افزایش تولید فولاد هند
نوشته شده توسط : hamiransteel

دولت هند در چند ماه گذشته، مرتب اعلام کرده بود که قصد دارد تولید فولاد خود را افزایش دهد تا به هدف خود که عبارت است از: "تولید فولاد 300 میلیون تنی" نزدیک تر شود. در حال حاضر نیز طبق آخرین گزارشی که از سوی بازار های فولاد هند منتشر شده است، تولید فولاد خام این کشور تا یک سال آتی به 170 میلیون تن خواهد رسید. با توجه به مورد مذکور می توان نتیجه گرفت که هندی ها به هدف خود بسیار نزدیک شده اند؛ زیرا در صورت رسیدن به تولید 170 میلیون تن، یعنی به نیمی از هدف خود نزدیک شده اند.

در حال حاضر شرایطی در هند مهیاست که کارخانه داران و تولید کنندگان فولاد می توانند با تمام ظرفیت خود اقدام به تولید فولاد کنند. این امر به دلیل رو به رو بودن کشور هند با مازاد عرضه برق است. از سوی دیگر، سنگ آهن های موجود در کشور هند به قدری زیاد است که می تواند پاسخ گوی نیاز های این کشور پهناور حتی تا 30 آینده نیز باشند. باتوجه به در دسترس بودن مواد اولیه و دستور دولت برای تولید بیشتر، بدیهی است که تولید کنندگان فولاد در این کشور اقدام به تولید هرچه بیشتر در کارخانه های خود می کنند.

طبق اهداف استراتژیک دولت هند این کشور تا سال 2030 تا 2031 معادل  300 میلیون تن فولاد تولید خواهد نمود. همچنین تا سال 2030سرانه مصرف فولاد نیز از 61 کیلوگرم فعلی به 158 گیلوگرم افزایش خواهد یافت که این موارد نشان دهنده ی رسیدن به خودکفایی در زمینه تولید فولاد هند خواهد بود. با رسیدن به این اهداف، کشور هند یکی از مهم ترین تاثیرگذاران در صنعت فولاد جهان خواهد بود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: