برگشت ارز فولاد شرکت های دولتی به بانک مرکزی
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، عرضه 22000 ریالی فولاد خوزستان موجب شد تا بازار آهن اسفنجی به ثبات برسد. تا پیش از این عرضه قیمت پایه آهن اسفنجی 12200 ریال به ازای هر کیلو بود اما پس از این عرضه به 11800 ریال رسید. این در شرایطی است که عرضه آهن اسفنجی با محدودیت مواجه شده است اما با وجود این شرایط با توجه به تجربه صادرات در سال های گذشته کارخانجات داخلی بر روی مدار صادرات قرار گرفته اند. با توجه به تصمیمات دولت، قصد دارد تا ارز پتروشیمی، فولاد و صادرات شرکت های دولتی را به بانک مرکزی بازگرداند. در پیش گرفتن این سیاست موجب خواهد شد تا میزان حمایت از صادرات این کالا ها بیشتر شود.

طی هفته گذشته شاهد صدور بخشنامه ای از سوی وزارت صنعت بودیم. براساس این بخشنامه از این پس باید خریداران کالا در بورس تنها تولید کننده ها باشند که در سیستم بهین یاب ثبت نام کرده باشند. سیاست بکار گرفته شده همان سیاست زمان جنگ است که موجب تشدید کنترل و محدودیت ها شده بود و در نتیجه باعث قطع رابطه سرمایه با تولید شده بود. اما در حال حاضر با توجه به افزایش تولید و محبوس شدن سرمایه در بانک ها و مسکن و بورس، این سیاست جواب نمی دهد چرا که این سیاست ها مربوط به چهل سال گذشته بوده و به سرعت موجب شکست خواهد شد. در شرایطی که ما از بروکرات های با سابقه و 40 ساله در سیاست استفاده می کنیم نتیجه اش چیزی جز تکرار تجربه های قبل و عقب ماندن از دنیا نیست. موضوع تحریم ها باعث شده تا دولت به سمت تمرکز بیشتر کشیده شده و این تمرکز و کنترل در ساختار اقتصادی مشکل ایجاد خواهد نمود که نیاز به جهش دارد نه عقب نشینی.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد spk ، قیمت فولاد اتومات و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: