بازار فولاد گرفتار افت قیمت ها شد
نوشته شده توسط : hamiransteel

در حال حاضر شرایطی در بازار فولاد ایجاد شده است که فروشندگان تمایل زیادی به کاهش قیمت دارند تا بدین وسیله حجم فروش خود را افزایش دهند. کاهش قیمت ها در بازار فولاد که از هفته ی گذشته شدت بیشتری به خود گرفت، پیش بینی می شود که در روز های آتی نیز بیشتر شود؛ زیرا با نزدیک شدن به آخرین روز های باقی مانده از شهریور ماه، فروشندگان بیشتر در صدد آن هستند که با کاهش قیمت ها محصولات بیشتری به فروش برسانند تا میزان نقدینگی آنها افزایش یابد.

نیاز به منابع مالی در واحد های فولادی امری طبیعی است که به نظر می رسد بهترین روش برای رسیدن به آن کاهش قیمت ها می باشد. ازجمله مواردی که میتوان به آن به عنوان کاهش قیمت ها در بازار فولاد اشاره کرد عبارت است از : کاهش قیمت شمش فولاد در بازار – کاهش نوسان در قیمت های جهانی – ایجاد شدن یک جو بدبینی به بازار فولاد و نزدیک شدن به آغاز فصل پاییز.

طبق برسی آمار ها و گزارشات منتشر شده از وضعیت کنونی بازار فولاد، به قاطعیت میتوان اضهار کرد که در حال حاضر مشتریان در بازار فولاد تعیین قیمت می کنند. زیرا در طول هفته ی گذشته اکثر واحد های فروش فولاد در ایران قیمت های خود را توافقی اعلام کردند و قیمت مشخصی عنوان نشد. این موضوع بدین معناست که مشتریان سهم بیشتر در تعیین قیمت ها داشته اند. گفتنی است که اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، شاهد کاهش بیشتری در قیمت ها خواهیم بود.

یکی دیگر از موضوعاتی که به کاهش قیمت ها کمک می کند، افزایش عرضه در پایان شهریور ماه می باشد. هفته ی آخر شهریور ماه جزو مهم ترین روز ها برای بازار فولاد بشمار می رود. زیرا در این زمان شمش ها را تعیین قیمت می کنند و سپس تحویل میدهند. از سوی دیگر، هفته ی آخر شهریور ماه یعنی نزدیک شدن به فصل پاییز و این موضوع را می توان به عنوان ضعف بازار فولاد در روز های سرد دانست.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: