محدودیت های واردات فولاد به آمریکا
نوشته شده توسط : hamiransteel

 در شرایطی که رکود بازار فولاد در سراسر جهان دیده می شود، بعضی از کشور ها و دولت ها بیانیه هایی را اعلام می کنند تا در راستای تولید کنندگان داخلی از واردات فولاد به کشورشان جلوگیری شود. هرچند این موضوع در نگاه جامع و سطحی امری مفید تلقی می شود اما تبعاتی که از آن ناشی می شود بیانگر آن است که این اقدام باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای صادرات و اقتصاد کشور های بزرگ و صنعتی می شود.

 

طبق جدید ترین اخباری که از بازار فولاد در کشور آلمان به دست رسیده است، این کشور اخیرا اعلام کرده که میخواهد از سیاست های حمایتی در راستای "حمایت از تولید کنندگان صنعت فولاد آلمان" استفاده کند. دلیل این اقدام محدودیت هایی است که برای واردات فولاد به آمریکا وضع شده است. گفتنی است که در ماه های گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که با واردات فولاد به آمریکا زمینه ی وابستگی این کشور را فراهم کرده ایم؛ ضمن آن که کمبود تولید فولاد در داخل کشور میتواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای صنایع نظامی و دفاعی آمریکا شود، بنابراین نباید در کشور شرایط به گونه ای باشد که بخش زیادی از فولاد از طریق واردات تأمین شود.

با وجود تمام این تفاسیر، یکی از مهم ترین صادر کنندگان فولاد به آمریکا کشور آلمان است که معتقد است این محدویت‌ های وارداتی برای تولید کنندگان فولاد آمریکا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. بنابراین دولت آلمان در صدد آن است که برای حمایت از صنعت فولاد خود، ابزارهای سیاستی را بکار بگیرد. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در ارتباط با این موضوع اعلام کرده که: تلاش دولت آلمان بر این است که طبق قانون در نظام تجارت بین‌ الملل عمل کند، بدین منظور آلمان تمایلی به استفاده از ابزارهای سیاستی برای حمایت از تولیدات داخلی را ندارد.

اما با توجه به مواردی که ذکر شد، در مورد صنعت فولاد که برای دولت آلمان اهمیت ویژه ای دارد، ما توقع داریم مطابق توافقاتی که در اجلاس سال گذشته انجام شد، کشورهای گروه ۲۰ عمل کنند و از اعمال کردن سیاست‌هایی که واردات را محدود میکند پرهیز نمایند؛ زیرا این موضوع مستقیما بر روی رقابت پذیری کشور ها تاثیر خواهد گذاشت.

مرکل همچنین گفته است: «در اجلاس آتی کشورهای گروه ۲۰ که در ماه آینده در آلمان برگزار خواهد شد بازهم در مورد بازار جهانی فولاد صحبت خواهد شد. چنانچه دیگر کشورها بخواهند قواعد تجارت را به هم بزنند و به آن پایبند نباشند، من این قول را به صنعت داخلی آلمان میدهم که از ابزارهای سیاستی برای حمایت از آن‌ها استفاده نمایم.»

برخی از محصولات فروش شرکت حامیران: فولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 - فولاد 44 33 - ورق CK 45





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: