صنعت فولاد و دیگر فعالیت پایین دستی صنعت فولاد.

فعالیت‌های پایین دستی صنعت فولاد

فراورده های نیمه آماده فولادی را می توان در حوزه فعالیت های پایین دستی صنعت فولاد قرار داد. میزان تولید این محصول طی هفت ماه ابتدایی سال جاری حدود 9.57 میلیون تن بوده است که 14 درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته داشته است. یکی از صنایع زیر ساختی مهم در کشور، صنعت فولاد می باشد که ایران برای افزایش حجم تولید آن و رساندن به مرز 55 میلیون تن برای اقتصاد کشور، برنامه ای مستمر برای جذب سرمایه های خارجی و افزایش توان تولید در نظر گرفته است.

فعالیت‌های بالا دستی صنعت فولاد

بیشترین سهم تولید مواد معدنی در ایران را کنستانتره های سنگ آهن به خود اختصاص داده اند که در تولید فولاد هم از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستند.میزان تولید کنستانتره در هفت ماه ابتدایی سال جاری میزانی حدود 21.88 میلیون تن بوده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 19 درصد رشد داشته است. معدن گل گهر بیشترین میزان تولید سنگ آهن را داراست.

مهم ترین ماده در صنعت فولاد سازی، سنگ آهن می باشد که ایران در بین بزرگترین کشور های تولید کننده آن است. از سوی دیگر در بازه زمانی ذکر شده، 3.5 میلیون تن گرانول و 17.96 میلیون تن گلوله های فولادی تولید شده است که میزان تولید گلوله های فولادی در ایران 24 درصد افزایش داشته است و به همین دلیل دو شرکت گل گهر و فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولید کننده گلوله فولادی در ایران شناخته شده اند.

از دیگر محصولات با ارزش فولادی ایران، آهن اسفنجی می باشد. ایران طی هفت ماه ابتدایی سال جاری 10.76 میلیون تن آهن اسفنجی تولید کرده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته با 24 درصد رشد مواجه شده است. همچنین ایران بزرگ تولید کننده آهن اسفنجی در دنیاست که اکثریت میزان تولید این محصول در شرکت فولاد مبارکه تولید می شود. 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

​به گزارش حامیران؛ با توجه به گزارشات موجود و بررسی ها انجام شده پیش بینی می شود در سال میلادی پیش رو با افزایش تقاضای فولاد در بازار جهانی روبرو باشیم که سهم منطقه CIS  به لحاظ آماری  بیشتر از سایر قسمت هاست. انتظار می رود رشد تقاضا برای فولاد با شیبی متوسط ادامه یابد، همچنین  کاهش سرعت رشد تقاضای فولاد چین تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ تداوم یابد.
درخصوص 
بازار فولاد ایران نیز باید گفت رشد تقاضای فولاد کشور در سال جاری میلادی ۵ درصد و در سال آینده (۲۰۱۸) ۶.۵ درصد پیش بینی شده است. یعنی تقاضای فولاد ایران در سال ۲۰۱۷ به ۲۰.۱ میلیون تن و در سال ۲۰۱۷ به ۲۱.۳ میلیون تن خواهد رسید. از این جهت میتوان به فولاد سازان ایران نوید دوسال وضعیت خوب بازار را داد.
رشد تقاضای فولاد در سال ۲۰۱۶ یک درصد بوده و تقریبا به یک میلیارد و ۵۱۶ میلیون تن رسیده بود.پیش بینی ها نشان می دهد در سال ۲۰۱۷ این رشد بر اساس نرخ رشد تولید فولاد خام چین (تنظیم شده برای سال ۲۰۱۶) کمتر از یک درصد تصور می شود. تقاضای فولاد در سال جاری میلادی یک میلیارد و ۶۲۲ میلیون تن برآورد می شود.
رشد تقاضای سال ۲۰۱۸ نیز ۱.۶ درصد پیش بینی می شود که در این صورت تقاضا به یک میلیارد و ۶۴۸ میلیون تن خواهد رسید.
تنها منطقه ای است که نسبت تقاضای فولاد آن در سال های 2107 و 2018 بیشتر از سایر قسمت هاست حوزه CISمی باشد و پیش بینی شده این منطقه در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل از آن رشد ۳.۶ درصد را تجربه کند و رشد تقاضای آن در سال ۲۰۱۸ درمقایسه با ۲۰۱۷ بالغ بر ۳.۸ درصد باشد.
چشم انداز کوتاه مدت تقاضای فولاد تحت تاثیر تهدیدهای سیاست ناپایدار اقتصادی آمریکا و سیاست های پولی اقتصادهای توسعه یافته قرار گرفته و می گیرد. از سوی دیگر درگیری های ژئوپلیتیک و کاهش شتاب رشد اقتصاد چین نیز بازار فولاد را تحت تاثیر قرار خواهد داد و جزو تهدیدهای این بازار محسوب می شود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق سند چشم انداز1404 تولید فولاد ایران باید به 55 میلیون تن در سال برسد اگرچه ممکن است در نگاه اول کمی دور از دسترس به نظر برسد اما به گفته برخی از کارشناسان از جمله مدیر عامل فولاد مبارکه، رسیدن به این مهم با برنامه ریزی مشخص شدنی است.در حقیقت بخش زیادی از مقدمات و زیر بنا های رسیدن به این هدف انجام شده و ده ها کارخانه متوسط و بزرگ ساخته شده یا در مراحل نهایی هستند. اما سبحانی معتقد است که تولید تنها مشکل رسیدن به این هدف نیست بلکه مشکل اصلی بازار است. اگر در پی دست یافتن به این هدف هستیم افزایش صادرات  به 25 میلیون تن فولاد در سال باید محقق شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه در نشست تخصصی استراتژی فولاد در افق ۱۴۰۴ با اعلام این مطلب افزود: با توجه به روند مصرف داخلی فولاد، نیاز داخلی تا 1404 به 30 میلیون تن در سال می رسد و با توان صادرات 25 میلیون تن در سال میتوان به افق 1404 دست یافت.
وی تصریح کرد: رسیدن به ۵۵ میلیون تن فولاد بلند پروازانه نیست؛ اما باید دید این رقم در تولید و صادرات اقتصادی چگونه خواهد بود.سبحانی تکمیل زنجیره فولاد، موازنه ظرفیت در زنجیره تولید، ‌ظرفیت‌های غیراقتصادی، پراکندگی واحدها، ناقص بودن زنجیره فولاد، تکنولوژی تولید، بهره‌وری پایین نیروی کار و عدم توجه به بازار صادراتی را از چالش‌های اساسی تولید رقابتی برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد دانست که نتیجه آنها عدم توان رقابت خواهد بود.وی تاکید کرد: باید به گونه‌ای تولید کنیم تا بتوان با کشورهای همسایه رقابت کرد. از این رو هدف، فقط تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیست.سبحانی با بیان اینکه در گروه فولاد مبارکه زنجیره تولید فولاد تکمیل شده است، گفت: در این مجموعه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌شود و از سنگ تا زنگ را در زنجیره تولید داریم.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

بازار بیلت سی آی اس که مدت ها بود در یک حالت ثابت مانده بود و خبری از تقاضا و معامله نبود، در حال حاضر دچار تحرک شده است و این موضوع باعث شده تا شاهد رشد معاملات در این بازار در هفته ی اخیر باشیم.

خبر های رسیده حاکی از آن هستند که در هفته ی گذشته به دلیل بیشتر شدن توجه خریداران به بیلت سی آی اس، چندین معامله در این بازار به ثبت رسید که این موضوع می تواند برای آینده ی نزدیک بازار، وضعیت مطلوبی را رقم بزند.

البته لازم به ذکر است که اهالی حوزه دریای مدیترانه بیشتر درصدد آن هستند که تخقیف بیشتری بگیرند؛ به همین جهت فعلا قصد خرید ندارند و تنها منتظر نشسته اند. با توجه به عرضه کنندگان بیلت سی آی اس اقدام به اعطای تخفیفات چشم گیری کردند، بازهم شاهد چند معامله جزئی در منطقه منا بودیم و مردم منطقه منا همچنان به امید قیمت هایی پایین تر منتظر نشسته اند.

گفتنی است که بیشترین قیمت بیلت سی ای اس مربوط به کشور فیلیپین بود. در این کشور بیلت سی آی اس حدود 485 دلار در هر تن فوب خریداری شد. از سویی دیگر، کمترین قیمت مربوط به معامله بیلت سی آی اس، در کشور منا بود.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق گزارش های منتشر شده از سوی بازار های قراضه و بیلت ترکیه، شاهد ثبات قیمت میلگرد ها بوده ایم. همچنین بهای قراضه نیز در این کشور افزایش داشته است. با وجود این موارد، عرضه کنندگان بیلت خارجی و داخلی ترکیه، اقدام به دادن تخفیفات بیشتری کرده اند.این طور که از شواهد پیداست، عرضه کردن بیلت به ترکیه، داوطلب های زیادی پیدا کرده است. کشور های زیادی تمایل دارند تا بیلت خود را به این کشور وارد کنند.

به همین جهت، علاوه بر ایران و کشور های حوزه سی آی اس، از چندین کشور دیگر نیز پیشنهاد واردات بیلت به ترکیه داده شده است. در حال حاضر شاهد کاهش قیمت بیلت وارداتی به ترکیه هستیم. بهای بیلت های وارداتی در این کشور حدود 10 دلار افت داشته است و قیمت کنونی آن، 490 تا 495 دلار در هر تن سی اف آر می باشد.

لازم به ذکر است که قیمت بیلت وارداتی ایران نیز حدود 490 دلار در هر تن سی اف آر بود که باز هم بدون مشتری ماند. در حال حاضر نیز اطلاعاتی در مورد خرید بیلت ترکیه از برزیل وجود دارد که این محموله بزرگ حدود 475 دلار در هر تن سی اف آر می باشد؛ اما همچنان منابع رسمی این اطلاعات تائید نکرده اند.

به نظر می رسد که فعالان بازار قصد دارند تا افت قیمت ها در بازار بیلت ترکیه همچنان ادامه دهند تا بتوانند توازن لازم را میان بیلت و قراضه برقرار کنند.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق گزارش های منتشر شده از سوی بازار های قراضه و بیلت ترکیه، شاهد ثبات قیمت میلگرد ها بوده ایم. همچنین بهای قراضه نیز در این کشور افزایش داشته است. با وجود این موارد، عرضه کنندگان بیلت خارجی و داخلی ترکیه، اقدام به دادن تخفیفات بیشتری کرده اند.این طور که از شواهد پیداست، عرضه کردن بیلت به ترکیه، داوطلب های زیادی پیدا کرده است. کشور های زیادی تمایل دارند تا بیلت خود را به این کشور وارد کنند.

به همین جهت، علاوه بر ایران و کشور های حوزه سی آی اس، از چندین کشور دیگر نیز پیشنهاد واردات بیلت به ترکیه داده شده است. در حال حاضر شاهد کاهش قیمت بیلت وارداتی به ترکیه هستیم. بهای بیلت های وارداتی در این کشور حدود 10 دلار افت داشته است و قیمت کنونی آن، 490 تا 495 دلار در هر تن سی اف آر می باشد.

لازم به ذکر است که قیمت بیلت وارداتی ایران نیز حدود 490 دلار در هر تن سی اف آر بود که باز هم بدون مشتری ماند. در حال حاضر نیز اطلاعاتی در مورد خرید بیلت ترکیه از برزیل وجود دارد که این محموله بزرگ حدود 475 دلار در هر تن سی اف آر می باشد؛ اما همچنان منابع رسمی این اطلاعات تائید نکرده اند.

به نظر می رسد که فعالان بازار قصد دارند تا افت قیمت ها در بازار بیلت ترکیه همچنان ادامه دهند تا بتوانند توازن لازم را میان بیلت و قراضه برقرار کنند.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق گزارش های منتشر شده از سوی بازار های قراضه و بیلت ترکیه، شاهد ثبات قیمت میلگرد ها بوده ایم. همچنین بهای قراضه نیز در این کشور افزایش داشته است. با وجود این موارد، عرضه کنندگان بیلت خارجی و داخلی ترکیه، اقدام به دادن تخفیفات بیشتری کرده اند.این طور که از شواهد پیداست، عرضه کردن بیلت به ترکیه، داوطلب های زیادی پیدا کرده است. کشور های زیادی تمایل دارند تا بیلت خود را به این کشور وارد کنند.

به همین جهت، علاوه بر ایران و کشور های حوزه سی آی اس، از چندین کشور دیگر نیز پیشنهاد واردات بیلت به ترکیه داده شده است. در حال حاضر شاهد کاهش قیمت بیلت وارداتی به ترکیه هستیم. بهای بیلت های وارداتی در این کشور حدود 10 دلار افت داشته است و قیمت کنونی آن، 490 تا 495 دلار در هر تن سی اف آر می باشد.

لازم به ذکر است که قیمت بیلت وارداتی ایران نیز حدود 490 دلار در هر تن سی اف آر بود که باز هم بدون مشتری ماند. در حال حاضر نیز اطلاعاتی در مورد خرید بیلت ترکیه از برزیل وجود دارد که این محموله بزرگ حدود 475 دلار در هر تن سی اف آر می باشد؛ اما همچنان منابع رسمی این اطلاعات تائید نکرده اند.

به نظر می رسد که فعالان بازار قصد دارند تا افت قیمت ها در بازار بیلت ترکیه همچنان ادامه دهند تا بتوانند توازن لازم را میان بیلت و قراضه برقرار کنند.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق گزارش ها و اخبار منتشر شده از سوی بازار آهن و فولاد عربستان، شاهد افت قیمت ها در این بازار ها بوده ایم. لازم به ذکر است که به دلیل افت قیمت های اخیر، مردم عربستان دست از خرید کشیده اند و به امید کاهش قیمت بیشتر، فعلا معاملات را به تعویق انداخته اند. از این رو، می توانیم منتظر آسیب هایی بسیار جدی به بازار آهن و فولاد عربستان باشیم. گفتنی است که علاوه بر کاهش قیمت ها در بازار میلگرد این کشور، قیمت بیلت نیز بشدت افت داشته است.هرچند که علت اصلی این کاهش قیمت ها مشخص نیست، اما رخ دادن رکود در این بازار های مشخص است. کشور های حوزه خلیج فارس، به دلیل کاهش قیمت ها قصد خرید ندارند و به همین جهت تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران شده است. بهای بیلت وارداتی در امارات حدود 10 دلار کاهش داشته و با قیمت 490 دلار در هر تن سی اف آر به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که با توجه به قیمت های بسیار پایین میلگرد ترکیه در امارت، خریداری برای آن وجود ندارد. گفتنی است که قیمت میلگرد حدود 520 دلار در هر تن سی اف آر می باشد. به نظر می رسد که به دلیل تمایل مردم امارت به محصولات بازار های داخلی، شاهد عدم تقاضا برای بازار های وارداتی و خارجی نیستیم. در حالت کلی و بطور خلاصه می توان عنوان کرد که در کشور های حوزه خلیج فارس، تقاضا بسیار کم است و بازار در حال دچار شدن به رکود می باشد.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

اخبار و گزارش های اخیر از سوی بازار اسلب صادراتی سی آی اس، حاکی از بی تحرکی و ثبات بازار می باشد. در حال حاضر شرایط در بازار اسلب صادراتی سی آی اس به گونه ای می باشد که اکثر خریداران به دلیل وضعیت مبهم بازار، ترجیح می دهند تا فعلا خریدی نداشته باشند و تنها منتظر مشخص شدن روند بازار در روز های پیش رو باشند تا بتوانند بهتر اقدام به خرید از بازار محصولات ورق کنند.

با وجود آنکه در روز های اخیر میزان تقاضا و خرید در این بازار کاهش یافته است، اما باعث نشده تا قیمت ها کاهش یابند. عده ی کثیری از فعالان بازار، علت این امر را کاهش میزان تولید و عرضه اسلب در منطقه می دانند. یکی از اصلی ترین بازار های اسلب سی آی اس در جنوب اروپا قرار دارد که روند بازار به عوامل مختلفی از جمله بازار ورق گرم و ورق تخت بستگی دارد.

گفتنی است به دلیل صادر شدن یک محموله از ایران به تایوان که با قیمت 490 دلار در هر تن سی اف آر فروخته شده بود، کشور های ساکن جنوب شرقی آسیا نیز قیمتی برای اسلب سی آی اس پیشنهاد نشده و اکثر خریداران به دنبال آن هستند که این محصول را با قیمت 490 تا 500 دلار خریداری نمایند.

بازار مقاطع سی آی اس در روز های اخیر دچار روندی نزولی شده است. بدین ترتیب که به دلیل ضعیف بودن میزان تقاضا و افت قیمت مقاطع در بازار های داخلی روسیه، این بازار دچار شیب نزولی و رکود جزئی شده است. به دلیل کاهش قیمت ها در بیلت صادراتی، شاهد یک تاثیر گذاری منفی در بازار میلگرد هستیم. میانگین قیمتی که برای میلگرد روسیه اعلام شده است، از قراری 521 دلار در هر تن سی پی تی مسکو می باشد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

یکی از معروف ترین و بزرگ ترین شرکت های معدنی در برزیل بنام "واله" در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که در صدد آن است تا سه خط تولید گندله را در برزیل مجددا به راه بیاندازد. گفتنی است که این خط های تولید حدود چند سال غیر فعال بود و تولیدی نداشت. طبق برآورد های انجام شده، به زودی شاهد راه اندازی یکی از این خطوط تولیدی با ظرفیت تولید 7 میلیون تن و راه اندازی دو خط تولیدی دیگر در سال آینده خواهیم بود.

به نظر می رسد با توجه به رونف بازار گندله و بالا بودن میزان تقاضا در این کشور،افزایش تولید گندله برای این شرکن معدنی بسیار سودآور خواهد بود.

عرضه گندله جهانی در چند سال اخیر کاملا مختل شده بود که این امر به دلیل تعطیلی کارخانه هایی مانند سامارکو، واله و بی اچ پی می باشد. گفتنی است که این شرکت ها قابلیت تولید گندله تا 30 میلیون تن را داشتند و پس از آنکه سد این کشور شکسته شد، خسارت های زیادی به آن ها وارد شد و در نهایت این کارخانه ها اقدام به تعطیلی کردند. اگر این سه معدن مذکور مجددا راه اندازی شوند، تولید گندله در شرکت واله را تا 60 میلیون تن در سال افزایش می یابد.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

فولاد های تندبر یا HSS  (خشکه هوایی) مخفف High-Speed Steels ، جزو موادی هستند که در ساخت ابزارهای برشی کاربرد دارند. این ابزارها در ماشینهای برشی مثل فرز و تراش استفاده میشوند. عمده ترین استفاده از فولاد های تندبر ، فولادهایی است که شامل %18تنگستن ، 4% کروم و 1 % وانادیوم است.فولادهای تندبر، که شامل  18 درصد تنگستن یا مولیبدن که به منظور افزایش سختی حرارتی ابزار استفاده میشوند و همچنین 4 درصد کروم که برای افزایش استحکام ابزار در برابر تغییر طول استفاده میشود.همچنین 1 درصد وانادیوم که به منظور افزایش مقاومت ابزار در برابر خوردگی استفاده میشود.فولادهای تندبر تنگستن مولیبدنی با چقرمگی و خواص برشی عالی برای پهنای وسیعی از صنایع کاربرد دارد. فولاد S600  بوهلر تحت گرید مخصوصی به نام ISORAPID  تولید شده و برای استفاده برای انواع ابزار کار قابل دسترس می باشد.

کاربردهای فولاد  S600در صنایع مختلف :

ابزارهای خان کشی

مته مارپیچ

تیغه های فرز

تیغه های اره های دوار

 

دمای فرجینگ ( Forging) :900-1100

دمای آنیلینگ ( Annealing) : 770-840

دمای سختی پذیری( Hardening) : 1190-1230

محیط خنک کردن (Quench) : روغن- حمام نمک – هوا

دمای برگشت ( Tempering) : 540-570

دماها برحسب سانتی گراد می باشد.   

 

 

 برخی از کاربرد های فولاد تندبر یا HSS  (خشکه هوایی) :

 

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت و فروش فولاد های تندبر یا HSS به صورت روزانه می توانید با بخش " فروش فولاد های تندبر یا HSS حامیران" با شماره 02163511 در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

اخبار بازار قراضه در چین :

در مدت اخیر همواره شاهد روند افزایشی و رشد میزان صادرات قراضه چین بوده ایم که پیش بینی می شود در ماه اکتبر، شاهد تغییر پیدا کردن این آمار ها باشیم. برخی از کارشناسان بازار دلیل این امر را افزایش میزان خرید کارخانه های چینی بیان کرده اند. البته لازم به ذکر است که به دلیل فرا رسیدن فصل سرما و با هدف کاهش دادن صادرات چین، فعالان و عرضه کنندگان بازار قراضه اقدام به افزایش قیمت در بازار های داخلی کرده اند.

از سویی دیگر، برخی از دولت های محلی در تلاش هستند تا قیمت قراضه صادراتی چین را تا حد چشم گیری کاهش دهند که تا حدودی نیز موفق بوده اند. قیمت ها را حدود 60 دلار کاهش داده اند که طبق اظهارات برخی از کارشناسان، این اقدام به منظور افزایش میزان صادرات قراضه چین صورت گرفته است.

اخبار بازار قراضه در ترکیه :

طبق جدید ترین گزارش های منتشر شده از سوی بازار قراضه ترکیه، وضعیت این بازار کمی بهبود یافته و موجب شده تا فعالیت ها در این بازار بیشتر شود؛ علاوه برآن شاهد حضور پر رنگ عرضه کننده ها نسبت به روز های قبل هستیم. طبق اخرین معامله ای که انجام شد، قراضه سنگین اروپایی در ترکیه را با 301 دلار در هر تن سی اف آر معامله کردند. قراضه خرد شده نیز 306.5 دلار هر تن سی اف آر شنیده شده است. هفته گذشته قراضه 25-75 اروپا 293  دلار هر تن سی اف آر ترکیه بود.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

در طی یک نشست خبری که اخیرا مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران داشت اعلام کرد: طبق برسی های صورت گرفته و آمار های انجام شده از سال های 88 الی 89 ، به این نتیجه می رسیم که واردات فولاد در کشور ما چیزی در حدود 10 تا 12 میلیون تن بود. اما در سال گذشته ما 4 تن واردات به داخل کشور داشتیم. همچنین لازم به ذکر است که میزان صادرات نیز در این سال های اخیر افزایش چشم گیری داشته است.

شریفی عنوان کرد: طبق اندیشه هایی که برنامه ریزان داشته اند، باید مسئولان به خوبی بازار های جهانی فولاد را رصد کنند و طبق آنچه که در افق 1404 فولاد آمده است، ظرفیت تولید 55 میلیون تنی فولاد تحقق پیدا کند. اما آنچه که در این خصوص اهیمیت دارد، این است که انتظار می رود تا حدود 20 میلیون تن فولاد باید در بازار های صادراتی عرضه بشوند. مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در ارتباط با 8 میلیون تن فولادی که قرار بوددر سال 96 صادر بشود گفت: سال گذشته میزان حجم فولادی که صادر شد حدود 6 میلیون بود که لازم به  ذکر است، فولاد خوزستان و مبارکه اصفهان بیشترین سهم را در آن صادرات داشتند.

رشد قیمت صادرات فولاد

شریفی گفت: سال 2014 ارزش هر تن فولاد خام به رقم 470 دلار رسید، سال 2015 به‌طور متوسط 340 دلار بود و 2016 این نرخ تفاوت معناداری نداشت، اما امسال در ماه‌ های آغازین به حدود 400 دلار رسید.چین، ژاپن، هند، آمریکا، روسیه، کره‌جنوبی و آلمان فولاد سازان عمده جهان هستند که در بین 67کشور جهان رتبه ایران چهاردهم ثبت شده است.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طی سال های اخیر شاهد رکود در بازار های داخلی و خارجی فولاد بوده ایم. لازم به ذکر است که بحران در صنعت فولاد تا جایی پیش رفت که منجر شد تا میزان درآمد و سود آوری برای فولاد سازان و فعالان این صنعت بسیار کاهش یابد. طی جدید ترین گزارشی که از سوی اتحادیه آهن و فولاد منتشر شده است، در سال آینده بازار فولاد در سطح جهانی با رشد تقاضای زیادی رو به رو خواهد بود و این موضوع می تواند باعث رشد قیمت ها نیز بشود. به نظر می رسد در سال آینده میزان تقاضای فولاد تا 26 میلیون تن افزایش یابد.

طبق بررسی هایی که اخیرا صورت گرفته است، صنعت فولاد در سال آینده گرفتار سایر بحران های اقتصادی نخواهد شد و چالش های پیش رو بر بازار فولاد تاثیری نخواهد گذاشت. یکی از مهم ترین علت ها برای این ادعا، سیاست های اتخاذ شده چینی ها و وضعیت بازار فولاد آن ها می باشد.

یکی از بزرگ ترین مصرف کننده و تولید کننده های فولاد، کشور چین است که به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش آلاینده ها، تصمیم گرفته اند تا میزان تولید فولاد در کشور خود را تا حد زیادی کاهش دهند. این موضوع می تواند یک نکته بسیار مثبت برای بازار فولاد باشد زیرا با توجه با افزایش تقاضا در سال اینده، میزان عرضه فولاد چین کاهش می یابد. این امر می تواند توانایی رقابت دیگر فولاد سازان و فروشندگان را بالا ببرد.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

اخبار بازار قراضه :

اخبار و گزارش ها از بازار قراضه در ترکیه طی چند مدت اخیر، حاکی از سکوت و بی تحرکی بازار بود؛ اما آخرین خبری که از سوی این بازار منتشر شده، بیانگر شکسته شدن این سکوت و به حرکت افتادن این بازار می باشد. طبق جدید ترین گزارش اعلام شده از منابع رسمی خبر در این کشور، اخیرا یک محموله ی عظیم قراضه از اروپا خریداری شده و وارد خاک این کشور شد. طبق آمار های منتشر شده، ترکیه ای ها این محموله را با کمی افزایش قیمت خریداری کرده اند.

میانگین شاخص قیمت متال بولتن برای قراضه سنگین کلاس 1 و2 معادل 298 دلار هر تن سی اف آر می باشد که حدودا 1.5 دلار رشد افزایش داشته است؛ همچنین لازم به ذکر است که میانگین قیمت قراضه امریکا 306 دلار هر تن سی اف آر است که این مورد نیز حدود یک و نیم دلار هر تن افزایش داشته است. با توجه به آنچه که ذکر شد، می توان نتیجه گیری کرد که بازار همچنان در یک سکوت نسبی به سر می برد و فولاد سازان این کشور تقاضای چشم گیری برای قراضه نداشته اند.

 

اخبار بازار بیلت :

در حال حاضر به دلیل آنکه در ترکیه قیمت های اعلام شده از بیلت با قیمت های میلگرد هم خوانی ندارد و متناسب نیست، خریداران بیلت از بازار واردات دور هستند و قصد دارند فعلا خرید نداشته باشند. با وجود آنکه قیمت های پیشنهادی از سوی کارخانه ها همچنان بالا می باشد، قیمت بیلت در نوامبر حدود 505 تا 510 دلار در هر تن سی اف آر می باشد. گفتنی است که خریداران بیلت در ترکیه به اتفاق هم اعلام کرده اند که قصد خرید بیلت با قیمتی بیش از 495 دلار در هر تن سی اف آر نیستند.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

بهرام سبحانی که هم اکنون در سمت مدیریت عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان می باشد، اخیرا طی یک گفت و گوی خبری اعلام کرده است که این شرکت توانسته است در سال جاری حدود 15% افزایش تولید فولاد خام داشته باشد. وی ادامه داد: در شرکت فولاد مبارکه حدود 170 هزار تن فولاد خام تولید شده است که این حجم از تولید یعنی، ما توانسته ایم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود پانزده درصد فولاد خام بیشتری را تولید کنیم.

وی افزود: ما همچنین در سال جاری سهم صادرات خود را بسیار کاهش داده ایم و به منظور تامین بازار های داخلی، حدود سی و چهار درصد افزایش بیشتری را در عرضه ی محصولات این شرکت نسبت به سال گذشته داشته ایم. این موضوع توجه و اهمیتی که شرکت فولاد مبارکه برای بازار های داخلی قائل است را نشان می دهد. هرچند که با فروش خارجی و صادرات می توانستیم به سود بیشتری دست پیدا کنیم، اما تامین بازار های داخلی در اولویت بیشتری قرار داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: بهره برداری توسعه های مجتمع شرکت فولاد مبارکه ، بومی سازی و جایگزینی 16 عدد پایه هیدروژنی و اتوماسیون صنعتی در واحد باکس آنلینگ با تلاش متخصصان داخلی، برگزاری مجمع عمومی سالانه شرکت و تقسیم سود نقدی هفت هزار و 500 میلیارد ریالی ، افزایش سهم مالکیت سهام شرکت توسعه معادن و فلزات به ۳۸درصد ، به عنوان بخشی از دستاوردهای گروه فولاد مبارکه در نیمه نخست امسال است.

بهرام سبحانی ابتدا در مورد دستاورد های شرکت فولاد مبارکه اصفهان سخن گفت و سپس اشاره ای کرد به عواملی که این جزو این دستاورد های مهم بشمار می رود؛ مانند: برگزاری مجمع عمومی سالانه شرکت، بهره برداری کردن از فولاد سبا، جایگزینی 16 عدد پایه هیدروژنی و اتوماسیون صنعتی در واحد باکس آنلینگ، افزایش سهم مالکیت سهام شرکت توسعه معادن و فلزات و نهایتا تقسیم سود نقدی هفت هزار و 500 میلیارد ریالی.

وی در پایان گفت و گوی خود گفت: سال گذشته، شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگ ترین تولید کننده فولاد در کشور شناخته شد. ما در سال گذشته بیش از 6 میلیون تن محصولات مختلف فولادی را تولید کردیم.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آبان 1396 | نظرات ()