گزارش بازار فولاد در هفته ای که گذشت
نوشته شده توسط : hamiransteel

اخبار بازار فولاد حاکی از افت قیمت ها در بازار می باشد. قیمت محصولات آهنی و فولادی کاهش یافته است که این امر می تواند به دلایلی گوناگونی اعم از : نزولی شدن قیمت سنگ آهن در طول یک هفته ی گذشته، کاهش قیمت میلگرد و بیلت در بازار داخلی چین و به وجود آمدن موجی از نوسانات قیمت در بازار فولاد باشد که مجموع این عوامل باعث شد تا با کم شدن خریداران کاهش قیمت نیز در بازار رخ بدهد. گفتنی است که قیمت ها در بازار سنگ آهن ایران نیز کاهش 2 دلاری در هرتن فوب داشته است.

اخبار بازار قراضه :

در ارتباط با اخبار قراضه می توان گفت که قیمت قراضه ثابت بود و در طی یک هفته ی اخیر بدون تغیری اعلام شد. قراضه سنگین کلاس 1 و 2 خلوص 20-80 وارداتی 355 تا 357 دلار در هر تن (سی ‌اف‌ آر) بود که تغییر قیمتی نداشت با این وجود، معامله ای نیز برای آن به ثبت نرسید. گفتنی است که عده ای علت رکود در این بازار را نزدیک شدن به اعیاد مذهبی در ترکیه دانستند. قراضه خرد شده در بازار داخلی آمریکا 305 تا 320 دلار در هر لانگ تن بود و اثر توفان هاروی بر بازار قراضه آمریکا به زودی نمایان می‌شود. در خاور دور قیمت قراضه سنگین کلاس 2 ژاپن باز هم بالا رفت و 309 تا 311 دلار در هر تن فوب شد. همچنین قراضه A3 روسیه نیز افزایش قیمت داشت و 32 دلار نسبت به معامله قبلی در اوایل آگوست بالا رفته است.

اخبار بازار بیلت :

قیمت بیلت در چین نیز تنها با کاهش 5 دلاری حدود 558 دلار در هر تن و بیلت صادراتی نیز با کاهش 2 دلاری در هر تن اعلام شد. لازم به ذکر است که بازار بیلت نیز مانند بازار قراضه به دلیل نزدیک شدن به عید های مذهبی در کشور های مشتری و تعطیلات ملی کشور اوکراین در یک حالت سکوت و خاموشی قرار داشت. قیمت بیلت صادراتی حدود 503 تا 505 دلار در هر تن فوب گزارش شد که با این وجود معامله برای آن انجام نشد. همچنین بیلت سی آی اس نیز در ترکیه حدود 20 دلار کاهش داشته و با 530 دلار در هر تن فوب اعلام شد.

 

اخبار بازار مقاطع :

در طول یک هفته ی گذشته میلگرد در بازار چین و ترکیه دچار افت قیمت شد. بدین ترتیب که در بازار چین حدود 5/7 دلار کاهش داشت و در بازار ترکیه نیز حدود 5 دلار کاهش قیمت داشت. و با 552 تا 564 دلار در هر تن درب کارخانه به ثبت رسید. البته قیمتی که برای میلگرد صادراتی پیشنهاد شد چیزی در حدود 540 تا 545 دلار بود.  میلگرد صادراتی سی ‌ای اس نیز در حالی 540 تا 550 دلار در هر تن فوب گزارش شد که در هفته گذشته حدود 530 تا 540 دلار اعلام شده بود. قیمت میلگرد نیز در شمال اروپا25 یورو در هر تن بالا رفته و 515 تا 525 یورو درب کارخانه اعلام شد.

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: