کاهش تعرفه واردات فولاد
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، در سال گذشته فولاد سازان کشور درخواست تصویب تعرفه واردات فولاد به صورت پلکانی دادند. این درخواست علی رغم نظر کمیسیون ماده یک درباره کاهش تعرفه واردات ورق از 20 به 10 و همچنین درباره اسلب هم از 15 به 5 درصد وضع شد. البته تغییری در تعرفه واردات ورق رخ نداد و تا امسال هیئت دولت در نامه ای این تعرفه پلکانی را کاهش داد.

این مسئله واکنش های متعددی را همراه داشت. بعضی از تولید کننده های ورق فولادی طبق نامه ای به وزیر صنعت در سال گذشته خواستار پلکانی شدن تعرفه ورق شده بودند اما این در شرایطی است که این نظر را برای شمش فولاد نداشتند اما طبق اخرین خبر ها براساس مصوبه دولت میزان تعرفه شمش فولاد از 15 به 5 درصد کاهش پیدا کرده است.  

بر اساس مصوبه هیات دولت تغییرات تعرفه واردات برای ورق گرم زیر 3 میلی متر 10 درصد، بالای 3 میلیمتر 15 درصد، ورق سرد 20 درصد و ورق پوشش دار 26 درصد اعلام شد همچنین برای شمش فولاد 5 درصد تعیین گردید. رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در رابطه با کاهش تعرفه واردات گفت: در سال گذشته میانگین تعرفه فولاد 20 درصد بوده است که این میزان نسبت به تعرفه صنعت خودرو که 45 درصد بوده و سایر صنایع تکمیلی فولاد که همگی بالای 40 درصد می باشد بسیار معقول می باشد. زیرا میزان تعرفه ها باید بصورت پلکانی در رشته های مختلف صنعت وجود داشته باشد.

محمود اسلامیان با اشاره به اهمیت صنعت فولاد در اقتصاد دنیا، افزود: فولاد صنعتی است که در کل دنیا به عنوان صنعت مادر شناخته شده است و این صنعت بسیار حائز اهمیت بوده زیرا در ایجاد شغل نقش پررنگی دارد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: