محصولات فولادی ایران به چه کشورهایی صادر می شوند؟
نوشته شده توسط : hamiransteel

شاید برای شما هم سوال این سوال پیش اید. محصولات فولادی ایران به چه کشورهایی صادر می شوند؟

می توان برای پاسخ به این سوال به آمار و ارقام موجود مراجعه کرد. طبق آمار بدست آمده، در شش ماه نخست سال جاری محصولات فولادی ایران به کشورهای خاورمیانه، شما ل افریقا، آسیا، اروپا و حتی برخی کشور های قاره آمریکا صادر شده است. در شش ماه ابتدایی سال 96 کشور ما حدود 750 هزار تن شمش فولادی به کشورهای آسیایی صادر کرده است اگرچه با توجه به اقدامات انجام شده احتمال افزایش صادرات به چین در سال 97 وجود دارد.

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، از مزایای بازار فولاد ایران در مقایسه با چینی ها برای فعالان در این عرصه می توان به استفاده از گاز و سنگ آهن ارزان اشاره کرد. کشور ما می تواند با صادرات شمش فولادی به چین از نظر اقتصادی مزیت های بسیاری را بدست آورد.

در کنار مزایایی که فعالان در صنعت فولاد کشور از آن بهره مند می شوند، مشکلاتی هم وجود دارد که ازمهم ترین این مشکلات می توان محدودیت های بانکی را نام برد. وجود این محدودیت ها، خرید و فروش خارجی را برای فولاد سازان دچار مشکل کرده و به همین منظور بازاریابی و مبادلات سخت خواهد شد.

مجصولات فولادی ایران در میان رقبای بین المللی دارای از مزیت قیمت ارزان بهره می برد. براساس بررسی های انجام شده به این مهم دست یافتیم که متوسط قیمت هر شمش فولاد صادراتی ایران در مقایسه با کشورهای خاورمیانه و مشترک المنافع مخصوصا روسیه، حدود 40  تا 50 دلار ارزان تر می باشد که این ارزانی باعث شده تا تقاضای محصولات فولادی ایران بالا رود. با توجه به این مزیت، ایران می تواند در بازار جایگاه مناسبی برای خود پیدا کند اما نباید فراموش کنیم در صورتی که قیمت ها را بیش از حد کاهش دهیم و فضای رقابتی در بازار هارا بر هم زنیم امکان موجه شدنمان با فعالان جهانی بازار فولاد وجود دارد. همانطور که در ماه های گذشته به دلیل پایین بودن قیمت محصولات فولادی ایران و زیاد شدن میزان صادرات ایران به اروپا، فولاد سازان این منطقه اعتراض سردادند و خواستار وضع تعرفه های وارداتی و محدودیت واردات محصولات ایران شده اند. به دنبال این اعتراض، این طرح به تصویب کمیسیون اروپا رسید و به اجرا در آمد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: