کاهش قیمت نهایی فولاد با افزایش بازار صادرات
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، مهدی کرباسیان وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره محل قرار گیری صنایع آب بر گفت: قرار گیری صنایعی که در تولید محصولاتشان از میزان آب بسیار زیادی استفاده می کنند و در اصطلاح به آن ها صنایع آب بر می گویند، در کنار دریا موجب شده تا قیمت نهایی محصولات کاهش یافته و به دنبال این امر بازار صادرات با افزایش مواجه شود. از جمله این صنایع آب بر می توان به صنعت فولاد اشاره کرد و در آینده با تاسیس واحد کنسانتره می توانیم از خام فروشی سنگ آهن جلوگیری کنیم.

مهدی کرباسیان در ادامه افزود: از مهم ترین امتیازات واحد استان هرمزگان می توان به آماده بودن زیر ساخت های این منطقه از جمله بندر، گاز، راه آهن و دریا اشاره نمود که در راحت بودن صادرات و واردات نقش بسیار مهمی دارند. این عوامل موجب خواهند شد تا واردات و صادرات به این منطقه به راحتی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بازار صادراتی و جهانی برای رشد و گسترش هر صنعت اظهار داشت: در این باره نکته ای که حائض اهمیت می باشد، قیمت نهایی محصولات است. که صنایع فولاد هرمزگان با توجه به این که در کنار دریا تاسیس شده است می تواند قیمت نهایی محصولاتش را کاهش دهد. با وجود منابع بسیار سنگ آهن و گاز در کشور، می توان گفت صنعت فولاد یک امتیاز بالایی محسوب می شود که استان هرمزگان عنوان منطقه فولادی را در شرکت ایمیدرو دارا می باشد.

مهدی کرباسیان در ادامه اظهار داشت: با توجه به قول هایی که رئیس جمهور داده است، قرار است میزان تولید فولاد از 5 میلیون به 10 میلیون تن افزایش یابد که امیدواریم این اقدام در دستور کار قرار گرفته و مرحله به مرحله به اجرا در آید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: