بالا بودن توان صادرات ایرانی، نگرانی اتحادیه اروپا
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: کشورهای اروپایی برای صادرات فولاد ایران اعتراض سردادند. اتحادیه اروپا از هم اکنون برای سال 1404 که ایران تا آن زمان حدود 25 میلیون تن صادرات خواهد داشت، بسیار نگران است. ایران برای سال 1404 برنامه ای پیش بینی کرده تا بتواند صادراتش را به 55 میلیون تن برساند. که این رقم حدود 45 درصد افزایش نسبت به ارقام قبلی است.

وی افزود: اتحادیه اروپا کشور های چین، صربستان، برزیل و ایران را متهم به دامپینگ کرده است.به این معنی که کالاهای خود را کمتر از قیمت تمام شده بفروش می رسانند. طبق این اتهام، قرار شد تا اگر کشورها قیمتی پایین تراز قیمت کف، به اتحادیه اروپا فولاد صادر کنند جریمه خواهند شد.

وی عنوان کرد: ایران چهاردهمین فولاد ساز جهان است، که در سال گذشته حدود 6 میلیون تن فولاد صادر کرده است که این میزان نسبت به سال 94، 8/1 میلیون تن بیشتر بوده است. و طبق پیش بینی های وزارت صنعت و معدن، صادرات امسال به 8 میلیون تن خواهد رسید.

سبحانی یادآورشد: توان صادراتی ایران رشد چشمگیری داشته و این موضوع باعث نگرانی بسیار اتحادیه اروپا شده است. وزارت صنعت پیش بینی کرده که تولید فولاد خام امسال به 20 تن خواهد رسید. این در شرایطی است که در سال 94 تولید فولاد خام 16.7 میلیون تن بوده است.

با تمام این پیشرفت ها، ایران دارای ذخایر بسیاری از سنگ آهن و انرژی و گاز است، و با بسیاری از کشور ها در این صنعت رقابت می کند.

 

 

شرکت حامیران استیل، دارای نمایندگی رسمی فولاد بهلر آلمان .





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: