همکاری آمریکا و ژاپن در تولید فولاد
نوشته شده توسط : hamiransteel

در چند ماه گذشته، دولت آمریکا اعلام کرد که بمنظور کاهش واردات فولاد در صدد آن است که میزان واردات فولاد را به صفر برساند و تولید داخلی را افزایش دهد. بدین منظور افزایش تعرفه های وارداتی در اولویت کار دولت قرار گرفت. بعد از اعمال سیاست های مربوط به کاهش واردات فولاد، آمریکا با کمبود فولاد مواجه شد. طبق گزارش های رسیده، خودرو سازان داخلی بیشترین حجم استفاده از فولاد آمریکا را داشتند. بعد از رو به رو شدن آمریکا با کمبود فولاد، دولت اعلام کرد که 400 میلیون دلار در صنعت فولاد این کشور سرمایه گذاری خواهد کرد.

برای خط تولید ورق های گالوانیزه، دولت آمریکا با یک شرکت ژاپنی بنام "کوب استیل" همکاری خواهد کرد. گفتنی است که شرکت کوب استیل، سومین تولید کننده بزرگ ژاپن محسوب می شود. این فولادساز با همکاری دولت آمریکا یک شرکت تاسیس کرده که از جمله اهداف این شرکت، تولید فولاد به بیش از 2 میلیون تن در سال و تامین فولاد لازم برای خودرو سازان آمریکایی و صادرات فولاد به ژاپن می باشد.

دومین بازار بزرگ دنیا که در زمینه تولید و مصرف خودرو فعالیت می کند، بازار آمریکا می باشد که بخش قابل توجهی از فولاد آمریکا، مورد استفاده این بازار قرار می گیرد. با گذشت سال های اخیر و رسیدن به تکنولوژی، آمریکایی ها در صدد آن هستند که خودرو هایی با وزن کمتر تولید کنند. این موضوع باعث شده که نیاز آنها با ورق های فولادی سبک بیشتر شود.

دولت آمریکا بخش فولاد را یک بخش استراتژیک می داند و برای خود کفایی در زمینه تولید فولاد برنامه دارد. یکی از برنامه های دولت آمریکا افزایش تعرفه واردات و همچنین جهت دهی صنایع داخلی به سمت استفاده از فولاد داخلی به جای فولاد وارداتی بوده است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: