روند قیمت ها در بازار فولاد
نوشته شده توسط : hamiransteel

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

اخیرا در طی یک بیانیه ای وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که باید در زنجیره فولاد کشور، بخش خصوصی نیز مشارکت داشته باشد. در خصوص همین مورد، بهادر احرامیان گفت: در هفته ی گذشته، جلسه ای در سازمان با فولاد سازان کشور در مورد نظر پیشنهادی جناب وزیر برگزار شد. طبق آنچه که صحبت شد، در این ستاد میخواهیم آن بخش از فولاد را که دارای چالش هایی می باشد، با کمک بخش خصوصی سنگ آهن، لوله و پروفیل و تولید کنندگان فولاد، مورد بررسی قرار دهیم.

محمد احرامیان ابتدا اشاره ای کرد به روند صعودی قیمت ها در بازار فولاد کشور سپس گفت: افزایش قیمت ها در بازار فولاد، بخاطر چندین علل گوناگون رخ داده است که از جمله آنها: افزایش قیمت ذغال سنگ و سنگ آهن، افت میزان عرضه الکترود گرافیتی، بسته شدن  ۱۲۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در چین و دلایل مختلف دیگری که در تعیین قیمت مواد اولیه فولاد سازی تاثیر گذار هستند، می باشد.

وی افزود: با توجه مواردی که ذکر شد و شاهد یا افزایش قیمت جهانی در صنعت فولاد بودیم، قیمت ها بر بازار داخلی ما نیز تاثیر گذاشت و از آنجا که بیشتر تولید کنندگان و عرضه کنندگان فولاد با یک شوک بزرگ و ناگهانی رو به رو شدند، روند صعودی قیمت ها در بازار فولاد ادامه یافت. نکته ی مهمی که در این زمینه وجود دارد، رویکردی است که باید در آینده ی نزدیک حتما شاهد آن باشیمو منظور نیز از این رویکرد، رویکردی است که توام با برنامه ریزی برای روند قیمت ها در بازار فولاد در روز های آتی باشد.

با تمام وجود این تفاسیر لازم به ذکر است که افزایش قیمت های اخیر در بازار فولاد، برای صادرات فولاد ایران بسیار سودبخش است. طبق برآورد های انجام شده، به نظر می رسد که به زودی شاهد افزایش میزان صادرات فولاد ایران تا 7 میلیون تن باشیم. با وقع این اتفاق، می توان به بهبود بازار فولاد امیدوار بود؛ زیرا عرضه فولاد در سطح جهانی بسیار کاهش یافته است و این موضوع می تواند خریداران دیگر کشور ها را به خرید از فولاد صادراتی تشویق کند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: