افزایش 3 درصدی تقاضای فولاد در سال آینده
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، با نزدیک شدن به روزهای آخر از سال 2017، شاهد پیش بینی هایی از سوی رسانه ها و مراکز مطالعاتی در مورد بازار سال 2018 بوده ایم. برخی از این پیش بینی ها در حوزه قیمت های سال 2018 بوده و برخی دیگر در مورد میزان عرضه و تقاضا می باشد.

طبق گزارش های منتشر شده از سوی اتحادیه بین المللی آهن و فولاد، بدون در نظر گرفتن چین، تقاضای فولاد در سال 2018 با 3 درصد افزایش رو به رو خواهد شد. این در حالیست که نرخ رشد تقاضا در سال 2017، 2.6 درصد برآورد شده است.

سوالی که پیش می اید این است که اگر چین را در نظر گیریم، میزان تولید و تقاضای فولاد چه رقمی خواهد بود؟

در برخی از پیش بینی های انجام شده خبر از رشد 12.5 درصدی تقاضای فولاد چین را می دهند که این میزان بسیار زیاد می باشد. اما اتحادیه ابین المللی فولاد این پیش بینی را رد کرده و آن را نادرست می داند.

در برخی از گزارش های اتحادیه آمده است: با انجام مطالعات دقیق تر، احتمال افزایش تقاضای فولاد چین کم می باشد و این کشور در سال آینده نسبت به سال جاری رشدی نخواهد داشت.

دلیل صحبت از رشد تقاضا در برخی از مطالعات، وجود اطلاعات دقیق در مورد میزان تولید و عرضه در بازار می باشد. در سال های گذشته قسمتی از تقاضای فولاد از سوی تولیکنندگانی که در اقتصاد زیر زمینی کار میکردند تامین می شد. همین امر موجب می شد تا آماری درباره میزان تولید و مصرف آنها منتشر نشود اما با اجرایی شدن طرح اصلاحات صنعت فولاد در چین و همچنین تعطیلی بسیاری از واحدهایی که بصورت غیر قانونی کار می کردند، این آمار رسما موجود می باشد و به همین علت همچنان برخی از تحلیلگران در این صنعت با بی توجه نسبت به این تغییر مهم در ساختار صنعت فولاد، در مورد افزایش 10 درصدی میزان تقاضا در سال 2017 و افزایش 12.5 درصدی در سال 2018 صحبت می کنند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: