نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر تحقق اهداف این شرکت افزود: هدف اصلی ما رسیدن به تولید حداکثری است. دکتر سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه به همراه جمعی از کارکنان و مدیران شرکت جلسه ای برگزار کردند.

وی ضمن تقدیر از کارکنان شرکت برای تلاش بی وقفه تصریح کرد: کارکنان ما در پیشبرد اهداف شرکت از طریق تداوم تولید، بومی سازی حداکثری تجهیزات و کالاهای مورد نیاز نقش کلیدی دارند.

در این دیدار محمدرضا فتحی رئیس واحد احیا مستقیم2 فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد: پیشرفت 101 درصدی تولید این کارخانه نسبت به رکودهای ماهانه و برنامه ریزی ها حکایت از تلاش بی وقفه و مستمر کارکنان برای دستیابی به اهداف دارد. مدیر عامل این شرکت تولید فولاد پارسال این مجموعه صنعتی را 8 میلیون و 660 هزار تن بیان کرد و گفت: برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال جاری رسیدن به تولید 9 میلیون و 600 هزار تنی می باشد و تمام تلاش ما بر این است که به این هدف بزرگ دست پیدا کنیم. پیش بینی های امسال رسیدن به افزایش 10 درصدی تولید بود در حالی که در پنج ماهه اول با دستیابی به رشد 13 درصدی از برنامه ها پیشی گرفتیم. 

طی دو هفته گذشته به دلایل مختلفی عرضه محصولات فولاد سازان از جمله فولاد مبارکه در بورس کالا با کاهش همراه بوده است اما با آزاد سازی سقف رقابت عرضه نیز به طور کامل انجام خواهد شد و همین امر موجب می شود که قیمت ها متعادل گردد. دستکاری قیمت ها تنها افزایش و کاهش غیرمعقول قیمت ها را در پی خواهد داشت و موجب رواج رانت خواری در این حوزه می شود. در این صورت فولادسازان نیز تمایل خود را برای عرضه محصولات در بورس از دست خواهند داد بنابراین باید برنامه ریزی ها برای عرضه در بورس کالا به گونه ای باشد که تولیدکنندگان محصولات تولیدی خود را به طور کامل برای مصرف کنندگان عرضه کنند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۱۸


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، همانطور که شاهد هستیم بازار فولاد روزهای پرتلاطمی را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارد. عوامل زیادی درافزایش قیمت فولاد تأثیرگذار هستند از جمله بازار ارز که مسیری صعودی را طی میکند. گرچه این التهابات تنها مختص بازار فولاد نیست و شاهد وضعیت نابسامان در دیگر بازارها نیز هستیم اما این روند افزایشی قیمت ها در بازار فولاد بیشتر به چشم می خورد.

رکود تورمی در بازار داخلی فولاد مانند دیگر بازارها در حال تشدید است بطوری که هرچه قیمت ارز دچار نوسان شود، قیمت های مقاطع فولادی نیز از آن تبعیت می کند. البته ناگفته نماند که دلایل دیگری نیز در این نابسامانی ها دخیل هستند از جمله احتکار محصولات فولادی که طی هفته گذشته تیتر اول خبرگذاری ها شده است. 

بازار در شرایطی به تعادل خواهد رسید که قیمت ها توسط عرضه و تقاضا تعیین گردد. تا زمانی که قیمت محصولات فولادی به صورت دستوری و از سوی دولت تعیین شود، باز هم شاهد ادامه این روند افزایشی خواهیم بود. طی هفته های گذشته افزایش حجم محصولات احتکار شده، موجب شده تا عرضه در بورس کالا دچار تداخل شود و همین امر افزایش قیمت های سرسام آور مقاطع فولادی را به همراه دارد. 

تا زمانی که قیمت محصولات فولادی، سیر صعودی را ادامه دهد، متقاضیان تمایل خود را برای خرید و  فروش فولاد از دست می دهند چراکه ترجیح می دهند در این اوضاع آشفته کمی دست نگه دارند  و خرید خود را با تأخیر انجام دهند. در کل گزارشات بدست آمده از بازار فولاد طی دو ماه گذشته تنها در حوزه افزایش قیمت ها می باشد که شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد سمانته، فولاد زنگ نزن، فولاد  قالب پلاستیک، فولاد ck45 و دیگر محصولات با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر شاهد نوسانات چشمگیری در بازار فولاد بودیم. اکنون بازار فولاد در شرایطی به سر میبرد که در سیر صعودی قرار گرفته و این شرایط وضع شده باعث افزایش روز افزون مقاطع فولادی شده است.

افزایش قیمت های  مقاطع فولادی ناشی از عدم تعادل تقاضا و عرضه می باشد.  در این شرایط نامتعارف بازار، بسیاری از سفته بازارن و جاه طلبان فرصت طلب به سمت بازار فولاد سوق پیدا کردند و در وضعیت فعلی بازار فولاد تمایل بیشتری برای خرید محصولات فولادی از خود نشان دادند چرا که در این روند تنها به فکر منفعت خود هستند.

 متاسفانه ادامه این وضعیت خیلی نگران کننده است، زیرا هجوم سفته بازان و جاه طلبان باعث می شود مشکلات ناگواری برای این حوزه رخ دهد، بطوری که ممکن است دستوالعمل های  جدید دولت را برای این بخش ثابت نگه دارند یا موانعی برای اثرگذاری دستورالعمل های جدید بر این بخش باشند. با ادامه این روند پیش بینی بازار فولاد سخت شده است و بسیاری از فعالان بازار فولاد بر این نگرش هستند که دولت برای عرضه  محصولات فولادی در بورس  کالا تاکید چندانی ندارد؛ همچنین با توجه به این شرایطی که در بازار فولاد ایجاد شده، دیگر انتظار هجوم عرضه از سوی واحدهای تولیدی را  ندارند.

فعالان بخش فولاد در خصوص شرایطی ک بازار فولاد به سر میبرد اعلام کردند: اکنون ادامه این روند در بازار فولاد باعث شده که متقاضیان مصرفی به سمت خرید مقاطع فولادی تحریک شوند و دلیل اصلی آن هم نگرانی و دغدغه از آینده اقتصاد کشور است. همچنین با اتفاق هایی که چند روز اخیر پیش آمده از سوی دیگر بسیاری از صنعتگران اعتماد خود را نسبت به تصمیمات دولت ازدست دادند. لذا انتظاری که در این روزهای گذشته در بازار فولاد ایجاد شده بر مبنای این بوده کهعرضه محصولات فولادی در روند متوازن قرار بگیرد و قیمت مقاطع فولادی  به طور معقول تعیین شود تا متقاضیان مصرفی و فعالان بازار فولاد از بلاتکلیفی رها شوند اما این در روند پیش رو این هدف به چشم نمی خورد که همین امر بازار را آشفته ساخته است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۱۳


:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

طی هفته گذشته شاهد کاهش قیمت ها در حوزه فولاد بودیم. به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، با توجه به آمارهای قیمتی بازار فولاد هفته اخیر در روندی نزولی قرار داشت و این هفته نیز شاهد ادامه این روند نزولی بودیم. با بررسی قیمت ها طی روزهای اخیر می توان دریافت که دلیل اصلی این افت قیمت ها در بازار فولاد، عقب نشینی تقاضا در این حوزه است. از سوی دیگر افزایش عرضه بیشتر به چشم میخورد چرا که موجودی انبارها، تمایل به فروش را بالا برده است.

انتظار می رود که با ادامه این روند قیمت محصولات فولادی با دلار 4200 تومانی قیمت گذاری شود که در این صورت بازار پتانسیل کاهشی بیشتری خواهد داشت. اگر ابهامات بازار برطرف شود یعنی شرایط فروش تسهیل گردد و مصرف کننده نهایی راحت تر بتواند فرآیند خرید را به پایان برساند، کاهش قیمت ها با شتاب بیشتری ادامه می یابد اما اگر به هر دلیلی این ابهامات رفع نگردد و مصرف کننده نهایی به دلیل شرایط سخت از خرید منصرف شود، بازار دچار دوگانگی خواهد شد.

در حال حاضر نیز شواهد نشان می دهد که خیلی از عرضه ها در بورس کالا معامله نمی شود و در این شرایط نمی توان پیش بینی کرد که قیمت ها در بازار داخلی چه رقمی خواهد بود. ترس از رانت و احتکار محصولات فولادی باعث شده که ابهامات بازار چشمگیرتر باشد ولی از سوی دیگر اگر بورس کالا با توجه به اختیاراتی که دارد، سخت گیری را درمورد معامله گرا کاهش دهد، کالاهای ارزان تری به بازار عرضه خواهد شد؛ اگر این اتفاق رخ دهد پتانسیلی برای کاهش شدید تر قیمت ها به وجود می آید ولی اگر عکس این موضوع رخ دهد، ممکن است قیمت ها تا اندازه ای که از طرف خریدار و مشتریان استقبال گردد، با افزایش همراه باشد و موج جدیدی در بازار به وجود آید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

در شرایط کنونی که با نوسان قیمتی در بازار مواجه هستیم، تولیدکننده ها نیز با شرایط سختی مواجه شدند. به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، بر اساس دستوالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بر این بود که محصولات فولادی بر مبنای دلار 4200 تومانی عرضه شود تا از مصرف کننده نهایی حمایت شود. اما در این میان واسطه گرها با سو استفاده از شرایط موجود، موجب ایجاد تفاوت قیمتی چشمگیری بین قیمت بازار آزاد و بازار رسمی شدند. از این رو بیشترین سود را کسب کرده و سبب رسیدن ضرر به مصرف کننده نهایی شدند.

دشتیانه معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان در رابطه با این موضوع افزود: آنچه که موجب ایجاد تقاضای کاذب در بازار شده است،  فعالیت های دلالان و واسطه گران در بازار فولاد بوده که همزمان برای مصرف کننده و تولیدکننده موج منفی به همراه داشته است. در شرایط کنونی تولیدکننده ها افزایش قیمت مواد اولیه، وضعیت حمل و نقل و تحریم ها را تحمل می کند و محصولات خود را با قیمت های دستوری ارائه می دهد اما در نتیجه حاصل این امر موجب سود واسطه گرها می شود.

وی در ادامه افزود: انتظار می رود که رسانه ملی به جوسازی واسطه ها علیه تولیدکنندگان دامن نزنند و با حمایت از تولیدکننده واقعی به ثبات بازار کمک کنند. این امر موجب می شود که انگیزه سهامداران و تولیدکنندگان بالا رفته و فشار به مصرف کننده نهایی وارد نشود.

با توجه به شرایط کنونی، بازار باید به نحوی کنترل شود که زمینه ی ارتقاء حوزه فولاد فراهم شود. در غیر اینصورت با جوسازی رسانه ها و افزایش دلالان و واسطه گران بازار به ثبات نخواهد رسید و سودی حاصل صنعت فولاد کشور نخواهد شد. صنعت فولاد، مادر دیگر صنعت ها بشمار می رود و التهاب در این بخش بر بازارهای دیگر نیز اثرگذار است؛ از این رو باید اجازه ندهیم که این بازار از کنترل خارج شود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، حاشیه ها بر سر تعیین قیمت محصولات فولادی در بورس کالا ادامه دارد. بر اساس آنچه که هفته گذشته رخ داد، شاهد آن بودیم که وزیر صنعت در حال حاضر علاقه ای به تغییر جهت قیمتی در بورس کالا ندارد و بر ادامه مسیر فعلی پافشاری می کند.

طی دو هفته گذشته، فعالان صنایع فلزی و غیر فلزی که در بازار معامله انجام می دهند، بر عبور از مسیر کنونی تأکید داشتند زیرا موجب ایجاد ناهماهنگی در بازار شده است. تنها دو گروه از این وضعیت راضی به نظر می رسند؛ یکی دلالان و دیگری فعالان صنایع پایین دست که توانسته اند محصول مورد نیاز خود را تأمین کنند! البته این موضوع نیز مشهود است که فعالان پایین دستی نیز نیاز خود را از بازار آزاد تأمین می کنند  و واقعیت آن است که این دسته از فعالان که مواد اولیه را با قیمت مناسب از بازار خریداری می کنند، محصول خود را با قیمت های نجومی به فروش می رسانند. این موضوعات نشان می دهد که سیاست قیمتی که وزیر صنعت در نظر گرفته برای مصرف کنندگان منفعتی در پیش ندارد. با این وجود، وزارت صنعت معتقد است که باید این روش ادامه داشته باشد و منطق آن نیز پایین نگه داشتن دستوری قیمت فولاد در بازار است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، نرخ ارز توافقی در بازار ثانویه را علت بروز مشکلات قیمتی کالاها دانست. وی در ادامه افزود: تفاوت موجود در قیمت ترجیحی دولت با قیمت مصرف کننده نهایی که با توجه به نرخ ارز در بازار ثانویه تعیین می شود، رانت اقتصادی بشمار می رود و به جز متضرر شدن آحاد مردم و واحدهای تولیدی، سودی در پی نخواهد داشت.

مدیر عامل بورس کالا در رابطه با حاشیه های پیش آمده بیان کرد: از پیشنهادهایی که موجب ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور شود، استقبال خواهیم کرد.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت فولاد تندبر، قیمت فولاد سمانته، فولاد قالب پلاستیک و دیگر محصولات با کارشناسان ما با شماره ۶۳۵۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

محمد حسین برخوردار عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دخالت دولت در قیمت گذاری محصولات فولادی، بیان کرد: متأسفانه نزدیک به 40 سال است که دولتی ها بر قیمت گذاری کالاها دخالت دارند. به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، نرخ گذاری محصولات توسط دولت طی چند دهه اخیر رواج داشته است و هم اکنون نیز ادامه دارد.

حسین برخوردار در ادامه اظهار کرد: قیمت گذاری های دستوری در صنعت فولاد، رانت خواری را رواج داده است. مهم ترین عواقبی که این قیمت گذاری دارد، تأثیرگذاری بیش از اندازه نرخ ارز بر کالاها می باشد که موجب می شود قیمت ها با سرعت از محدوده حقیقی خود فراتر روند. این پدیده ای است که در اقتصاد ایران بارها شاهد آن بودیم.

وی با اشاره به مضرات دخالت دولت در فضای کسب و کار بخش خصوصی افزود: متأسفانه این دخالت ها موجب می شود تا تولیدکنندگان به این نتیجه برسند که تولید برایشان به صرفه نیست. این امر موجب می شود در گذر زمان نقدینگی کاهش یابد و در نهایت منجر به حذف تولیدکنندگان از چرخه اقتصادی شود. در نهایت کاهش تولید منجر به کمبود کالا خواهد شد و همانطور که طی ماه گذشته شاهد بودیم، این امر موجب افزایش بی رویه قیمت محصولات فولادی خواهد شد. طی چند ماه اخیر نیز، قیمت فولادهای آلیاژی با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

حسین برخوردار با تأکید بر اهمیت حمایت از تولید کننده بیان کرد: اگر از تولیدکنندگان حمایت صورت گیرد، برای برنامه ریزی در حوزه افزایش ظرفیت تولید تشویق خواهند شد و برای افزایش تولید محصولات خود تلاش بیشتری می کنند. اگر دولت از قیمت گذاری محصولات دست بردارد، طرف عرضه و تقاضا قیمت کالاها را تعیین می کند از این رو شاهد بهبود وضعیت بازار خواهیم بود و دست سوداگران و دلالان از این صنعت کوتاه خواهد شد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، پدیدار شدن دو دستوالعمل متضاد یکی از سوی بانک مرکزی و دیگری از سوی وزارت صمت موجب شد تا شیوه قیمت گذاری در بورس کالا با ابهام همراه شود. طی دو روز گذشته شاهد توقف عرضه محصولات فولادی در بورس بودیم؛ از این رو شنیده ها حاکی از ادامه این روند تا شفافیت کامل قیمت گذاری محصولات می باشد. 

اختلافات به وجود آمده بر سر سقف قیمت ها می باشد که بورس را به حاشیه کشانده است. تولیدکنندگان فولاد با توجه به نرخ دلار آزاد، به هر نحوی که می خواهند قیمت گذاری می کنند و سقف مجازی برای آن وجود ندارد. به همین دلیل تا شورای بورس جمع بندی کلی انجام ندهد و شفاف سازی نشود، محصولات در بورس عرضه نخواهند شد. رصد مجدد فرآیند معاملات و توقف عرضه محصولات، یکی از سخت ترین تصمیمات سازمان بورس طی سال های گذشته می باشد.

در بازارهایی همچون فولاد که ایران از بزرگترین تولیدکنندگان آن در جهان بشمار می رود، عدم توازن قیمت ها نشان از ضعف مدیریت بازار می دهد. همانطور که طی هفته های گذشته مشاهده کردیم، قیمت مقاطع فولادی هر روز با تغییر و تحول همراه بود. از جمله این تغییرات قیمت را می توان در محصولاتی همچون تیرآهن، میلگرد آجدار، فولادهای نسوز و فولادهای زنگ نزن مشاهده کرد.

واقعیت آن است که این کارشناسی مجدد معاملات به دلیل حمایت از مصرف کننده نهایی در بازار داخلی صورت گرفته است. مدیر نظارت بر سازمان بورس با اشاره به توقف عرضه محصولات عنوان کرد: این تصمیم به دلیل مغایرت قیمت گذاری بر مبنای نرخ آزاد ارز گرفته شده است و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و نمی توان زمان مشخصی برای پایان این تصمیم تعیین کرد زیرا تا زمانی که وزارت صنعت مغایرت ها را برطرف نکند، این تصمیم پا برجا خواهد بود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۵/۲۹


:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، اگر در جامعه ای به اندازه کافی سرمایه گذاری صورت نگیرد، رشد اقتصادی متوقف خواهد شد. سرمایه گذاری ها می توانند از نوع خارجی یا داخلی باشند اما جذب سرمایه های خارجی، مانعی برای سرمایه گذاران داخلی بشمار می آید. از جمله موانعی که فعالان و سرمایه گذاران بخش فولاد به آن اشاره کردند دشواری فرایندهای اقتصادی مانند کسب مجوز، ثبت شرکت، تغییر و اصلاح قوانین بدون اطلاع رسانی، عدم شفافیت بازار، کمبود نقدینگی و ... است.

علاوه بر موانع ذکر شده، صنعت فولاد در ایران با چالش های دیگری نیز دست به گریبان است. مسلما هرچه یک صنعت با مشکلات بیشتری مواجه باشد، بنیه آن کاهش پیدا می کند بنابراین کمتر امکان توسعه برای آن صنعت فراهم می شود. در وهله اول شدت سختی ورود به فضای کسب و کار عامل تعیین کننده ای برای ورود یک سرمایه به بخش اقتصادی بشمار می رود. واضح است محیطی توانایی جذب سرمایه را دارد که از لحاظ شاخص ها در سطح قابل قبولی قرار گرفته باشد. بنابراین مرحله اول برا جذب سرمایه، سهولت ورود به فضای کسب و کار در صنعت فولاد است.

در وهله دوم سرمایه گذار برای سرمایه گذاری باید از امنیت اقتصادی در بخش مربوطه، اطمینان یابد. شاخص هایی مانند ثبات در مقررات باید برقرار باشد تا سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری کاذب جذب نشوند. سرمایه گذاری مشتریان غیر مصرفی زمینه اصلی افزایش قیمت ها را فراهم می آورد. در واقع کیفیت چالش های یک صنعت می تواند دافع یا جاذب سرمایه گذار باشد. بنابراین سرمایه گذاران اعم از داخلی و خارجی زمانی وارد بازار یک کشور می شوند که امنیت در آن صنعت فراهم باشد و به آسانی بتوانند در فضای کسب و کار ورود کنند.

برای کسب بهترین نتیجه از سرمایه گذاری، باید صنعت مربوطه بدون چالش منفی ادامه به کار دهد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در گفتگویی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار فولادسازان وقت مناسبی پیدا کردند تا درآمدهای نجومی کسب کنند.دستوالعمل جدید دولت، سیستم جامع و کاملی دارد اما باید چند ماهی از اجرای آن بگذرد تا نتایج خوب آن را ببینیم. با توجه به اینکه بازار تشنه است، اگر عرضه و تقاضا به موقع باشد قطعا شاهد روند کاهشی قیمت ها خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: صادرات فولاد زمانی انجام می شود که نیاز داخل بطور کامل برطرف شود بنابراین باید انتظار کنترل قیمت از سوی دولت را داشته باشیم. دستوالعمل های ما از آغاز مردادماه ابلاغ شده و از هفتم مرداد به اجرا در آمده است؛ از این رو اگر این دستوالعمل ها کامل اجرا شود، بازار فولاد تنظیم خواهد شد.

سرقینی اظهار کرد: دستورالعمل های ما از سوی دلالان مورد هجوم قرار گرفته است چراکه آنها با سرمایه گذاری در صنعت فولاد و ذخیره محصولات فولادی موجب کمبود عرضه و افزایش قیمت ها شدند و با به نتیجه رسیدن این دستوالعمل ها سودی نصیبشان نخواهد شد.

طی چند ماه اخیر قیمت محصولات فولادی بطور چشمگیری افزایش یافت. بطوری که قیمت فولادهای ابزار سردکار، ابزار گرمکار، قیمت قالب پلاستیک و فولاد نسوز نیز با نوسانات قابل توجهی همراه بود. همین افزایش قیمت ها موجب شده تا تقاضای مصرفی و واقعی در بازار دیده نشود زیرا مصرف کنندگان توان پرداخت هزینه های بالا برای خرید محصولات مورد نیاز خود را ندارند و ترجیح می دهند، منتظر بازگشت ثبات در بازار بمانند. با توجه به دستوالعمل جدید دولت برای حمایت از صنعت فولاد، انتظارمی رود پس از چند ماه بازار کمی آرامتر شود و نتایج خوبی از این موضوع حاصل گردد. تمامی تولیدکنندگان بزرگ فولادی از جملهفولاد مبارکه و فولاد آلیاژی یزد نیز تحت تأثیر این التهابات قرار گرفته بودند که امید بر آن است پس از گذر زمان و نتیجه گیری مناسب، این کارخانه های تولیدی نیز به ثبات برسند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  •  


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 | نظرات ()