مثبت بودن تراز تجاری ایران در بخش فولاد
نوشته شده توسط : hamiransteel

طبق پیش بینی های انجام شده در مورد وضعیت صنایع فلزی از قبیل فولاد در سال 96،این نوید را می دهد که نسبت به دو سال گذشته با رونق در بازار فولاد مواجه شویم. طبق گفته های کارشناسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، خالی بودن انبارها از مواد اولیه و محصولات فولادی نشانگر این است که بازار این صنعت از رکود خارج شده است و در مورد سال پیش هم می توان روند صادرات را ادامه داد و با اضافه کردن نقاط جدید صادراتی به فهرست همیشگی، به ادامه پیدا کردن روند رونق امیدوار شد.

به طور یقین این شرایط تاثیر خود را در سهام این شرکت ها گذاشته و باعث افزایش سود سرمایه از محل سود خالص شده است.

رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد، درمورد ازدیاد ظرفیت تولید فولاد در یک سال گذشته، گفت: طبق آمارهای گرفته شده در یک سال و نیم گذشته، میانگین تولید فولاد ایران حدود 30 درصد زیاد شده است.

وی، از بالا رفتن مقدار صادرات این محصول در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: نسبت میانگین صادرات فولاد در کشور، از سال 94 تا پایان سال 95، حدود 2.2 میلیون تن است که این افزایش برای مصارف داخلی و خارجی می باشد.

خلیفه سلطانی افزود: در یک سال اخیر، وضعیت تراز تجاری کشور مثبت بوده و در یک سال گذشته میانگین 2200 هزار تن مثبت شده است. تراز تجاری در سال 91، از5- میلیون تن به 2.2+ میلیون تن افزایش پیدا کرده، این مقدار افزایش به معنی این است که میانگین آن به 7 میلیون تن در بازار مثبت شده است.

دبیر انجمن فولاد کشور عنوان کرد: در سال 96، افزایش 20 درصدی مقدار صادرات فولاد را داشته ایم.طبق آمار گر فته شده، پیش بینی می شود که در سال جاری، مقدار صادرات فولاد ایران به 6 میلیون تن برسد به طوری که با رونق فولاد در بازار، شاهد افزایش سرمایه این صنعت در بورس نیز باشیم.

وی یاد آور شد: با وجه به کاهش واردات در چهار سال اخیر، مقدار واردات در سال های 91تا95 تقریبا به نصف رسیده و در مقابل صادرات این محصول 4.5 برابر افزایش یافته است.

خلیفه سلطانی در قسمت دیگری از اظهارات خود افزود: برای کم شدن مقدار مصرف آب شرب در این صنعت اکثر واحدهای بزرگ تولیدی نسبت به خریداری پسابهای صنعتی اقدام کرده اند به نحوی که می توان پیش بینی کرد که در چهار سال آینده مقدار آب شرب مصرفی شرکت های فولادی تقریبا به صفر درصد کاهش یابد.

 

 

برخی از محصولات فروش شرکت حامیران: فولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 - فولاد 44 33 - ورق CK 45

 

 




:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: